mudbug Skrevet Juni 22, 2011 Share Skrevet Juni 22, 2011 Dette prosjektet er å ettermontere varmesete fra E38 på E39 520ia’ 00 SEDAN. Jeg ønsker å ha BMW OEM justerbar varmesete på baksetepassasjerene. Jeg samler de fleste delene fra EBAY. Ustyr: - Varmeelementer E38 - Brytepanel E38 - 2 justerbar bryter - Rele og diverse ledninger - Vinkelslipe - Pipe 10 mm - Salmarkatang BMW 83300492668. Det tar 6 uker for bestillingen. Jeg kjøpte hos Wurth 430 kr, BMW koster 280 kr. - 100 stks klemmer BMW 52 10 1 945 543 Det blir to dele på dette prosjektet. En del ting som er demontert på forhånd - Baksete - Bak panel - Panel i bagasjerom. Del I Elektrisk ettermontering : 1. Dette skjemaet viser oppkopling til varmesetet 2. Kopler av negative pol og demonterer sikringshuset. 3. Kopler på rele’ som er klar gjort på forhånd. Kopler pin 30 til strømboks rett over batterien positive pol. 4. Kopler pin 86 til K3 rele’ (fiolette/hvit) 5. Pin 85 til jordpunkt som står rett under baklys. 6. Pin 86 kopler til sikringshuset pga jeg vil montere som OEM ved å sette på sikring 25 A på sikringshuset. Pin 86 kan kople direkte til positiv ledning på varmesete. 7. Kopler positiv ledning fra sigarettenner på Sikringshus nr. 51. 8. Setter på plass rele’. Før nå 9. alle ledningene går fra sikringshuset og trer gjennom hullet og inn i bilen. 10. Kopler på kontakt til bryteren 11. Trer ledning under teppe og inn i midtkonsollen 12. Trer bakgrunnlys ledning til sigarettenner framme og kopler på ledning (lysgrå/rød). 13. Kjærer ut bryter pannel for å passe på E39. 14. Monter panel på plass Del II Monterer varmeelement 1. Kutt klemmer som holder setedekker på plass. 2. Fjerner setedekker. Det er mange klemer langs røde linja som på bilder 3. Legg på varmeelementer og fester igjen setedekker med salmarkatang. 4. Fester igjen setedekker 5. kopler på ledningsett og varmelementer under setet og fester ledning på plass. 6. Monterer igjen bakseter i bilen og kopler på kontakter mellom setet og bryter 7. Setter på sikring 30A og tester varmesete og sigarettenner Resultat: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Kjempefin DIY mudbug. Kommer til å gjøre noe tilsvarende på min også etterhvert så vær forberedt på spørsmål. Her er forøvrig dekselet til setevarmebryterne jeg snakket om. Denne ser ut til å være modifisert av en E38 plate og E39 oppbevaringsrom bak. http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1324132 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Juli 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2011 Kjempefin DIY mudbug. Kommer til å gjøre noe tilsvarende på min også etterhvert så vær forberedt på spørsmål. Her er forøvrig dekselet til setevarmebryterne jeg snakket om. Denne ser ut til å være modifisert av en E38 plate og E39 oppbevaringsrom bak.http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1324132 Hei! Jeg har kontaktet med han om hvordan fikk han dekselet som passet akkurat. Han sa at han kutter 2 plastisk stykker (en på hver siden), limet inn på dekselet og lakkert slik at det er vanskelig å se på bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 flott diy! nå fikk jeg lyst å montere dette på min jeg fikk ikke med meg noen pris; hva kostet alt sånn ca ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Juli 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2011 flott diy! nå fikk jeg lyst å montere dette på min jeg fikk ikke med meg noen pris; hva kostet alt sånn ca ? Jeg kjøpte for 100 £ med kabler og panel . Det er godt varmt når vinteren kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Juli 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2011 Jeg kjøpte fra denne mannen. Jeg ser at han selger 150 £ nå med kabler, panel og bryter. http://cgi.ebay.com/BMW-E38-7-SERIES-RE ... 3f0aff5c92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian1990_2 Skrevet September 5, 2011 Share Skrevet September 5, 2011 Jeg tar opp denne igjen. Lurer på hvordan du festet skinnet til setene igjen når varmematta ligger der, tenker på midten og i sidene, krasjer ikke dette med varmetrådene som ligger der og man risikerer og ta hull på disse ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet September 5, 2011 Forfatter Share Skrevet September 5, 2011 Jeg tar opp denne igjen. Lurer på hvordan du festet skinnet til setene igjen når varmematta ligger der, tenker på midten og i sidene, krasjer ikke dette med varmetrådene som ligger der og man risikerer og ta hull på disse ? Du plasserer teppen slik at det er ikke varmtråder på det stedet du fester. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå