Mfh-e39 Skrevet Juni 27, 2011 Skrevet Juni 27, 2011 Hei. Har plutselig lagt merke til en lavfrekvent summe/durelyd når jeg slår på tenningen på trinn 2 på 530d'en. Synes det høres ut som lyden er der når bilen går også, selv om det er vanskelig å plassere sånn fra sjåførplassen. Slo på tenningen og åpnet panseret for å prøve finne ut om det var fra dieselpumpe etc, men klarer ikke finne lyden der. Høres på en "måte" ut som det kommer fra inni dasjbordet... men klarer heller ikke lokalisere hvor, syntes lyden kom fra passasjersiden, så jeg krøp ned i gulvet der, men da høres det ut som det kommer fra sjåførsiden. Prøvde skur av klimaanlegget, slå av viften til klima, men lyden er det fremdeles.. Dette er SVÆRT urovekkende.. Har hatt feilkode på gearkasse nylig, men den forsvant. Ny olje og nytt filter bestillt fra bmw. men har ikke ankommet enda.. Noen som har vært borti lignende? lyden kan minne om 60hz during.. finner ingen bedre besrkivelse...
TRF Skrevet Juni 27, 2011 Skrevet Juni 27, 2011 fødepumpe, under førersetet Den går bort etter ca 1 min med tenning på i trinn 2.
Mfh-e39 Skrevet Juni 28, 2011 Forfatter Skrevet Juni 28, 2011 Merkelig jeg ikke har hørt den så tydelig før.... Det er noks høy lyd altså.. Men¨høres ikke borti natta ut nei... Mulig jeg bare plutselig har begynt å lete etter feil... har hatt en del påkost plutselig skjønner du-
Aroid Skrevet Juni 28, 2011 Skrevet Juni 28, 2011 fødepumpe som han TRF-Racing sier eller det kan også var sirklasjonspumpe til varmeapperatet
Alpejohn Skrevet Juni 28, 2011 Skrevet Juni 28, 2011 1+ på fødepumpe Har selv hatt problemer med den på min, der starta det med at den laget merkelige lyder, helt plutselig en morgen, så forsvant det en liten stund, og så kom det igjen for godt. Men jeg hadde mer rakle lyder for og si det sånn, så jeg lokaliserte den fort. Men ville sjekka pumpa vertfall, slå på tenninga og vent til den stopper, som TFR sier
Aroid Skrevet Juni 28, 2011 Skrevet Juni 28, 2011 Vist det er sirklasjons pumpe til varmeapperatet så kan du kjør motoren varm stopp bilen og trykk på REST knappen på klima anlegget. Vist det er den pumpe så får du lyden fram da også
Mfh-e39 Skrevet Juni 28, 2011 Forfatter Skrevet Juni 28, 2011 Den går bort etter ca 1 min ja.. Fødepumpe da tenker jeg.. Er dette nødvendig å skifte nuh, eller er det noe som holder en stund? Er ingen raklelyder.. kun denne duringen
Alpejohn Skrevet Juni 28, 2011 Skrevet Juni 28, 2011 Den går bort etter ca 1 min ja.. Fødepumpe da tenker jeg.. Er dette nødvendig å skifte nuh, eller er det noe som holder en stund? Er ingen raklelyder.. kun denne duringen På min begynte den og kutte ved høye turtall, altså ved full gass og når den nærmet seg 4000rpm da kutten den og begynte og fuske. Men ved normal kjøring virket den ok. Veldig enkel jobb og bytte denne! Løsne noen skruer på plastdekselet under, så du får bøye det ned litt -> Slik ser det ut under (Vertfall på min) : Var igrunnen artig og bytte for det var så enkelt! Jeg kjøpte brukt pumpe på ebay.de betalte vel 700,- for ei som hadde gått ca 70000 km.
Mfh-e39 Skrevet Oktober 31, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2011 Kjøpte kliss ny punpe fra utlandet.. ikke ebay nei, orginal bmw pumpe 1200,- Bilen er nå solgt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå