inflames662 Skrevet Juli 23, 2011 Skrevet Juli 23, 2011 Tragisk.. Håper han for en forferdelig straff. Eller at noen tar iniativ til drepe han.Hvil i fred, ungdom.. Trist sak, men det syke er jo at han kanskje får 21 års forvaring eller han blir erklært sinnsyk. Så en straff som står i forhold til handlingen får han nok ikke, som for så mange andre straffbare handlinger i Norge.
ingard Skrevet Juli 23, 2011 Skrevet Juli 23, 2011 Tragisk.. Håper han for en forferdelig straff. Eller at noen tar iniativ til drepe han.Hvil i fred, ungdom.. Trist sak, men det syke er jo at han kanskje får 21 års forvaring eller han blir erklært sinnsyk. Så en straff som står i forhold til handlingen får han nok ikke, som for så mange andre straffbare handlinger i Norge. Det finnes ingen straff som kan "gjøre opp for" det han har gjort. Han vil aldri bli sluppet ut i det fri, men det viktigste er ikke han og hans straff, men det faktum at vi ikke får tilbake dem som er døde.
Tom K Skrevet Juli 23, 2011 Skrevet Juli 23, 2011 Tragisk.. Håper han for en forferdelig straff. Eller at noen tar iniativ til drepe han.Hvil i fred, ungdom.. Trist sak, men det syke er jo at han kanskje får 21 års forvaring eller han blir erklært sinnsyk. Så en straff som står i forhold til handlingen får han nok ikke, som for så mange andre straffbare handlinger i Norge. Det finnes ingen straff som kan "gjøre opp for" det han har gjort. Han vil aldri bli sluppet ut i det fri, men det viktigste er ikke han og hans straff, men det faktum at vi ikke får tilbake dem som er døde. Veldig godt sagt, ingenting kan bringe de døde tilbake, morderen får sin straff i form av fengsel, høyst sannsynlig 21 års forvaring, noe som tilsier at han muligens aldri slipper ut.....
Margido Skrevet Juli 23, 2011 Skrevet Juli 23, 2011 Terrorhandlinger har høyere strafferamme i Norge. Er vel 30 år. Uansett så vil han vel sitte i forvaring livet ut..
noekult Skrevet Juli 23, 2011 Skrevet Juli 23, 2011 Terrorhandlinger har høyere strafferamme i Norge. Er vel 30 år. Uansett så vil han vel sitte i forvaring livet ut.. Under politikonferansen sa dem "Vi har 21 år til rådighet" bare...
Wacman Skrevet Juli 23, 2011 Skrevet Juli 23, 2011 Dette er ufattelig tragisk. Jeg syntes dette var ille nok da jeg la meg igår,men å våkne til at svinet hadde henrettet 84?!?! ungdommer på Utøya,trodde jeg virkelig ikke mine egne ører. Kondolanser til alle de berørte!
Fredrik Skrevet Juli 23, 2011 Skrevet Juli 23, 2011 Terrorhandlinger har høyere strafferamme i Norge. Er vel 30 år. Uansett så vil han vel sitte i forvaring livet ut.. Under politikonferansen sa dem "Vi har 21 år til rådighet" bare... Noen og enhver burde i den aktuelle situasjonen reflektere litt over hvorfor vi i fredstid ikke har dødsstraff i Norge. Dette er et viktig prinsipp som understreker hvor fundamentalt et menneskeliv er i et samfunn som det norske. Man har alltid en sjanse til å forbedre seg og hevnakt er det totalt motsatte av nestekjærlighet. Prinsippet hviler på det dobbelte kjærlighetsbud fremsatt av Jesus da farriseerne spurte ham om hvilket bud som er det største (Matteus 22. 37-40): Mester, hvilket bud er det største i loven? Jesus svarte: Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand. Dette er det største og første bud. Men et annet er like stort: Du skal elske din neste som deg selv. På disse to bud hviler hele loven og profetene.
Margido Skrevet Juli 23, 2011 Skrevet Juli 23, 2011 Det er vel for de aller fleste ganske så vanskelig å føle nestekjærlighet over denne mannen som brutalt har tatt livet av over 90 personer..
Joachim_M5 Skrevet Juli 23, 2011 Skrevet Juli 23, 2011 Terrorhandlinger har høyere strafferamme i Norge. Er vel 30 år. Uansett så vil han vel sitte i forvaring livet ut.. Under politikonferansen sa dem "Vi har 21 år til rådighet" bare... Noen og enhver burde i den aktuelle situasjonen reflektere litt over hvorfor vi i fredstid ikke har dødsstraff i Norge. Dette er et viktig prinsipp som understreker hvor fundamentalt et menneskeliv er i et samfunn som det norske. Man har alltid en sjanse til å forbedre seg og hevnakt er det totalt motsatte av nestekjærlighet. Prinsippet hviler på det dobbelte kjærlighetsbud fremsatt av Jesus da farriseerne spurte ham om hvilket bud som er det største (Matteus 22. 37-40): Mester, hvilket bud er det største i loven? Jesus svarte: Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din forstand. Dette er det største og første bud. Men et annet er like stort: Du skal elske din neste som deg selv. På disse to bud hviler hele loven og profetene. Du får virkelig ha meg unnskyldt, men jeg håper virkelig at noen store jævler i fengslet får tak i ham og denger livskiten ut av ham på daglig basis!! Slike krek fortjener faen ikke annet enn å pines til døde! Nestekjærlighet my ass...!
CV-Erik Skrevet Juli 23, 2011 Skrevet Juli 23, 2011 Hvil i fred! Helt ufattelig Håper han mister såpa i dusjen.
Fredrik Skrevet Juli 23, 2011 Skrevet Juli 23, 2011 Selvfølgelig handler dette ikke om nestekjærlighet slik som man normalt elsker sine egne og kjære, men like lite som Anders Breivik har rett til å føre andre i døden har vi rett til å føre ham i døden. Fraviker vi dette prinsippet er vi i pr. definisjon ikke stort bedre enn Breivik er. Det samme prinsippet gjelder forøvrig også når det gjelder en evt. hjemsendelse av Mullah Krekar hvis vi vet eller burde vite at en hjemsendelse fører til at han får en dødsstraff. Derfor er Mullah Krekar stadig i Norge. Man er forøvrig uskyldig i Norge frem til man har en rettskraftig dom fra rettsapparatet så jeg må ta et forbehold der når det gjelder min uttalelse vedr. Breivik og det burde dere andre også gjøre. Vold og hevnakt avler intet annet enn vold og hevnakt. Balkanisering med blodsfeider og arvestrider ønsker vi ikke i Norge. I tillegg til fattigdom og korrupsjon er nettopp hevnakt det største problemet i land som vi ikke ønsker å sammenligne oss med. Gatas parlament og offentlig lynsjing bør vi holde oss for gode til.... vi forsøker tross alt å være en sivilisert vestlig rettsstat.
hagenisse Skrevet Juli 23, 2011 Skrevet Juli 23, 2011 men like lite som Anders Breivik har rett til å føre andre i døden har vi rett til å føre ham i døden. Fraviker vi dette prinsippet er vi i pr. definisjon ikke stort bedre enn Breivik er. Så da skal man fø på fyren i 40 år + masse ekstra sikkerhet siden det finnes de som vil løse problemet kjapt. Det blir billig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå