noekult Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Fredrik, quote fra en smarting på Twitter; "FrP sparker ut unge folk med rasistiske meninger. Burde de ikke heller gripe tak i disse menneskene, og rette opp i det dem selv har skapt?" Hehe... det er litt vanskelig å la være å sparke ut noen som ytrer meninger som ikke er tillatt i følge loven. De har ikke mye valg vil de bli tatt seriøst. Personlig mener jeg også at sosialistene har et stort ansvar å bære til muslimhatet her til lands. Hvorfor tror dere Frp er så stort? Fordi AP har og er et ignorant og til dels diktaturisk parti som tror deres ord er lov og overkjører folk som de skulle være mindreverdige. Så er en del av ansvaret på de råtne eplene i den muslimske befolkningen i Norge. På samme måte må noen ta seg av de råtne eplene på FrP campen og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Som jeg nevnte var ikke dødsstraff ment som en straff, men kun for å hjelpe de gjenvære å glemme denne karen. Hvordan Behring har det i fengslet bryr jeg meg ikke om overhodet. Edit: Dette er forøvrig en ikke en tråd om politiske synspunkter, men en minnetråd. Kondolanser er som sådan mere passende enn skittkasting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 I en slik sammenheng kunne jeg nesten "tillatt" dødsstraff. Ikke for hevn, men for å kunne la de etterlatte glemme han. Samt at de slipper å ha det i bakhodet resten av livet at han faktisk er her, og kan slippes ut igjen en gang i fremtiden. Jeg kjenner folk som har vært vitne til at deres datters drapsmann ble løslatt (hun ble partert og dumpet), og det er ikke en situasjon noen ønsker å være i. Jeg har null tro på at Breivik kommer til å leve særlig lenge etter at alle rettsakene er sluttført. Jeg vil tro de prøver å holde han ekstra under oppsikt til han får stått til ansvar for hva han har gjort. Tenk så mange som ønsker å være den neste Jack Ruby av low lifene der inne. Og de kan jo lukte på maks 7-10 år om de koker sammen en selvforsvarshistorie sammen med flere medfanger. Lukter penger og berømmelse da de slipper ut. På samme måte må noen ta seg av de råtne eplene på FrP campen og. Selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juli 27, 2011 Share Skrevet Juli 27, 2011 Jeg sier ikke at jeg ønsker at han blir drept, men hadde de gjenværende kunne fått en garanti på at han aldri kom til å slippe ut, hadde nok det gjort mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M85 Skrevet Juli 28, 2011 Share Skrevet Juli 28, 2011 Mc Norge hadde en markering på over 1000motorsyklister som kjørte i kolonne for å hedre de omkomne, kunne vi fått til noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 28, 2011 Share Skrevet Juli 28, 2011 Dette er forøvrig en ikke en tråd om politiske synspunkter, men en minnetråd. Kondolanser er som sådan mere passende enn skittkasting. Jeg er helt enig, men det er en stor forskjell på henge ut noen i relasjon til å drøfte hva som kan være årsaken til at noen mennesker ender opp som terrorister. En terrorist er pr. definisjon en person som bruker ulovlige og ekstreme metoder for å frembringe sitt budskap/standpunkt i en sak. For denne personen er budskapet så viktig at målet helliger middelet for å få frem budskapet. Noen terrorister vil sogar ta liv for å få frem budskapet. Jeg mener derfor at det er utrolig viktig at vi på ingen måter forsøker å kneble andre menneskers rett til å på lovlig vis frembringe deres budskap og tanker. Som jeg har vært inne på er det en sjanse for at Breivik ikke hadde endt opp som en massemorder hvis han på et tidligere tidspunkt i livet ikke hadde blitt stigmatisert for sine meninger og holdninger. Det er ikke lett å være kritisk til innvandring i Norge. Man blir hurtig anklaget for å være en rasist eller være moralsk mindreverdig. Dette tiltross for at det på ingen måter er forbudt å være imot innvandring. Er det rettferdig at folk blir forsøkt satt utenfor det gode selskap kun fordi de helt lovlig har en annen mening enn andre? Den franske filosofen Voltaire (1694-1778) skrev følgende: Jeg er helt uenig med deg, men vil kjempe inntil døden for din rett til å si det du sier. Voltaire er bl.a kjent for å være den første som formulerte en moderne betydning av menneskerettigheter. Noen og enhver på venstresiden i norsk politikk burde ha røde ører i denne sammenhengen. Man kan ikke først proklamere at man er en forkjemper for menneskerettigheter og rettferdighet samtidig som man ønsker å kneble og diskreditere andre mennesker kun fordi de helt lovlig har en annen mening enn dem selv. Enda mer håpløst blir det når de samme menneskene forsøker å diskreditere et politisk parti som er representert på Stortinget (ergo er partiet lovlig) ved å insinuere at partiet pga. deres politiske standpunkter er direkte eller indirekte ansvarlig for Breiviks handlinger. Jeg er ingen stor tilhenger av FrP, men det får være grenser for uforstand og frekkhet. Det er i dette bildet at vi har en jobb å gjøre i Norge. Den politiske toleransen må bli mye større enn den er idag hvis drømmen om et multietnisk samfunn skal bli vellykket. Alternativet er et samfunn bygget på tyranni og mangel på toleranse overfor mennesker med andre meninger enn den herskende og dermed politisk korrekte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Juli 28, 2011 Share Skrevet Juli 28, 2011 Her var det mye meninger som kommer fram . Som advokaten sier så er abb i krig mot sytemet . Det er det mange her inne som også er . Vi hyler over høye bilavgifter og dårlige veier ,dyr bensin ,lavefartsgrenser +++++++ Ja sånn er det da lille norge skal sende alle pengene ut av norge og hente inn alt mulislags folk og sende dem ut i oslosgater på lønn fra nav. Det er vel som det pleier og vere vi er en gjeng med høner som sitter og ser på og klager for at vi ikke har ditt eller datt. Dem som har gjort det sånn at vi har det bra sitter nå helt alene hjemme og må leve av minstepensjon og vente på plass på hjemmet ,men det har vi ikke penger til . Mens Erik Solheim reiser verden rundt med våres penger og gir dem bort. Breivik eide også det norske selskapet E-Commerce Group, som drev med outsourcing av tjenester til utenlandske nettsteder. Selskapet ble begjært konkurs i 2008. Bostyret anmeldte ham til Oslo politidistrikt, for å ha tappet selskapet for 600.000 kroner og for flere brudd på aksjeloven og ligningsloven. Saken ble henlagt på grunn av kapasitetsmangel, ifølge Dagens Næringsliv Det kan ikke vere lett og vere i hans familie da alle vil henge dem osv. Håper ikke alle her inne vil henge meg for dette innlegget . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lasseln Skrevet Juli 28, 2011 Share Skrevet Juli 28, 2011 Her var det mye meninger som kommer fram .Som advokaten sier så er abb i krig mot sytemet . Det er det mange her inne som også er . Vi hyler over høye bilavgifter og dårlige veier ,dyr bensin ,lavefartsgrenser +++++++ Ja sånn er det da lille norge skal sende alle pengene ut av norge og hente inn alt mulislags folk og sende dem ut i oslosgater på lønn fra nav. Det er vel som det pleier og vere vi er en gjeng med høner som sitter og ser på og klager for at vi ikke har ditt eller datt. Dem som har gjort det sånn at vi har det bra sitter nå helt alene hjemme og må leve av minstepensjon og vente på plass på hjemmet ,men det har vi ikke penger til . Mens Erik Solheim reiser verden rundt med våres penger og gir dem bort. Det kan ikke vere lett og vere i hans familie da alle vil henge dem osv. Håper ikke alle her inne vil henge meg for dette innlegget . Dette blir i mine øyne veldig trangsynt å si, selvom jeg kan se hva du mener. Vi kan virkelig gå i dybden på det å si at hvis Norge ikke hadde hatt en slik innvandringspolitikk, så ville ikke dette skjedd fordi Mr.Breivik dermed ikke ville hatt noe å gått til angrep på, men realiteten er slik den er. Enten vi liker det eller ei. Og jeg kan si meg enig i at Norges innvandringspolitikk kanskje er i det snilleste laget, men vi kan jo sammenligne litt med innvandrere vs. landsmenn. Det er ikke rent få etnisk norske som lever av å sitte på ræva og motta penger fra NAV, har ingen tall på hvor mange og evnt. hvor mange ikke etnisk norske i samme situasjon, men man trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at tallene er høye på begge sider. Men for å ikke virke som en kvervulant, så må jeg si at jeg er enig i flere av dine synspunkter. Velger bare å se litt objektivt på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juli 28, 2011 Share Skrevet Juli 28, 2011 Her var det mye meninger som kommer fram .Som advokaten sier så er abb i krig mot sytemet . Det er det mange her inne som også er . Vi hyler over høye bilavgifter og dårlige veier ,dyr bensin ,lavefartsgrenser +++++++ Ja sånn er det da lille norge skal sende alle pengene ut av norge og hente inn alt mulislags folk og sende dem ut i oslosgater på lønn fra nav. Det er vel som det pleier og vere vi er en gjeng med høner som sitter og ser på og klager for at vi ikke har ditt eller datt. Dem som har gjort det sånn at vi har det bra sitter nå helt alene hjemme og må leve av minstepensjon og vente på plass på hjemmet ,men det har vi ikke penger til . Mens Erik Solheim reiser verden rundt med våres penger og gir dem bort. Det kan ikke vere lett og vere i hans familie da alle vil henge dem osv. Håper ikke alle her inne vil henge meg for dette innlegget . +++ Det er ikke rent få etnisk norske som lever av å sitte på ræva og motta penger fra NAV, har ingen tall på hvor mange og evnt. hvor mange ikke etnisk norske i samme situasjon, men man trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne at tallene er høye på begge sider. Hadde pengene forblitt i landet, så hadde vi hatt råd til og brødfø alle disse rævsitterne og samtidig kunne holde veier/helse/skoler osv. oppegående uten behov for nedskjæringer og faenskap. Regjering er bare en forbannet stor arbeidsgiver, og vi på bakken er en haug med ansatte kasteballer som blir berørt av omorganisering og nedturer grunnet ledelsens store behov for store tall i avkastning som kan brukes ut i verden for og skape seg et glamorøst liv og falsk anerkjennelse blant alle de andre store maktene der ute. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Juli 28, 2011 Share Skrevet Juli 28, 2011 hear hear Ballder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Juli 28, 2011 Share Skrevet Juli 28, 2011 Men etter dette så blir det sosialist styre til vi er tomme for penger . Storberget er ikke ute etter det er mørkt ,så nå får politiet litt penger . Men hvor er di andre politikkerne ??????????? Dem ser ut som dem har sett faen sjel (noe som vi alle har sett) Og er helt tause. Mens Jonas G S forhandler med terrorisene hamas så dem ikke skal gjøre noe med norge . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Juli 28, 2011 Share Skrevet Juli 28, 2011 Her var det mye meninger som kommer fram .Som advokaten sier så er abb i krig mot sytemet . Det er det mange her inne som også er . Vi hyler over høye bilavgifter og dårlige veier ,dyr bensin ,lavefartsgrenser +++++++ Ja sånn er det da lille norge skal sende alle pengene ut av norge og hente inn alt mulislags folk og sende dem ut i oslosgater på lønn fra nav. Det er vel som det pleier og vere vi er en gjeng med høner som sitter og ser på og klager for at vi ikke har ditt eller datt. Dem som har gjort det sånn at vi har det bra sitter nå helt alene hjemme og må leve av minstepensjon og vente på plass på hjemmet ,men det har vi ikke penger til . Mens Erik Solheim reiser verden rundt med våres penger og gir dem bort. Det kan ikke vere lett og vere i hans familie da alle vil henge dem osv. Håper ikke alle her inne vil henge meg for dette innlegget . Du har ikke fått med deg at Norge er verdens beste land å leve i? (eller hva er det egentlig du mener, veldig vanskelig å lese det du skriver) Skulle bare mangle at vi sender penger ut av landet med tanke på de ekstreme ressursene vi sitter på. Vi er 5 millioner folk, og har en kystlinje som er helt unik. Og bort i mot ingen fattigdom. At mange eldre sitter alene hjemme har vel ofte å gjøre med at deres barn krever penger for å gidde å besøke dem. Vet mange tilfeller om det selv. Hvordan du finner deg igjen i det gjerningsmannen gjorde føler jeg nesten er kvalmende. Dette har uansett lite å gjøre med å minnes dem som ble drept i terroren. La oss heller gjøre det. Edit: Kan legge til at jeg har tenkt litt på dette med straff. For det første er det viktigste å sikre at gjerningsmannen ikke gjør dette på nytt. Når det er sikret er det vanskelig å gi noen straff som bringer de døde tilbake. Det er ikke mulig. Det jeg håper og tror er at han etterhvert ser hva han har gjort. Når han i tillegg ikke har oppnådd noe som helst, kan tankene begynne å gå mot ofrene. Da tror jeg han vil få straff nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet Juli 28, 2011 Share Skrevet Juli 28, 2011 Hvordan du finner deg igjen i det gjerningsmannen gjorde føler jeg nesten er kvalmende. Det var en latterlig utallelse. Han er nok neppe enig med det gjerningsmannen gjorde, men han ser at gjerningsmannen har noen poenger som mange støtter. Det er tross alt over halvparten av Norges befolkning som ikke ønsker mer innvandring og deler noen av Breiviks synspunkter. Du må skille mellom hans handlinger og hans meninger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Juli 28, 2011 Share Skrevet Juli 28, 2011 Hvordan du finner deg igjen i det gjerningsmannen gjorde føler jeg nesten er kvalmende. Det var en latterlig utallelse. Han er nok neppe enig med det gjerningsmannen gjorde, men han ser at gjerningsmannen har noen poenger som mange støtter. Det er tross alt over halvparten av Norges befolkning som ikke ønsker mer innvandring og deler noen av Breiviks synspunkter. Du må skille mellom hans handlinger og hans meninger. Det var litt av en påstand. Det er noe med bare det å si at man er enig i denne mannen synspunkter som får det til å kaldt nedover ryggen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 28, 2011 Share Skrevet Juli 28, 2011 Det er noe med bare det å si at man er enig i denne mannen synspunkter som får det til å kaldt nedover ryggen min. Det er her mange bommer stygt. Handlingen Breivik gjorde er fullstendig, totalt, komplett og absolutt helt uakseptalbelt og forrykt... rablende galskap. At Breivik derimot er imot innvandring, Arbeiderpartiet, AUF og det som Arbeiderpartiet og andre sosialistiske partier står for er derimot 100% lovlig. Det er ikke ulovlig å være politisk imot innvandring i Norge selv om mange later til å tro dette. http://www.aftenposten.no/meninger/komm ... 186081.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå