Gå til innhold

Esveen's garasjetråd - F25 X3 3.0d 2012


 Share

Anbefalte innlegg

Fin vogn, grattis med den!

Lyser varsellampa for ABS kontinuerlig etter oppstart eller tenner den i det du setter bilen i fart? Jeg har nylig fått skikk på mitt ABS system etter lang tid med grubling. Dersom lampa tenner (og forblir lysende) i fart er trolig en eller flere abs-følere defekt, eller kransen på ett av navene (evt. tettet med rust/partikler/guffe). Dersom lampa forblir tent helt fra motorens oppstart, så kan du håpe at det holder å bytte ett av relèene. På min bil måtte jeg bytte abs-hjernen og den er dy-y-r... Ny ABS-hjerne koster kr. 8-12.000 i Norge, det er det nok ingen som kjøper. Du kan få overhalt hjernen du har for ca. 1.500 i Sverige, eller være heldig og komme over en på eBay til USD 50-120 + frakt og moms. Sjekk i området du bor om det finnes noen med tilsvarende abs-system (E23, E24, E28, E32), om du kan feilsøke/teste med relèer og/eller hjerne fra deres bil. Det er for dyre komponenter til å kjøpe inn unødvendig og det er langt mellom BMW-verkstedene som har testutstyr for å lese av disse abs-systemene. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin vogn, grattis med den!

Lyser varsellampa for ABS kontinuerlig etter oppstart eller tenner den i det du setter bilen i fart? Jeg har nylig fått skikk på mitt ABS system etter lang tid med grubling. Dersom lampa tenner (og forblir lysende) i fart er trolig en eller flere abs-følere defekt, eller kransen på ett av navene (evt. tettet med rust/partikler/guffe). Dersom lampa forblir tent helt fra motorens oppstart, så kan du håpe at det holder å bytte ett av relèene. På min bil måtte jeg bytte abs-hjernen og den er dy-y-r... Ny ABS-hjerne koster kr. 8-12.000 i Norge, det er det nok ingen som kjøper. Du kan få overhalt hjernen du har for ca. 1.500 i Sverige, eller være heldig og komme over en på eBay til USD 50-120 + frakt og moms. Sjekk i området du bor om det finnes noen med tilsvarende abs-system (E23, E24, E28, E32), om du kan feilsøke/teste med relèer og/eller hjerne fra deres bil. Det er for dyre komponenter til å kjøpe inn unødvendig og det er langt mellom BMW-verkstedene som har testutstyr for å lese av disse abs-systemene. Lykke til!

hei. Forrige eier har feilsøkt på BMW verksted og funnet at ingenting var galt. Jeg feilsøkte på strandveien da de flushet automaten, men de fikk ikke kontakt.

Lampa begynner å lyse kanskje 1-10min etter oppstart. Virker som jeg må "spinne" på hjulene for at lampa skal lyse. ABS'en raper litt når jeg ligger i høyresving med venstrebakhjul ytterst. Men det er bare en teori. Ellers raper ABS'en av og til når jeg bremser sakte inn på parkerinsplasser f.eks. da lyser også lampa.

Har vært inne på tanken med rele' da jeg har vært ute for dette tidligere, så jeg må finne noen med E28 med ABS. Tusen takk for tips forresten! Skal av med alle hjulene å se over følere/kranser en vakker dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Eksos innkjøpt, så får rigge meg opp i morgen for å bytte. Synes ikke prisen ble så ille for bakpotte, oppheng og foring. Handlet også med nye viskere.

Kom også brev i posten i dag med nye dekaler/klistremerker til motorrommet. Skal hellakkere bilen en vakker dag, så da er de fine å ha. Dessuten måtte jeg endelig prøve Ebay. Så dette blir skummelt framover! :D

mc03y7p4vf6pay5xswy2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ESveen changed the title to Esveen's garasjetråd - F25 X3 3.0d 2012

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...