Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis jeg ikke tar helt feil så er det en ganske grundig artikkel/tråd om dette helt på toppen av teknisk seksjonen...

Skrevet

:mrgreen:

Hei 0-100 på veldig kort tid.

Jeg har ingen erfaringer med power-bokser" selv men deler litt med deg siden dieselen er blitt et alternativ når jeg skal bytte bil.

Ser ut som det er en veldig skepsis spesielt på bimmers mot "bokser".

Hvorfor skjønner ikke jeg men det er jo sånn at en overstyrer org-styringen på bilen ved boks.

Skal en gjøre det 100 er det normalt og tenke chip, eller er det det?

Bokser er utrolig utbredt i Europa og KCR leverer en stor del av markedet i Sverige.

At det er dr... tror jeg ikke på da jeg regner med KCR lever av dette, de kommer også bra ut i tunertester og regnes som ledende på BMW hos de gul/blå.

En boks som overstyrer vil i praksis for meg bli som å slå på strømmen til en lampe for så og dimme den, det kan gjøres billigere på strøm-regn men i stua får du samme lyset.

For hva er du ute etter?

Sikker på at en KCR-boks vil gi deg kjøreglede og samme forbruk men når det kommer til hva som ellers kan gjøre med dieselen evt oppgradere org-bil hører du på de som allerede har svart deg.

Bokser tipper jeg kommer mer og mer da de fleste ikke er intr i fysiske inngrep i bilen, eller bør jeg si uten å lukke opp panseret!

Ganske greit når en finner 35hk i diagnose-uttaket :D

Skrevet

Jeg kan jo ikke motstå,

powerboxer, da også kcr, kobles jo IKKE i diagnosestikket, men normalt mellom railtrykksensor og lednnett, og noen også mellom map sensor. Remap derimot, på alt fra edc15 (136hk 2,0d og 184hk 3,0d) tom edc17 (ikke låst, altså ikke f10 eks) kan man gjøre via diagnosestikket om man har ordentlig utstyr. Dette er så "usynlig" som det kan bli, men ingen tuning er 100% usynlig.

Hvilken holdning bimmers har til boxer bryr jeg meg ikke om, men at boksene er noe ræl som ofte skaper problemer er det jo ikke tvil om. Er ikke mer enn 2 uker siden (ca) jeg demonterte enda en slik kcr boks som var defekt.

Jeg tror; folk er lei av tette partikkelfilter som koster en oppimot 30k å reparere, da er ikke den boksen så trivelig lengre. Jeg tror folk heller vil ha en bil som er profesjonelt trimmet, som ikke viser på en eu kontroll, enn boksene som i alle høyeste grad viser igjen (husk det kommer nue regler, hvor alle biler som har noe uorg på motorlednnett vil få 2er feil).

Jeg tror også folk begynner å bli rimelig lei ketchup effekten som kommer med disse, lei av motorkutt pga for høyt ladedtrykk osv.

Hadde motorstyringa virka som lyspæra di, ja da hadde box vært helt ok. Men legg til 10 000 parametere til, så ser du at dimmeren kanskje ikke var så god ide.

At en box gir effekt, ja. At det er optimalt, nei.

Skrevet

Der er det endelig noen som kan sakerne sine. Hvor mange parametere forandres i en box? I alle fall LANGT unna det som blir gjort om man tar en skikkelig "chip-trimming" der man går inn i bilens ECU og forandrer tall og verdier.

Skrevet

Ja der kom TRF-Racing.Bare ventet på at det skulle komme noen gullkorn fra deg,hehe

Men som gutta sier.Styr unna de jæv.... boksene.Blir som å be på sine kne,la motorlampa lyse..Og det er ikke mange her som er glad i den gule lille lampa..

Bruk heller noen kr ekstra,og få det gjort på en skikkelig måte.Som igjen er 100% mer driftsikkert enn boksen..

Men gjør som du vil trådstarter,ingen skal stoppe deg.

Skrevet

bare for å poengtere at jeg ikke mente å henge espen her; En remap kan i prinsippet gjøres like dårlig som en box. Men om noen gjør noe slikt blir dem stempla som amatører som ikke aner hva de driver med om noen som har greie på det ser arbeidet deres.

Jeg vil også si at for den gemene hop så kan box virke bra. Det er enkelt, billig, og som espen sier så vil kunden ofte være fornøyd. Men dette har lite eller ingeting med den faktiske kvaliteten produktet å gjøre, men mer med ferdighetene/kunnskapene til brukeren.

Skrevet
Takk for mange spennende innlegg:) nå er jeg enda mere forvirrer enn tidligere..

Skulle gjerme fått kontakt me noen som tar "remap" (ikke boks) på bilen. Forslag??

Da kan du vel bare ta kontakt med TRF her.

Skrevet

:mrgreen:

Jeg kan jo ikke motstå,
Hehe, ikke hold tilbake :D

Regna med noen oppdat fra deg TRF og jeg tror vi begge er enig nå om at du skjønner dieseln.

Ser ut som det er en veldig skepsis spesielt på bimmers mot "bokser".
Hvilken holdning bimmers har

Ordla meg dårlig igjen men vi ser vel alle skepsisen blant brukerne på siden :mrgreen:

Men det blir litt som du selv sier, jeg kikker på praksisen.

Jeg tror folk heller vil ha en bil som er profesjonelt trimmet

Dette synes jeg er et gull-tips til 0-100 :applause:

Diskusjonen er jo vært oppe før og 0-100, var det min bil ville jeg kikket på hva som kan forbedres av det eksisterende på bilen.

Som diesel-folket sier her: Optiamalisering/remapping gjort av kyndige folk vil gi deg den beste bilen, sånn driftssikkerhets-messig

Skrevet

Jeg fikk remappet bilen min av ett firma som heter turbochip.

Har kjørt 4000km nå uten antydning til ett eneste problem.

Ingen svartrøyk og lavere forbruk ved langkjøring.

Bilen er en bmw 525d 2005mod. 215hk 510nm

Herlig moment i bilen nå.. spessielt siden jeg har manuell gir:)

Testkjørte denne på acr ved bmw ccn treff og kunne fint ligge bredt i 3gir på tør asfalt.

Og dro faktisk i fra e30 325 på strekkene, Noe jeg ikke hadde regnet med på en bil som veier over 1600kg.

Har tidligere kjørt med powerboks som endte opp med brann i elnett og tett partikkelfilter.. skader for 36000,-

Skrevet

:mrgreen:

Jeg fikk remappet bilen min av ett firma som heter turbochip.

Har kjørt 4000km nå uten antydning til ett eneste problem.

Ingen svartrøyk og lavere forbruk ved langkjøring.

Bilen er en bmw 525d 2005mod. 215hk 510nm

Det synes jeg var imponerende tall v remapp, regner med det er målt siden du er spesifikk.

Dette er 177hk/400nm orginalt..???? Da har du fakstisk mappet det samme som et chip til den, er du sikker på at den ikke er chippet nå? Fant et chip til 177hk på 214hk/490nm.

Har tidligere kjørt med powerboks som endte opp med brann i elnett og tett partikkelfilter.. skader for 36000
Ja det blir for drøyt lamek men dette betalte ikke du....???? #-o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...