Cryfry Skrevet Juli 6, 2011 Share Skrevet Juli 6, 2011 Heisann! Da var planen å reise en tur til Tyskland den 24 juli. Hadde derfor i samme slengen tenk å kjøre enn full service på bilen som nærmer seg 200 000 på telleren nå og en del andre ting! Lurer på om det er noen som har noe å annbefale med evt nr? Setter pris på alle forslag! Skulle gjerne ha byttet bla frontrute, inspesjon II er det vell noe som heter? Hjullager bak på H side, bremserør og litt andre småting Noen som vet ca pris der nede? Regner med det er en god del billigere enn her i landet for det skal vell ikke så mye til! Hadde ikke planer om å så veldig langt ned i Tyskland akkurat, men hadde vært fint om noen viste om noen gode verksted som kan anbefales? Og ett nr vis man har det Del gjerne erfaringer også vis du har vært å gjort noe slikt Mvh Kenneth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw black jet Skrevet Juli 6, 2011 Share Skrevet Juli 6, 2011 vurderer selv tur til tyskland så legger inn en her så jeg finner den lettere igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Juli 6, 2011 Share Skrevet Juli 6, 2011 Skal sjølv også til tyskland så hopper meg inn her! (Inspeksjon II) Når det er sagt så har eg allerede bestemt meg kem som skal ta bilen min, Albert bauer, søk på bimmers og du finner mykje bra om han og prisene også, befinner seg i flensburg. Visst noken kunne opplyst oss med tlf nr / epost til han hadde jo det vore hyggelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandalius Skrevet Juli 6, 2011 Share Skrevet Juli 6, 2011 Jeg har hatt bilen min på verksted i Hamburg flere ganger, og er EKSTREMT godt fornøyd med arbeid, pris og ikke minst kundebehandlingen. Verkstedet jeg har brukt er ligger på Offakamp i Hamburg, og har da forholdt meg til Mark Puchman, som er verksmester og snakker godt engelsk. Dette er et stort verksted, så det er sikkert ikke noe problem å få time i ferien:) Ser du er fra Kristinsand, og hvis du er vant med servicen du får på Bavaria (som er på et lavmål, fyyyyl!!!) vil du bli ekstremt positivt overrasket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw black jet Skrevet Juli 6, 2011 Share Skrevet Juli 6, 2011 BMW i Flensburg heter Albert Bauer, og der klarer du deg godt med engelsk. http://www.bauergruppe.de/sw580.asp. Tlf.nr når du ringer fra Norge : 004946 199900. Dette er absolutt å anbefale, veldig flinke der, og grundige med det de gjør. lånte denne fra kjell z3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cryfry Skrevet Juli 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2011 Skal sjølv også til tyskland så hopper meg inn her! (Inspeksjon II)Når det er sagt så har eg allerede bestemt meg kem som skal ta bilen min, Albert bauer, søk på bimmers og du finner mykje bra om han og prisene også, befinner seg i flensburg. Visst noken kunne opplyst oss med tlf nr / epost til han hadde jo det vore hyggelig Men det høres bra ut leste akkurat såvidt det var noe om Albert bauer så vurderte å ringe der først å høre hvertfall Jeg har hatt bilen min på verksted i Hamburg flere ganger, og er EKSTREMT godt fornøyd med arbeid, pris og ikke minst kundebehandlingen. Verkstedet jeg har brukt er ligger på Offakamp i Hamburg, og har da forholdt meg til Mark Puchman, som er verksmester og snakker godt engelsk. Dette er et stort verksted, så det er sikkert ikke noe problem å få time i ferien:) Ser du er fra Kristinsand, og hvis du er vant med servicen du får på Bavaria (som er på et lavmål, fyyyyl!!!) vil du bli ekstremt positivt overrasket! Har du noe nr til dette verkstedet? Høres jo veldig positivt ut det her ja Har aldri vært på Bavaria Kr.sand, har igrunn bare fått beskjed om å holde meg langt unna BMW i Flensburg heter Albert Bauer, og der klarer du deg godt med engelsk. http://www.bauergruppe.de/sw580.asp. Tlf.nr når du ringer fra Norge : 004946 199900. Dette er absolutt å anbefale, veldig flinke der, og grundige med det de gjør. lånte denne fra kjell z3 Så akkurat det samme selv Blir ihvertfall å ringe dit Men når det gjelder inspeksjon II, hva er det som blir gjort på en slik service? Er det mye forskjell fra en inspeksjon I? Og noen som har byttet frontrute der nede og vet ca pris på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 7, 2011 Share Skrevet Juli 7, 2011 Vedr. Albert Bauer i Flensburg er det verdt å huske på at dette verkstedet også blir brukt av temmelig mange danske BMW eiere. Timeprisen er derfor i den høye enden i forhold til hva man kan oppnå litt lenger syd i Tyskland. Den store fordelen med Albert Bauer er imidlertid at de snakker dansk der (iallefall noen gjør det) og at det derfor burde være mulig for en nordmann å begå seg sånn nogenlunde på norsk også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 7, 2011 Share Skrevet Juli 7, 2011 Foreldrene mine har vært på Albert Bauer i Flensbrug med sin E60 520d og de var strålende fornøyd. Super service med lånebil og nyvasket bil levert tilbake. MYE bedre service enn Bavaria her hjemme hvor de faktisk kjøpte bilen ny for over 600 000 kroner!!! E34 med rundt 200 000 km er ikke vanlig lengre, er den i god stand så ta godt vare på den. De begynner å bli sjeldene nå dem som er strøkene. En kompis hadde en fin Diamantsvart 92 modell 520i med sorte skinnseter, gått 190 000 km eller noe da den blei solgt til Kr sand for noen månder siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cryfry Skrevet Juli 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2011 Høres veldig bra ut hos Albert Bauer da Tenkte å ta en tlf iløpet av morgendagen eller på mandag for å høre angående litt pris Er det noe di kommer til å spørr etter? Skilt nr? Understellsnr? Akkurat det som er greia, så hadde igrunn lyst til å prøve å ta litt vare på den Det stemmer nok fint at det kan være den jeg har nå ja. Den var godt 192 000 ca da jeg fikk den. Smelt i fronten var den også men det er fikset utenom panser da Så den begynner å ta seg opp igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet Juli 8, 2011 Share Skrevet Juli 8, 2011 De vil nok spørre om understellsnummer..... Hør med litt forskjellige verksteder, men finnes jo mange ikke-merkeverksteder også. Der sparer man nok enda mer, men da bør man kanskje kjenne til kvaliteten på dem først.... Skal nedover selv i august for service. Har pleid å ta det i Stuttgart, men litt langt denne gangen, og der er ikke veldig billige i forhold til andre steder i Tyskland. Jeg skal sende ut en prisforespørsel til noen verksteder i Nord-Tyskland i løpet av helgen. Kan poste priser her så kan man sammenligne litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cryfry Skrevet Juli 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2011 De vil nok spørre om understellsnummer..... Hør med litt forskjellige verksteder, men finnes jo mange ikke-merkeverksteder også. Der sparer man nok enda mer, men da bør man kanskje kjenne til kvaliteten på dem først....Skal nedover selv i august for service. Har pleid å ta det i Stuttgart, men litt langt denne gangen, og der er ikke veldig billige i forhold til andre steder i Tyskland. Jeg skal sende ut en prisforespørsel til noen verksteder i Nord-Tyskland i løpet av helgen. Kan poste priser her så kan man sammenligne litt. Det hadde jo vært helt topp vis du hadde gjort det ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 8, 2011 Share Skrevet Juli 8, 2011 nesten så vi skulle tatt sånn felles tur nedover... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet Juli 8, 2011 Share Skrevet Juli 8, 2011 en felles tur ja. Da hadde Albert Bauer fått nok å gjøre.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 8, 2011 Share Skrevet Juli 8, 2011 Akkurat det som er greia, så hadde igrunn lyst til å prøve å ta litt vare på den Det stemmer nok fint at det kan være den jeg har nå ja. Den var godt 192 000 ca da jeg fikk den. Smelt i fronten var den også men det er fikset utenom panser da Så den begynner å ta seg opp igjen Det er ikke tilfeldigvis på venstre side forran den har fått seg en liten trøkk? Har den også defekt bensin måler og RH skilter så er det samme bilen. Ganske ok bil det der, kjørt den mange ganger. Forrige eier var opptatt av å holde den så orginal som mulig, noe du sikkert ser. Bytta den vist inn i en E39 520i hos Sør Auto i Sørlandsparken, var vel der du kjøpte den hvis ikke det var en oppkjøper i bildet. Hehe! Han hadde jo denna bilen da vi var 18 år og ferskinger på veien, så jeg har sittet på i noen luftig turer med denna ja. Men den er godt tatt vare på, selv om noe småtteri var vanskelig å holde unna helt på slutten. Sånn er det jo med alle biler som nærmer seg 20 år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cryfry Skrevet Juli 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2011 Like greit med en felles tur ja Akkurat det som er greia, så hadde igrunn lyst til å prøve å ta litt vare på den Det stemmer nok fint at det kan være den jeg har nå ja. Den var godt 192 000 ca da jeg fikk den. Smelt i fronten var den også men det er fikset utenom panser da Så den begynner å ta seg opp igjen Det er ikke tilfeldigvis på venstre side forran den har fått seg en liten trøkk? Har den også defekt bensin måler og RH skilter så er det samme bilen. Ganske ok bil det der, kjørt den mange ganger. Forrige eier var opptatt av å holde den så orginal som mulig, noe du sikkert ser. Bytta den vist inn i en E39 520i hos Sør Auto i Sørlandsparken, var vel der du kjøpte den hvis ikke det var en oppkjøper i bildet. Hehe! Han hadde jo denna bilen da vi var 18 år og ferskinger på veien, så jeg har sittet på i noen luftig turer med denna ja. Men den er godt tatt vare på, selv om noe småtteri var vanskelig å holde unna helt på slutten. Sånn er det jo med alle biler som nærmer seg 20 år Det stemmer veldig det ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå