Gå til innhold

Vurderer BMW 5 serie E60, hva mener dere? erfaringer?


nightking
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer å kjøpe en bmw 5 serie E60, bensin, manuell. Hva bør jeg se etter? vurderer 520, da jeg ser i prisklassen 200-250.000 kr. Er ute en bil med masse comfort, å ikke minst en knall fin bil :)

Hva er "sjuka" med disse? Hva kan være galt? hva ryker på disse: forstilling, bakstilling, motor, elektronikk O.L? hva slags km stand bør jeg se etter? Vil seff ha en med minst mulig, men hva er "grensa" man ikke bør gå over? Hvordan er 520 motorn? virker den veldig slapp med tanke på tung bil? Mye spørsmål, men vil være sikker, å ikke gjøre ett boom kjøp. :)

Vil gjerne høre deres meninger/erfaringer?

MVH bjørnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I en E60 med såpass liten motor, hadde jeg nok valgt automat. Ellers blir det mye giring. Misforstå meg rett, 2.2 literen er ganske så sterk, og funket i hvert fall veldig bra i E39, men man mister nok mye av komforten med manuell gir.

Jeg ville funnet en med M-sport pakke. E60 er rett og slett ingen pen bil uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Det blir jo mer giring med automat da, selv om kassen tar seg av det selv. :wink:

E60 med bensin og manuell er vel det mest problemfrie 5-seriekjøpet du kan gjøre. Du kan få veldig mye bil for pengene og. De har falt så masse i pris nå at jeg ikke tror man risikerer noe spesielt stort tap ved å kjøpe med manuell kasse. Da er det viktigere å få med så mye annet attraktivt utstyr som mulig. F.eks. skinn, navi, xenon, sportsseter, soltak osv, er utstyr trekker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de som ligger på finn.no akkurat nå, ville jeg nok gått får denne:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29182912

Mye utstyr og sterk motor, noe du bør ha på en så tung bil og det er en stasjonsvogn, syntes den ser bedre ut enn sedanen.

Av bensin ville jeg valgt denne:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29080193

Pen farge kombinasjon, mer motor for pengene i tillegg til lav km. i forhold til de andre som ligger der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av motor, kjøp touring - seadanen ser ut som den har falt ned ein plass (med mindre det er M-styinling på den).

E60 blir heilt klart mitt neste valg når eg skal kjøpe ny bil igjen. Men ville gjerne hatt større motor enn det du får i 520.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en E60 med såpass liten motor, hadde jeg nok valgt automat. Ellers blir det mye giring. Misforstå meg rett, 2.2 literen er ganske så sterk, og funket i hvert fall veldig bra i E39, men man mister nok mye av komforten med manuell gir.

Jeg ville funnet en med M-sport pakke. E60 er rett og slett ingen pen bil uten.

Det med hva som er fint eller ikke er en smak og behag ting. Jeg foretrekker ikke m-sport pakken da de fleste i Oslo har dette på sine e60/e61. Jeg har vanlig og er utrolig fornøyd med valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig E60 uten Mtech er faktisk mer sjeldent enn Mtech om dagene ... ein vanlig e60 med 20" hjul og senk er rått ;) Men Mtech er fint, ja.

For min del blei min 2004 E60 530D ein dyr bil å ha. Alltid småreperasjoner, og noen store. Fant ut at eg brukte ca 70 000 i reperasjoner på ett år. Men da eg solgte den var den jo i tipp topp stand - men "tørte" ikkje ha den lenger, i frykt for nye dyre reperasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med hva som er fint eller ikke er en smak og behag ting. Jeg foretrekker ikke m-sport pakken da de fleste i Oslo har dette på sine e60/e61. Jeg har vanlig og er utrolig fornøyd med valget.

Men så har jo du LCI utgaven, som er mye finere enn pre-face :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den prisklassen kan du se langt etter sekserdiesel eller de større bensinutgavene. Så da er du stuck med 2,2-literen, som jeg synes blir en anelse for slapp og krever litt turtall, eller firesylindret diesel, som høres ut som en blanding av knuseverk og skurtresker. Tror jeg ville ha valgt bensin om ikke jeg hadde mye langkjøring.

Touring er vel også noe utenfor rekkevidde.

Vanlig E60 uten Mtech er faktisk mer sjeldent enn Mtech om dagene ... ein vanlig e60 med 20" hjul og senk er rått ;) Men Mtech er fint, ja.

For min del blei min 2004 E60 530D ein dyr bil å ha. Alltid småreperasjoner, og noen store. Fant ut at eg brukte ca 70 000 i reperasjoner på ett år. Men da eg solgte den var den jo i tipp topp stand - men "tørte" ikkje ha den lenger, i frykt for nye dyre reperasjoner.

Hva var det som kostet så mye penger da? Har ikke kosta på min ei lusen krone utover drivstoff det drøye halvåret jeg har hatt den. Fungerer feilfritt for min del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mye innspill.. Men skal ikke ha diesel, uansett.. Har aldri testa 520 bensin, men er vant til å kjøre en e46 318 bensin, så kan da ikke gå dårligere, hehe. får dra til en forhandler å prøvekjøre.

Ser også at det ligger utrolig mange automat gir ute, så hadde vært mye enklere å fått taki det. men usikker på om jeg vil ha det. hmmm :?

Er redd for å kjøpe en bil som plutselig skulle stoppe eller noe å må levere bilen på merkeverksted å bla opp uttallige tusen kroner.. Så derfor jeg er litt nyskjerrig på hvordan den er med 2,2 bensin motor. At det er slitedeler som forstillingsdeler, bremser osv er jo greit. er bilmekaniker, så d koster meg ikke stort, men redd for elektronikk feil osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...