Gå til innhold

trekkbil+ pendlebil

Olan89
 Share

Anbefalte innlegg

Da spør jeg deg rett ut, har du kjørt mye Tahoe og fått selv fått erfare denne bilen? Få høre dine erfaringer med bilene som er nevnt så langt i tråden. Og hvis du er så mye eldre enn meg så får du holde deg for god til slike idiotinnlegg du har fart med i denne tråden.

Nei jeg har ikke kjørt mye Tahoe, men endel. Og div andre GM som stregt tatt er samme bilen med karroseri som ser litt annerledes ut. Noen liker biltypen og syns at så stort og tungt som mulig er tøft, det gjør ikke jeg.

Men faktum er uansett at japanske biler er mer driftssikre enn amerikanske, og det vet til og med amerikanerne.

Ang idiotinnlegg så er det vel ikke jeg som kaller folk ting og kommer med usaklige sammenligninger her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei olan89

Du skriver ikke noe om budsjettet men jeg surra mye med biler før og trakk mye bilhengere.

Jeg kjørte 1992 Chevrolet pick up med 6.2Diesel uten turbo.

Perfekt til sånt med 2meter plan og 5seter hytte, akkurat plass til hunden og skrotet som følger med en bil. Koster ikke skjorta og tåler mye uten å dra på verksted.

Men vurdere du amerikansk i denne pickup eller tahoe type bør du være oppmerksom på at fjærfestene bak er underdimensjonert på ihverfall pickupene.

,

Kjørte Konsberg-Stjørdal med henger med min 92 pickup, samla vekt på 3830 og da slet jeg litt opp Dovre :D Mener det er 165hk/360nm i disse. Fordelen er at alle 6.2D er egentlig 200hk fra fabrikk og du kan stille de tilbake til "fabrikk-oppsett" :D

Bilen gikk på 1.51L mil, mener det var 76 mil tur.

Skal du ha det som bil nr 2 og den ikke brukes hver dag ville jeg styrt unna 6.5TD.

6.2D er en ren mekansik motor med alle fordeler det gir, starta lett i -26.

Min 92 BMW 525tds og 95 opel omega td ga seg rundt -15-20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er godt fornøyd med min Discovery 3 HSE 2.7TD. 195 hk og 440 NM. 0.8 på langkjøring og 1.2 i byen. Behagelig bil som duuuuver på luftfjering og kan heves/senkes etter behov. ;) Med 22" kromhjul har utfylt alle krav til en vaskeekte børstraktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er snakk om en nummer to bil. til helst ikke stort over 100 hvertfall. gjerne billigere også. så da blir vel discovery'n litt dyr. hehe. og som sagt kunne jeg tenkt meg at det gikk ann å pendle til jobb med den også. ca 40km vær vei. så vil jo gå noen km iløpet av et år. så veit ikke åssen det er med en stor amerikansk bil da jeg? har ikke vært veldig borti dem da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

så veit ikke åssen det er med en stor amerikansk bil da jeg? har ikke vært veldig borti dem da

Dagens reklame for min gamle 92 pickup.

De er vare på strømmen, kjørte med optima i min. De er mekanisk dieslpumpe på de så er det strøm nok starter den uansett temp og vær. Du koster aldri på noe annet enn oljeskift men det er en grovbygd bil, det buldrer inni, du merker dumpene. Til gjengjeld må du ta ut motoren å skyte den om du skal ødelegge den, samme med automat og drivaksler, uslitelig brukt riktig.

Jeg vil nesten påstå at det er det billigste alternativet, bonusen er hillbilli-følelsen.

Finner du en 6.2D med Banks turbo-kit ville jeg heller gått for den en 6.5TD.

Sikkert noen som tror jeg er amcar-frelst, tro meg langt defra.

Men faktum er at skulle jeg valgt røff bil 2 hadde jeg ikke tvilt men kjøpt tilbake den gamle.

En hilux er for meg et knekkebrød med flatbrød på sidene. Den tåler rett å slett ikke så mye.

Men jeg regner utfra eget budsjett, til det du lurer på hadde jeg neppe spent mer enn 50k.

En ting du kanskje bør tenke på.

Mange mellombiler er reg som lastebil, max 3seter og dyr bomring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert noen som tror jeg er amcar-frelst, tro meg langt defra

Hehe! Jeg er amcar fan og er ikke flau over det. Abonnerer på bladet Amcar og skal jeg ha en bil i tillegg til BMWen så blir det nok noe fra USA :wink: Det er nesten så galt at skulle jeg lagt 1,3 mill i en sportsbil så hadde jeg heller valgt ny Chevy Camaro i stede for brukt E92 M3 :wink: Kjekt å ha en bil ikke "alle" andre har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

adde jeg heller valgt ny Chevy Camaro
Den skjønner jeg lett :D

Liker selv biler enn kjører med, ikke flyter over terrenget.

Fredrik90 jeg så du også hadde svart på innleggget bil i usa.

Og Olan89, en tahoe ville jeg kikket på før japansk, nyere japanere tåler mer enn de gamle men så er de også blitt mer suv-lignende inni, ikkeno for meg med arbeidsbukse og hund.

Og som fredrik90 nevner i usa innlegget, bra moment i motoren, bra kjørefølelse, med den korte rumpa på tahoen blir den vel nesten bedre med henger.

Jeg fortsetter med litt tahoe reklame, fredrik90 nevner også bykjøring, gamle k5 og tahoe har de greid å plassere hjula der de skal så det er milevis manøvrering-forskjell på en pickup og en tahoe. men jeg nevner igjen at jeg klarer ikke anbefale 6.5td til slengebil, ser for meg at den har godt av å kjøres oftere..... Jeg vet også mange flytter elen til pumpa opp på torpedoen pga varme, mener det sitter org under innsuget.

Uansett olan89 ville jeg anbefalt amcar, i min 50k klasse finnes det ingen andre som gjør jobben like bra. Og de tåler ja mye, selv har jeg dyttet en vanlig volvo140 sidelengs med min pickup. Det var litt vondt å komme til å til slutt satte jeg enkelt picupen i lavserien og dyttet 142 sidelengs 3m ut i friskluft :D Jeg har også kjørt med bilhenger med bil bakpå gjennom en gammel lysløypetrasse på våren, gikk gjennom blaute jorder og skogskanten. Am biler veier noe mer så marktrykket på dekkene er veldig bra kontra "Sushi-maskineriene".

Jeg sier det litt sånn for jeg har inntrykk at gamle jap4x4 er for deg som liker og krosse i skogen mens de nye er mer i klassen til BMWs X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...