DCA Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 Sender en takk til BMW Norge for at jeg fikk absolutt ingen garanti på min 2008 mod 320ia cabriolet. Alt jeg sitter igjen med er en regning på 35 000 for at eksosventiler gikk til helvette etter 44000 kjørte kilometer. Greit bilen ble importer i sin tid men litt kan BMW ta på sin kappe når noe som ikke skal ryke ryker etter så kort tid. Fikk ny girakasse på en 6 år gammel lexus importbil jeg hadde. Forskjell på service kan man si.
Bjørn 320 Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 Importerte du sjøl eller hos firma som driv med import? Om du kjøpte den hos eit firma har du nok reklamasjonsrett.
TRF Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 at ikke folk lærer da. dersom bilen er import, altså ikke gjennom bmw norge, så er det klart at ikke de vil gi deg noe når de ikke har tjent noe på deg som kunde. Du sparte kroner på å kjøpe utenom bmw norge, nå taper du litt. At bmw burde dekka mer osv, ja mulig det. Men BMW er ikke BMW Norge, og BMW hadde på denne tiden 2 års garanti om ikke jeg husker feil.
DCA Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 Kjøpte den privat i Norge...tidligere import av stenshagen tror jeg. Kostnadene på en evnt garanti hadde blitt betalt av tyskland uansett så bmw importøren i norge hadde ikke blitt skadelidende selv om jeg ikke hadde kjøpt av dem..såpass skjønner du vel.. så BMW har allerede tjent penger på salget siden de faktisk har solgt den! Mulig de lager så dårlige biler at de kun har/hadde 2 år ja. Lenge til bmw kommer i dette hjemmet nå gitt! mista litt smaken!
TRF Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 Såpass skjønner jeg ja, men åpenbart ikke du. BMW hadde 2 års garanti. De 5 årene du tenker på er reklamsjonsrett, og det er noe BMW Norge må stå for. Dersom du mener at bmw skulle ha dekka dette, da hadde de gjort det på goodwill Hvor du får det fra at bmw frivillig skal betale for garantier de aldri har stilt er beyond me. Det er BMW norge som må forholde seg til rekalmasjonsrett, og du er ikke en kunde der. (bilen har ikke kommet gjennom dem).
DCA Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 Hva skjønner ikke jeg siden du skal være så tøff bak tastaturet? 5 år er kjøpsloven det vel er det ikke? Jepp goodwill... og litt service,noe man tydeligvis ikke får ifra bmw.. ikke da jeg var innom ett BMW firma i Trondheim ihvertfall... Konklusjon : Lexus = Goodwill BMW = NEI Min erfaring.
TRF Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 tøff bak tastaturet? jeg svarte knapt på din tåpelige kommentar til meg. Goodwill er ikke et pent ord, men begrepet på alle saker BMW dekker etter garantitiden. Mulig du kan gå på dem som en gang solgte den her i norge. De er vel ansvarlige i 5 år, selv om bilen var brukt.
DCA Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 jeg vil si det er pent da det er positivt javell...tåpelig kommentar.. mhmm.. nei er no med at det er kun den som er første eier som har mulighet til det... var no sånt visstnok! menmen...bilen ble solgt først faktisk så penga er da heldigvis ikke no problem da !
Bmw 523iat Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 Kjøp deg audi import bil så slipper du det ... Iallefall en på jobben som har fått utført en del fabrikk aksjoner hver gang han har service på sin importerte 2007 a6 2,7tdi quattro, i tilleg har han fått dekket noen ulyder, multireim, løpehjul++ uten å betale en krone. Mulig det er for det audi har 3 år nybilgaranti? Alikevel bra man slipper å krangle for å få dekket det. Send en mail til bmw sitt hovedkvarter å forklar de saken, mulig den for en annen tone da? Lov å prøve.
DCA Skrevet Juni 17, 2011 Forfatter Skrevet Juni 17, 2011 ahaaa... Audi er ikke så værst de da skjønner jeg! Faktisk en oppegående bmw entusiast som ikke er trangsynt! Kan jo prøve med en mail men tviler sterkt egentlig...
hao Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 Faktisk en oppegående bmw entusiast som ikke er trangsynt! Åsså Audi da. Verste konkurrent
todleif Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 Er ein bil kjøpt ny i Tyskland, gjelder selfølgeligt tyske garantiordninger. Du kan selfølgeligt ikkje forvente å få dette dekka på norske garantiordninger. Dette er ein av ulempene med å kjøpe forholdsvis ny bruktimportert bil.
awt Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 Selv om dette selvfølgelig er kjipt er det slik det er. BMW Norge har ingenting med bilen din å gjøre i det hele tatt. Den som er "ansvarlig" for din bil her i Norge er importøren og ingen annen. Selv om bilen er solgt en million ganger etter at de importerte den, er det fortsatt de som har ansvaret. Hvor lett det er å forhandle med de er en annen sak. Tilsvarende problem finnes også med flere elektronikkprodukt, som f.eks. tv-er. Det er flere nettbutikker i Norge som parallellimporterer tv-er og selger disse til en rimelig pris. Går en slik tv i stykker og butikken er konk har du absolutt ingen rettigheter i forhold til den norske offisielle importøren av produktet.
TRF Skrevet Juni 17, 2011 Skrevet Juni 17, 2011 DCA , tror du missforstod meg litt. Ja jeg skjønner at dette er kjipt, men det går jo ikke ei uke mellom hver gang noen er helt sjokkerte av at bmw norge ikke tar regninga på deres ekstra rimelige bruktimport bil.
DCA Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Skrevet Juni 18, 2011 Er ein bil kjøpt ny i Tyskland, gjelder selfølgeligt tyske garantiordninger.Du kan selfølgeligt ikkje forvente å få dette dekka på norske garantiordninger. Dette er ein av ulempene med å kjøpe forholdsvis ny bruktimportert bil. nei forvente noe av BMW kan man vel ikke Men BMW verkstedet søkte jo til BMW norge eller hva det heter med en liten forhåpning om at de kunne ordne det. men det ville de jo ikke. Lexus ordna det... bmw ordna ikke.. Neste nybil blir nok en gang Lexus! No nykjøp av BMW skjer nok aldri!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå