Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Om du da justerer lampene ned, hvordan vil det fungere på våt vei?

Skikkelig dritt å møte hvertfall..hehe..

Var akkurat det jeg tenkte på :P

• 6 months later...
  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Montering av xenon er en evigvarende diskusjon, som mange andre ting.

Men det er så enkelt at:

1: Lykten må være godkjent for det.

2: Montering i nærlys krever lyktespyling og auto høydejustering.

3: Må på godkjenning på biltilsynet med papirer på lykter, etc. Dette gjelder også FJERNLYS.

Eg ble stoppet idag av biltilsynet grunna min 35w 8000k xenon i grøftelys. Måtte ta de vekk på stedet eller gå på visning, eg valgte å ta dem vekk og avslutte "krangelen".

Men idet han stoppet meg var det stor skeptisk rundt hva som var lovligt eller ikke, og BT mannen brukte over en halv time på å finne ut av det.

Eg sto på det at eg rekna med at det var lovlig, grunna denne kilden her: http://forum.vccn.no/showpost.php?p=189174&postcount=23, men det viste seg og være feil kilde.

Så da er det avkreftet hva som er lov ang. xenon.

Led og xenon-look pærer er ikke lov, da han sa det fantes ingen pærer med rette TÜV-papirer.

-

Min oppfatning av det med blending er så enkelt at:

1: Etter montering av xenon i nærlys blender en smule, men irriterer ikke meg.

2: Park og grøft (uansett tidspunkt og med/uten xenon) blender ikke, da det er bare er tent 2 kjørelys.

3: Det som er det største blendingsproblemet er nær+grøft. Nær+grøft gir heller ikke bedre lys enn bare nær, det bare forflytter din oppmerksomhet og blender din egen sikt.

DJB88, vet du om det finnes grøftelys som er godkjent for xenon til E39 M-tech?

Vet ikke om det er levert noen orginale grøftelys godkjent for xenon til e39 . sjekk etk mulig det finnes noe. mulig depo,hella,bosch eller andre kan ha fått dette godkjent.

Like morro hver gang jeg blir stoppet av BT omdagen. Da di finner ut at mine er lovlig. Selv mine 4xekstralys er notert i vognkort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...