Gå til innhold

Beste måten gjennom uk til Norge?

badsha
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle tro ruten Jeremy Clarkson kjører med SLR Mclaren til Oslo i ene TG konkurransen er et ganske fornuftig valg siden han hadde hastverk med å komme seg frem, og det var vel rakeste motorveien gjennom Frankrike, Benelux, Tyskland, Danmark og Sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel! om det er raskeste ruta vet jeg ikke men. Dama har lyst til å reise til London og det er greit har jeg sagt, så lenge vi kjører dit i E90en. Hadde da tenkt å ta ferga fra Kr sand til Danmark (siden det er lettest for oss sørlendinger) og kjøre derifra igjennom Tyskland, Nederland og ta ferga fra Belgia til England. Om det er raskeste vei tviler jeg på men man kommer jo igjennom noen land da, vår rute hadde tatt gode 16 timer inkl fergetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvor i england du skal, men å kjøre til Hull og så ta ferjen til Rotterdam er nok det greieste om du skal nord for London. Alternativt kan du ta tog eller ferje fra Dover til Calais. Tar ikke lange tiden. Fra disse stedene er det bare til å sette GPS-en på "hjem" og kjøre. Evt. bare skrive dette inn på Google Maps.

går jo båt rett med deg jo

Den ruten er i utgangspunktet en frakterute, så da må man kontakte DFDS Thor Line direkte, om det i det hele tatt er mulig for en privatperson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er nå og med sjåfør. Ser ut for at det er en mulighet.

http://freight.dfdsseaways.com/dfds_fer ... m_ferries/

Passengers on freight vessels

Enquiries for passenger transport on this route should be direct to Brevik (Tel: +47 38 10 55 14) or Immingham (Tel: +44 1469 55 26 98 / Email: ukpax@dfds.com ).

Driver

Facilities on board

Our freight vessels offer a comfortable, relaxing means of transportation without the discos, bars and live entertainment. Accommodation in shared double cabin usually with shower and toilet. All cabins are en suite and breakfast, lunch and dinner are served at set times with cold food, tea and coffee facilities available in the canteen/TV lounge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt denne noen ganger. Hvis målet er mest mulig kjøring på bra veier er en bra rute London-Folkestone-(via Channel Tunnel) til Calais-Antwerpen-Bremen-Hamburg-Travemünde, overnatte på ferge til Malmø og deretter Malmø-Oslo. Tar 1 1/2 døgn.

Hvis målet er minst mulig kjøring ville jeg valgt London-Harwich (via ferge) til Esbjerg -Hirtshals (via ferge) til Larvik.

Alternativt første ruten, men istedenfor Travemünde kjører du til Hirtshals og tar ferge derfra til Larvik. Dette tar lengst tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...