Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ja legg inn feilkodene. Du bør skaffe deg et carsoft program selv og gjøre dette selv. Det du bør gjøre nå, er å slette alt av feilkoder på bilen, ta den på en kjørerunde (etter at abs sensorene er friske naturligvis) og deretter scanne den igjen. Ellers risikerer du å bekymre deg over feilkoder som kanskje er et år gamle og som er iorden igjen, bare ikke slettet fra hjernen. Deretter poster du de nye, aktuelle feilkodene her.

Det skal jeg prøve å få gjort ja!

Hvor kan jeg kjøpe meg diagnose verktøy billig?

Noen forslag?

Kan dette være det jeg er ute etter? http://www.obd2-tools.com/en/bmw-diagno ... ft-65.html

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Her kjøper du scanneverktøy: (Carsoft)

http://www.dealextreme.com/p/carsoft-6- ... face-16549

Forøvrig var det en sykt dyr diagnose om jeg skal være ærlig :o 1400 kr?

Men det kan jo hende at gearkassen din er havarert da, men aldri om jeg hadde tatt det for god fisk før jeg hadde montert i nye abs sensorer, disse må du jo bytte uansett og det er en slitedel på disse bilene.

Tusen takk...Hvor mye er frakta på fra deal extreme egentlig? Hvor lang tid tar det før jeg har den?

Jeg tok diagnosen på BMW for å få mest mulig riktig svar med en gang uten å gå rundt grøten. Hadde jeg valgt ett billigere verksted med samme utstyr ville jeg fått masse synsing. Regner med at BMW har peiling på det de driver med, men hvis jeg skal ha gjort mere jobb så gjør jeg det enten selv eller på ett billigere verksted seff.

Skrevet

Svart automatolje = en lamellpakke med brente lameller...

Det at den funker i revers og 4. betyr bare at de lamellpakkene som da er i funksjon er ok.

Skrevet
Svart automatolje = en lamellpakke med brente lameller...

Det at den funker i revers og 4. betyr bare at de lamellpakkene som da er i funksjon er ok.

jau, det jeg tenkte jeg og.

betyr det at jeg burde overhale den istedetfor å kjøpe en brukt automatkasse?

hvor mye kan man regne med at det koster å overhale kassa hvis det bare er lamellene?

• 2 weeks later...
Skrevet

Da har jeg byttet sensor..

Dette er pakken jeg fikk fra Koed:

wkzx9sdku9f51b5e3fki_thumb.jpg

Det var litt stress å få den ut. Den gamle sensoren knakk da jeg prøvde dra den ut med rørleggertang:

bkzgh7po6xhpt8wk3wlg_thumb.jpg

Etter å ha snakket med folka på #Bilforumet.net kanalen på Ef-net, så fant jeg ut at jeg måtte drille ett hull og skru inn en skrue for å få den ut:

7yww71v8ft6ufdrd62ow_thumb.jpg

3mtbzbdkw2gkltslrs65_thumb.jpg

Slik så det ut når den var ute:

qzn0x606zpahokgb08lj_thumb.jpg

Her er den nye på plass:

fstto0uqddj9aexa2jwc_thumb.jpg

Her er feilkodene jeg får rett etter skifte av sensor, akkurat starta bilen:

g5ng59cpbyktdmx10a6m_thumb.jpg

Den gikk ikke fremover nå heller, så jeg fikk dytta den nedover bakken, så plutselig forsvant alle feilmeldings lysene, men disse kom tilbake da den hoppa i nødmodus, da så det slik ut:

nfldg2ffscd0hagun2fe_thumb.jpg

Nå venter jeg på å få diagnose instrumentet for å kunne resette feilmeldingene. Noen har nevnt at jeg også kanskje kan tømme automatkassa for olje, så helle i billig olje for så å tappe den og fylle ordentlig olje. Og at det kanskje kan hjelpe, noen med erfaring?

PS: Da jeg starter den går den hverken bakover eller fremover i noen gir, men i nødmodus så virker jo reversj som bare det. Hva betyr dette?

Skrevet

Klarer ikke og lese skjemaene dine.

Abs må være i orden,men får du da feil på hastighets forskjell melom ingående og utgående aksling så er det stor sansynlighet for at girkase er deff.

Skrevet

Hadde noe av det samme med likedans bil men 99mod rulla 230000.Kjørte manuelt fra Stavanger til Stord og leverte bilen inn på ett lokalt versted.Dem flusja kassa satte inn nytt filter resatte feilmeldiner på airbag,slitasjevarsleren samt nye skiver/klosser på begge sider bak.Det blei en reknin på 9500kr men ny bil hvor alt fungerte smertefritt.Har nå brukt bilen på ferie til Sverige å alt har fungert helt uten feilslag men søkklasta bil.Gearolja mi var også svart som graven å lukta ikke no særlig godt for å si det mildt....

Skrevet

patch har sjekket pris på overhaling av kasse. ligger på ca 22k, men skal sjekke opp flere steder.

noen som vet om noen verksteder i sverige nær grensa som fikser slikt for en grei penge?

send en pm om noen tar på seg slike jobber:)

liker aktiviteten i tråden her nå:)

takker for hjelp og synspunkter

Skrevet
Klarer ikke og lese skjemaene dine.

Abs må være i orden,men får du da feil på hastighets forskjell melom ingående og utgående aksling så er det stor sansynlighet for at girkase er deff.

Jeg har ingen problemer med å lese info'en som er på skjema-bildene jeg har lagt ut...

kanskje du må zoome til standard størrelse i browseren din, eventuelt høyreklikke på bilde og lagre på pc'en din, for deretter å åpne bildet

Skrevet

en ny kasse går det nok an å få tak i til en grei penge, men tror ikke dette blir en DIY jobb. ikke har man tilgang til løftebokk og ikke har man allverden med tid heller. en jo litt mer jobb på bilen som må prioriters også.

skal høre med rats folka om de har snillere priser.

takker igjen for respons og hjelp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...