Gå til innhold

E28 518i->M530i Retrogarasjen. Update 19/6 s36 GODKJENT!!!.

Pernezz
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 567
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Siden dere ikke har annet å klage på enn høyden,får dere ikke annet enn et dårlig iPhone-bilde å se på heller... Oppgraderinger kommer sakte,men sikkert nå for tiden :D Har bestilt inn ny bakfanger,nytt panser som ligger på lakk og senkesett(med dempere) med TÜV er bestilt inn.. SÅ SLUTT Å KLAGE PÅ HØYDEN!!!

skgieodmvhu05ppaki02.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere ikke har annet å klage på enn høyden,får dere ikke annet enn et dårlig iPhone-bilde å se på heller... Oppgraderinger kommer sakte,men sikkert nå for tiden :D Har bestilt inn ny bakfanger,nytt panser som ligger på lakk og senkesett(med dempere) med TÜV er bestilt inn.. SÅ SLUTT Å KLAGE PÅ HØYDEN!!!

http://images.bimmers.no/files/skgieodmvhu05ppaki02.jpg

Vakker bil, men dæven så høy den er. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jaja,nå er det en stund siden sist oppdatering.. Har vært hjemme i 5 uker nå,og det har nå skjedd litt forskjellig med 5eren på disse ukene selv om det ikke har tatt helt av..

Ivar lot meg slippe til i Retro-garasjen sånn at jeg fikk montert M-tech hjulbuelister og sideskjørt. Hjulbuelistene ble kun limt fast med silikon fra Würth,og dette sitter som bare juling!!

2znh9b7rbjnwx8niayvo.jpg

Sideskjørtene syntes jeg burde bli montert på den originale måten,nemlig ved hjelp av klips og skruer,men jeg har brukt silikon der også,for det må jo ikke løsne :wink: :

3bk2rjzi05jgy0yk3nlt.jpg

Fikk også en koselig pakke fra K.A.W. i Tyskland for et par uker siden,nemlig senkesett med dempere:

sbnmku72w8vr8d47etps.jpg

Dette skal ifølge deres nettside senke 65mm foran og 40mm bak. MED TÜV PAPIRER :D

I tillegg hadde jeg vært litt i forkant da jeg regnet med at dette ikke kom til å senke nok med en lettvekts 18 desiliters motor under panseret :wink: .

Så i pakken jeg fikk fra Koed her om dagen lå det også senkeskåler sammen med den nye bakfangeren :D

0z4jmxvezgqda17p5vic.jpg

Jeg trodde disse var bolt-on,men det fikk jeg smertelig erfare at det ikke var :evil: Jeg monterte det jo rett på,og trodde dette skulle gå bra,men den gang ei..

Så disse måtte modifiseres:

hptqdf52wu8c3naeadzb.jpg

At bilen blir SÅ lav hadde jeg ikke forventet,og jeg ville heller ikke hatt den så lav,for jeg skal jo bruke bilen :wink:

cxwveyjewabo76vtbvyn.jpg

Men jeg er egentlig fornøyd med høyden inntil jeg får en M20 oppi der :wink:

1qhqwzy73derkp4t02dh.jpg

Jeg har også begynt å klå litt på motoren jeg har hatt liggende i deler så AAALTFOR lenge..

Måtte jo male blokken :D

Sølvfargen kommer til å passe godt oppi E28en :D

a4uf9haciugq2gvt9jek.jpg

an1vuo1zanttdk6r8kis.jpg

Det har nå blitt montert inn en M21 diesel-veiv med nye lagrer såklart :wink: ETA stempler med nye stempelringer og råder med nye rådelagre og strekkbolter. ARP er satt inn i rammelagrene.

5yxefbzdf8k3tfjjwbf8.jpg

d9lgrkh9mzglnatvakad.jpg

Toppen fikk seg en vask,og det var ikke akkurat feil! Ventilene måtte såklart slipes og den har fått nye tetninger såklart :D

05f6oonsk5yh2ilz6jy2.jpg

I bakgrunnen under plasten kan man skimte Pedi´s E21 cab :wink:

ldecfbj95y9rjvo4vvtj.jpgaecebht7f6235u3df2id.jpgmsjcwwe9f0e7m8ijondi.jpg

Noen som har sett en 885-topp fra 1997 før?? :

e2a3km6rccceg1jrg23s.jpg

Fikk en pakke fra slperformance her på forumet og denne inneholdt 12 nye vippearmer og en meget bra kam,så den handelen var jeg veldig fornøyd med :D

Her prøver jeg meg på å justere ventiler,men det er ikke noe for meg,så jeg spurte Ivar om han gadd å gjøre det,så da var det gjort på max 10 minutt :D Tusen takk for hjelpen kompis :D

yfq2fftto5nwtal9mfjv.jpg

Det ligger fremdeles diverse deler til lakkering bl.a nytt originalt panser,frontfanger,bakfanger og hekkskjørt.. Lakkereren har dessverre for meg hatt altfor mye å gjøre.. Satser på at dette kanskje er klart når jeg kommer hjem fra jobb igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh! Fy feite så rått! 8)

Hvor kjøpte du coilovers? :)

Er ikke coilovers. Senkesett med fjærer og dempere MED TÜV.Og det er egentlig viktig for meg da jeg vil ha alt godkjent og skrevet i vognkortet :wink:

Og det er ikke ukomfortabelt å kjøre med heller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh! Fy feite så rått! 8)

Hvor kjøpte du coilovers? :)

Er ikke coilovers. Senkesett med fjærer og dempere MED TÜV.Og det er egentlig viktig for meg da jeg vil ha alt godkjent og skrevet i vognkortet :wink:

Og det er ikke ukomfortabelt å kjøre med heller :D

Og senkeskåler fra Koed såklart :wink: Regner ikke med at BT ser dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...