Gå til innhold

Hemidog's 95 740i

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bilen blir selvfølgelig litt bedre å kjør på med 19 enn 20". men synes ikke 20" er noe ille å kjøre på med disse bilene! har siklet litt på 21" alpina felger, men fant ut at det blir aaalt for dyrt. mtp dekkskifte å sånn. koster jo skjorta i forholdt til 20 toms..

selv liker jeg style 95 felger veldig godt da. jeg hadde de på min forrige e38 som kan sees her : http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... =min+730ia

i signaturen min ligger link til 740n og. den har 20".

Likte de felgene, hva heter de, og hva er dimensjonene på felg og dekk? Skal legge inn bilder av interiør senere idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er de masse-eikede du tenker på så heter de style 95. de jeg hadde var 9,5 X 19" trur jeg. men de finnes og i 10". mange som pleier å ha det bak. jeg hadde 245/35 dekk da, som egentlig er 5serie dekk, så det var litt for lite gummi på de. burde sikkert vært 245/45.

de 5-eikede på første bildene i posten vet jeg ikke helt hva heter. har de ennå men de er så kantkjørte å stygge :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ekke så fan av mange eika felger, liker tykke eiker med kraftig felgkant. En E32 jeg kikket på hadde tøffe 19", skal spørre selgeren om han vil selge de felgene.

-Jeg har en firkantet knapp på vindusheis/speiljusterings panelet, som jeg hører er for "folding mirrors". Det skjer ikkeno når jeg trykker på denne knappen. Noen definitv måte å sjekke om jeg faktisk har folding mirrors? Delenr på dør modulen er 61354392552, og det går 7 ledninger inn i speilet...

-Jeg har servoslanger som ikke liker å holde på ATF oljen, noe jeg har hørt er vanlig på disse bilene. Er det lurt å bytte samtlige slanger? og reservoaret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at jeg har høl i begge eksospottene bak, og synes jeg like godt kan lage hull i bakfangeren og ha potter med doble utslipp bak.

Har noen gode forslag til potter som passer, ser bra ut, og ikke tømmer lommeboka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :)

Var ikke helt sikker på hva BMW folket mente om amcars, men er hyggelig overrasket! For to år siden mobbet jeg kameratene mine som likte og eide BMW, men etter å ha opplevd denne bilen, må jeg nok spise de ordene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amcars er generelt gode å kjøre i mine øyne, hører folk sier at ikke bilene klarer svinger like godt som en 95 toyota corolla, men hva forventer du av en 40-50 år gammel bil?

Jeg har gjort endel oppgraderinger i hjuloppheng, styring og elektrisk, så har ingen problemer med å ta en tur til Hammerfest eller Roma hvis jeg føler for det. Chargeren er meget stabil, pålitelig og behagelig å kjøre.

Da har jeg byttet 3 park sensorer som jeg kjøpte på ebay for en billig penge, og PDC'en funker flott :D Renset ICV'en idag, og tomgangen er betraktelig forbedret! Alle brakettene til motordekselet er brukket/mangler, noen som er standard på 95 modellen, elendig design som ble forbedret i 96, hvis noen har liggende, send en pm :wink: :

st2tc9ejw7ktskrembmr.png

Noen spm:

-Bruker noen telefonen i e38'en sin? Fikk meg tvillingkort, men jeg må skrive inn pin kode hver gang jeg vrir om tenningen, det kan vel ikke stemme? Også kan man både putte kortet i baki, og under telefonen?

-Vet noen om denne skal sitte på braketten ved ventildekselet? Post gjerne et bilde av din v8 motor. Tror det er bensintilførselen? lå og slang ubehagelig nærme vifta :shock:

5271758hi3n68dtantpq.jpg

-Ekstrautstyr? ser ikke hvor denne evt skal sitte:

ri1sohkzome0p3maf7qh.jpg

-Hva bruker folk på sitt skinninteriør? Hadde noe møbel puss, men funka dårlig. Fikk råd om Spenol, noe som fungerte bedre, men regner med at noen har enda bedre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal klipse den slangen inn på plastdekselet rundt radiatoren?

Ang skinnet, så kjøpte jeg ei flaske med bmw rens og voks i en og samme flaske og det virka veldig bra.

Mye drit som kom på svampene + at setene lukta litt bedre og skinnet ble litt mykere.

Du kan få kjøpt farge og slikt om du har mye sprekker og slikt, men det ligger mange tråder om dette. Blant annet en med grå skinnseter i en E39, som farga på nytt og setene så nye ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til skinnet må du kjøpe swisswax sitt kit. denne inneholder børste (som funker myye bedre enn svamp), rens og skinnkrem om jeg ikke husker feil. eller er leather master sin serie veldig bra og. jeg brukte den på 730n. (beige seter) ble helt syk forskjell.

skal ta en titt uti bilen etterpå jeg ang de tingene du lurer på der. bensintilføreselen trur jeg kommer ved torpedoveggen og går bakpå innsuget en plass. TRUR jeg ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der ja. de selger det og på http://www.scandicshine.no/ har hørt mye skryt om det. skal bestille meg selv nå! samt noe for å vaske resten av bilen inni. noe plast og vinyl fornyer kanskje? jeg brukte swisswax børsta med leathermaster sin rens dog.

det som er litt morro med beige; det vises så godt.. men skinnet ble og sykt mykt og luktet litt godt :D

dårlig bilde men

ky6bnibv6w26q5syztc2.jpg

hva renset du icv med forresten? skader sikkert ikke å gjør det samme hos meg med det samme nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...