Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

har fått noen stygge steinsprut fremme på panseret og kjøpt lakkstift for å dekke til disse. Lakkstiftene jeg fikk var todelte. En Base og en Metallic.

Det jeg lurer på er hvordan bør disse påføres på best mulig måte?

Tenker da på forarbeid, påføring, vente hvor lenge mellom base og metallic osv.

Ikke brukt slike stifter før, så vil helst prøve å ikke grise til noe... :roll:

Skrevet

jeg har pleid å bruke en tannpilker. dypp den nedi slik at det legger seg en passende "perle" på den og før få denne til å renne av nedi hakket. så litt klarlakk oppå. men vent en god stund før du gjør dette. en dag elns. jeg prøvde å blande klarlakk i basen, men det gikk ikke.

ELLER Du kan gjøre slik en kompis av meg gjorde med sin 04mod a4. gikk over bilen der det var hakk og striper med spraybox han. strølakk og renning over hele bilen #-o:stupid:

Skrevet

Nå er faktisk min erfaring å droppe klarlakken, da det jeg aldri har greid å fått det fint med den oppå.

Men er sikkert jeg som har gjort det feil.

Hvis man skal gjøre det veldig profesjonelt kan man legge på for mye lakk så det blir en liten perle, også våtslipe etterpå. Får så deretter å polerer godt. Jeg har sett en guide for å gjøre det ett eller annet sted. (Mest sansylig her inne)

Men tror ikke jeg ville prøvd det uten litt trening.

Skrevet

Tror ikke jeg prøver meg å våtslipe på en 2011 modell :)

Er bare at den har klart å dra med seg så himla mye lakk den steinspruten 2x2mm om ikke nesten 3x3mm. Viker som lakken er veldig hard eller ikke hatt godt feste. Men vanskelig å si, har jo ikke sett steinen som kom heller...

Skrevet

Ødegård lakk selger små flasker med flekklakk der farge og klarlakk er blandet. http://www.odegard-lakk.no/default.aspx ... oduct=8342. Jeg synes det er lettere å få et bra resultat med denne enn med todelte lakkstiftsett.

Forøvrig er ikke våtsliping så farlig som det høres ut, men det er greit å få hjelp av noen som kan det første gangen. Jeg våtslipte hele panseret på 1-eren min i fjor. :)

Skrevet

Skal prøve meg med den den jeg har, fikk den av forhandleren der jeg kjøpte bilen. Bruker en tannpirker eller tuppen på en spiker.

Skrevet

ja, men sålenge den er spiss og man kan være nøye på mengden tror jeg det går fint :) Blir vel å gjøre til helga.

Er jo ikke akkurat shakey stewens når man skal gjøre det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...