Vannslangen Skrevet Juli 1, 2011 Share Skrevet Juli 1, 2011 Heisann Jeg har en '98 523ia touring. Har kjøpt meg noen 18 tomms 8,5" felger fremme og 9,5" bak. Dette trodde jeg ikke va noe problem, men det fant jeg fort ut på eu kontroll at det var. I vognkortet står det 225/60/15 både fremme og bak. På 8,5" felgene har jeg 235/40/18 og på 9,5" har jeg 265/35/18. Rulleomkretsen er helt etter boken. Det jeg nå lurer på (kom meg gjennom eu kontroll etter litt diskusjon ) Kan jeg få forskjellig felg/dekkbredde fremme og bak lovlig i vognkortet på min E39 og hva må jeg isåfall gjøre? Jeg har et TÜV papir jeg har fått på noe greier, tror det har med felgene å gjøre (Zito felger) men er ikke sikker. Laster det opp her. http://www.megaupload.com/?d=W2L22P0X (Klikk linken, vent 40 sekund og trykk på regular download) Håper noen med spisskompetanse på dette feltet kan bruke noen minutter å hjelpe meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW-Askøy Skrevet Juli 1, 2011 Share Skrevet Juli 1, 2011 for å få dette i vognkort må du på biltilsynet med bil og ha tuvpapirer med deg,tuvpapirene på zito felgene dine ser ut til å være til brockfelger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 3, 2011 Share Skrevet Juli 3, 2011 Dette lurer jeg også litt på, om man har TUV papir på felgene, får man dem da godkjent selv omd em er 8,5 fremme og for eksempel 10" bak? Så lenge rulleomkrets og det der er på rett side? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juli 3, 2011 Share Skrevet Juli 3, 2011 Dette lurer jeg også litt på, om man har TUV papir på felgene, får man dem da godkjent selv omd em er 8,5 fremme og for eksempel 10" bak? Så lenge rulleomkrets og det der er på rett side? Ja, jeg har godkjent mine Rondell felger med 8.5 og 10 foran og bak, med 235/40 18 og 265/35 18. Både de og Eibach senkesettet mitt står i vognkort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Juli 3, 2011 Share Skrevet Juli 3, 2011 er 8,5 fremme og for eksempel 10" bak? Uten å ha hele lov-verket i hode mener jeg BT sier at en bil med lik dim foran og bak skal ha lik dim foran og bak ved bytte til "alternativ dekk-dim" MEN feks e34 520i touring har lik mens e34 M5 touring har forskjellig fra fabrikk. Alpina e39 touring mener jeg har levert 8x18 foran og 9x18 bak (tar jeg feil nå?) Vis dok på at bilen godkjennes av BMW evt Alpina eller noen av de andre ettermarked med forskjellig foran/bak så løser deg seg av seg selv. Jeg hiver meg med de andre som sier: selvf skal rulle-omkrests +-5% og innpress stemme. 523! Vi skrev vist samtidig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 3, 2011 Share Skrevet Juli 3, 2011 Dette lurer jeg også litt på, om man har TUV papir på felgene, får man dem da godkjent selv omd em er 8,5 fremme og for eksempel 10" bak? Så lenge rulleomkrets og det der er på rett side? Ja, jeg har godkjent mine Rondell felger med 8.5 og 10 foran og bak, med 235/40 18 og 265/35 18. Både de og Eibach senkesettet mitt står i vognkort. Hm, da har jeg en plan! BAre et lite OT: sliter du mye dekk på innsiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juli 3, 2011 Share Skrevet Juli 3, 2011 Dette lurer jeg også litt på, om man har TUV papir på felgene, får man dem da godkjent selv omd em er 8,5 fremme og for eksempel 10" bak? Så lenge rulleomkrets og det der er på rett side? Ja, jeg har godkjent mine Rondell felger med 8.5 og 10 foran og bak, med 235/40 18 og 265/35 18. Både de og Eibach senkesettet mitt står i vognkort. Hm, da har jeg en plan! BAre et lite OT: sliter du mye dekk på innsiden? Sliter overraskende lite på innsiden faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 5, 2011 Share Skrevet Juli 5, 2011 Dette lurer jeg også litt på, om man har TUV papir på felgene, får man dem da godkjent selv omd em er 8,5 fremme og for eksempel 10" bak? Så lenge rulleomkrets og det der er på rett side? Ja, jeg har godkjent mine Rondell felger med 8.5 og 10 foran og bak, med 235/40 18 og 265/35 18. Både de og Eibach senkesettet mitt står i vognkort. Hm, da har jeg en plan! BAre et lite OT: sliter du mye dekk på innsiden? Sliter overraskende lite på innsiden faktisk. Sykt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå