Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei vifta til ac slår ikke inn. Har sjekket sikringer under dash og sjekka at det er strøm til vifta og det er det i to av lederne ( er fire) Prøvd og sette direkte strøm på to av lederne og vifta starter. Er det noe sensor eller noe som er og få bytta? eller noe mekking

Skrevet

Du må bytte motstand satsen på ac viften, så å si alle e39 har denne feilen, også min som jeg byttet på nettop. Du ser de gjennom gitteret til ac viften. Du klarer å trikse det til og bytte de gjennom viftebladene. Du klipper vekk de gamle motstandene og setter inn de nye med kabelsko. Litt knot men bedre en å ta av lykter, fanger ++++. Tidsestimat 1,5-3 timer. Motstandssettet koster ca 500 lappen hos bavaria.

Skrevet

Reperasjonssettet ser sånn ut:

67328371873-GENUINE.jpg

Delenr 67328371873 som nevnt i innlegg over gjelder for reperasjonssettet til E39 opp til produksjons måned/år 09/98.

Skrevet

Trodde dette var problemet hos meg også, men viste seg at jeg ikke har noen motstand, så jeg må bytte hele vifta... 3500,-

Og mi er vist så spesiell at jeg har ikke funnet ei eineste med rett delenr på ebay...... Så sjekk først om du har motstand vertfall!

Skrevet

Jeg planlegger å gjøre samme jobben selv om ikke så lenge. Har allerede kjøpt inn motstander.

Her er en DIY som viser hvordan man demonterer ac-vifta fra en E39:

http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=205728

Og her en en DIY som viser hvordan man bytter mostandene når ac-vifta er fjernet fra bilen:

http://www.howtopdf.com/?zx1OfYIv

Jeg tror jeg skal få tak i reserve-plastplugger så jeg ikke trenger å være så forsiktig med å rive av de gamle (viktig å passe på å ikke ripe opp lakken da).

Skrevet
Takker for de der ;)

Her er en video som viser lodding og bruk av krympeslanger (når man skal feste nye motstander). Ikke alt går etter planen, men man lærer av andres feil også:

Skrevet
Takker for de der ;)

Her er en video som viser lodding og bruk av krympeslanger (når man skal feste nye motstander). Ikke alt går etter planen, men man lærer av andres feil også:

Takk takk takk og takk :D

Skrevet
Da har jeg byttet motstander på min. Bare send meg en pm eller skriv i denne tråden dersom du lurer på noe.

Det skal jeg gjøre.. Har ikke bestilt den engang enda.. Er igang med og få litt mer hk først ;) blir jo kalt når jeg kjører uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...