Gå til innhold

Larsegutt's BMW E-61 523IA ///M Lakk korrigering utført!

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg meg en ny familie tralle for et par mnd siden!

Litt mye frem å tilbake hvilken motor jeg skulle gå for, men fant til slutt ut at bensin passet best for meg.

Etter jeg prøvde bilen angret jeg ikke på det!

Et herlig lydbilde av Magnesium 6'aren, spesielt når den får litt turtall på seg. Overraskende god gassrespons i denne motoren iforhold til min tidligere elsket 02-mod 525i.

( http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=45&t=174478 )

Enda også opp med tomatkasse! Men det går greit siden det er endel bykjøring. Så må jo jeg innrømme at det er veldig behagelig, selv om vi (jeg å kassa ja) har våres krangler om hvorfor i hel.... den giret når jeg ikke ville det... Det er vel en vane sak...

2 tidligere eigere.

Gikk 6 mnd som adm.dir bil i Bærum før eiger nr 2 kjøpte den.

Utenom det ''vanlige'' utstyret, satt jeg god pris på:

- Comfort skinn med el ratt, samt memory inkludert på individuel nøkkel (muli dette er standard?)

- Største Navi

- Active steering, noe som er heilt genialt forøvrig

- Største HiFi pakka, med subber under setene. Utrolig behagelig lyd selv ved høyt volum.

Så blir det jo litt oppgraderinger etterhvert...

Ikke noe veldig stort, men den fortjener:

- Dørk matter i stoff

- Bagasjeroms matte i stoff

- Toning av alle vindu

- 19" eller 20" hjul.

- Nåværende 18" til vinter.

- Fjerne 523i merket på luka for en cleanere look.

- Brigth White i frontlys mm...

Så for jeg se om der kommer noe annet etterhvert.

En full lakk korrigering med 3M produkter å Swissvax produkter står for tur! Må bare finne tid til å begynne på den :)

Det vil komme en tråd av den jobben på http://www.detailersclub.no, linken kommer vel ut her også etterhvert.

Uansett, her er det jeg hadde av bilder akkurat nå.

2v3zxsy3kxd0taqo4n16.jpg

nmciaa5cxbfk9ii9i3re.jpg

gedww8g1pu9qqa5p7wqo.jpg

jq22ouetf2tgebmr8wo2.jpg

l1m8exaxik9pgg61tbl1.jpg

awoao7ugm794gqrs2glz.jpg

geer9xo1qwn9vbm2hac1.jpg

x8qzhc156eej0qhex9ew.jpg

cf00t2qp66kdvi8fqxhf.jpg

zu9hyx9v76cjeswnwilx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker! :D

Angrer som nemt tidligere ikke på bensin utgaven nei.

Fant litt info om disse motorene faktisk, dem har jo vunnet pris å styr :)

BMW N52 er en rett-6 motor laget av BMW, som debuterte i 2004 på BMW E63 630Ci. The N52 er BMWs 12. generasjon produksjon rett-6 motor.

Dens veivhuset er laget av magnesium og aluminium, en første i verden av motorens konstruksjon. BMW brukt Alusil aluminium sylinder ermene, som tilbyr høy varmeledningsevne, og kastet dem inn i en lett magnesium blokk [1], skape en av de letteste produksjon motorer av sin størrelse klasse i verden på 161 kg (354 pund). Det inkluderer BMW nest generasjon Valvetronic system og Double-vanos for drivstoff-effektivitet (12% drivstoff besparelse enn forrige generasjon BMW M54 motor - og øker ytelsen). Produserer 63 kW (85,5 hk) per liter sylindervolum, har den laveste vekten per hestekrefter på seks sylindret motor (1,24 hk per kilo med den nyeste versjonen).

Det ble tildelt som en av Ward sin 10 Best Engines of the Year i 2006 og 2007. Teknologisk er det enda mer avansert enn den nye N54B30 bi-turbo, som er basert på en eldre M54B30 design og mangler flere forbedringer som BMW har gjort for denne motoren.

KILDE:

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkeli flott bil!

Vurderer en e60 jeg også, sedan utgaven da.

ser de fleste er med mtech stoler, men ser du har comfort stoler noe jeg syns passer best denne bilen da jeg ser for meg at en 5serie heller skal være komfortabel enn sportslig.

Har du prøvd begge og hva syns du er best ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Skikkeli flott bil!

ser de fleste er med mtech stoler, men ser du har comfort stoler noe jeg syns passer best denne bilen da jeg ser for meg at en 5serie heller skal være komfortabel enn sportslig.

På E39 synes jeg sportssetene er bedre å sitte i enn komfortsetene, og på F11 er sportssetene bra, selv om komfortsetene såklart er bedre. På E60 mener jeg derimot at komfortseter er et absolutt must! Sportssetene på E60/E61 er ikke noe å juble over etter mine erfaringer. I tillegg er det et stort pluss at komfortsetene er helelektriske og har de memoryfunksjoner som Lars forklarer ovenfor, disse vil du garantert sette stor pris på :)

OT: Gratulerer med flott bil! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkeli flott bil!

På E39 synes jeg sportssetene er bedre å sitte i enn komfortsetene, og på F11 er sportssetene bra, selv om komfortsetene såklart er bedre. På E60 mener jeg derimot at komfortseter er et absolutt must! Sportssetene på E60/E61 er ikke noe å juble over etter mine erfaringer. I tillegg er det et stort pluss at komfortsetene er helelektriske og har de memoryfunksjoner som Lars forklarer ovenfor, disse vil du garantert sette stor pris på :)

OT: Gratulerer med flott bil! :D

Har fulgt litt med og det er ikke mange med komfort stolene ute. Er mer utvalg i tyskland men banken er lite villi å betale ut penger til sånt når man ikke har hus i tillegg å sette som pant.

Hvordan er den på forbruke da larsegutt ? Har sett mest på diesel selv egentli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte fra oslo å hjem tilålesund på 0.84. By kjøring 1.1 (jeg er litt unødvendig hard på gassen til tider)

hehe er ikke så gale det da. Bruker det samme på langkjøring med min 328 :P og den veier ett par hundre kilo mindre også :P

Småkjøring er det litt verre med :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...