Gå til innhold

Erfaringer dekkonline.com

høkkert
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for tipset, bestiller bakdekker fra de nå :-)

La merke til at det står under prisen på dekk: "ingen fraktutgifter"... betyr dette at jeg ikke betaler noen som helst form for frakt...

..Eller betyr dette at siden firmaet er i tyskland så tar de seg av frakten derifra, og frem til Norge så kommer sjokket med frakt ifra Posten etterpå? hehe ;p

Noen som har handlet fra de før og ville dele erfaringer? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid bruker man på å legge om 4 dekk, balansere dekkene og montere dekkene på bilen?... 3/4-1 time maksimalt. Over 1200 kroner timen er direkte uforskammet. 200 kroner betaler jeg her i Danmark hvis jeg kjøper dekkene samme sted. 320 kroner betaler jeg hvis dekkene er kjøpt på f.eks dekkonline. Begge deler inkl. moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner et par stykker som jobber på dekkbutikk, og han ene sa at alle dekkbutikkene rundt her hadde avtalt å ta samme pris visst folk kom med dekk fra andre steder, tror det var 300kr per dekk, er helt sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har forhørt meg hos 4 forskjellige dekk sjapper angående det å legge på medbrakte dekk. Dekkpartner skulle ha 500kr pr, Hafslund vulk skulle ha 300 pr, dekkmann skulle ha 450 pr også den siste sjappa jeg hørte med var en liten sjappe i ett utkantsstrøk som skulle ha 580 for alle fire. De har fått mye jobber av meg og kjentfolk iløpet av di siste årene. 580kr for 20-25min jobb er jo ikke akkuratt dårlig profitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte vel 320.- for alle fire hvis jeg ikke husker feil.

Sier imidlertid ikke noe på at de tar litt betalt når man ikke kjøper dekkene der, men det fins da grenser..

Men det fins jo alltids en som vet at service er lurt, og de får gjerne masse sånne jobber.

Og det blir jo penger i kassa av de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har forhørt meg hos 4 forskjellige dekk sjapper angående det å legge på medbrakte dekk. Dekkpartner skulle ha 500kr pr, Hafslund vulk skulle ha 300 pr, dekkmann skulle ha 450 pr også den siste sjappa jeg hørte med var en liten sjappe i ett utkantsstrøk som skulle ha 580 for alle fire. De har fått mye jobber av meg og kjentfolk iløpet av di siste årene. 580kr for 20-25min jobb er jo ikke akkuratt dårlig profitt....

Det er noe ekstra jobb med store felger over 20" (ikke alle standard omleggingsmaskiner kan håndtere 20"+ felger) samt hvis man må være ekstra forsiktig pga. dyre felger, men helt generelt er jobben den samme enten man kommer med 13" eller 19" dekk. Jeg synes at 1200 kroner for denne jobben er helt uhørt... utrolig frekt.

Prissamarbeide er forbudt og hvis man ikke kan få skriftlige tilbud som kan bevise elendigheten ville jeg ha kontaktet forbrukerrådet omgående. Dette er uten tvil skjult kamera materiale... :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...