Thundercoil Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Holder på å fikse litt slitedeler på E46 320d sedanen min. Etter jeg tok på coilovers, passet ikke 18"erne pga. ET. Så mens jeg venter på bolter til spacerne, har jeg kjørt noen uker med 16" felger med type 55+ i profil. Disse er ikke avbalansert, og er litt kantkjørt av forrige eier. I følge Eu-kontrollen var det bare bærearmer foran som måtte byttes , og det er gjort. Men det kjennes ut som hele baken på bilen "wobbler" når jeg kjører, så spørsmålet er rett og slett: "hvordan oppfører en bil seg uten avbalansering på felger med høyprofil?" Bak er det "vanlige" dempere (litt kortere og stivere) med seperate fjærer med justeringskopper under. På skolen lærte jeg at det er bakdekkene som styrer bilen, mens fordekkene svinger bilen. Er litt redd for at noe er alvorlig gale, men har ikke hatt den på hjulstilling enda. Må ta den når spacere er kommet på. Så lenge jeg har hatt lappen, har jeg kun kjørt på lavprofiler. Kan sikkert bare være uvant sporing, stivheten eller at felgene er minimalt skjeiv, men utgjør en stor forskjell? Kjørte en mekaniker hjem fra fest forleden, og han bekreftet mistanken min når han sa: "det kjennes ut som om du har noen slitte foringer bak"
Alpejohn Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Om du har slitte foringer, så vil du vel kjenne det ekstra godt om du har ubalanserte dekk vil jeg tro. Men ubalanserte dekk kan jo lage mye rare virbrasjoner og styr, så ville vertfall balansert først, og sett hvordan det lå ann etterpå. Eventuelt fått en erfaren mekaniker til og sjekke aktuelle foringer etterpå
TRF Skrevet Juni 18, 2011 Skrevet Juni 18, 2011 Bærearms foringer bak er verdt å sjekke, disse er grisevanskelige å se om er ok eller ikke, og en bør ha tatt noen før, før en skjønner hva som er ok og hva som ikke er ok.
Thundercoil Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Skrevet Juni 18, 2011 Takker for svar! Skal be de sjekke på et annet verksted! Skal ihvertfall rengjøre navene godt før jeg monterer spacere! Jeg skal hente lengre bolter på GS på mandag, så får se hvordan bilen oppfører seg da, med de nylig avbalanserte 18"erne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå