Gå til innhold

K-E's BMW E38 - 728iA


K-E
 Share

Anbefalte innlegg

Jepp, de skal monteres i løpet av vinteren.

Får den ikke noe lavere bak, nei, men det skal den ikke heller ;) Grunnen til at jeg kjøper coilovers er for å få bilen stivere, samt få den ned foran :) Originaldemperne begynner også å bli veldig myke nå, og siden bilen har passert 200 tusen, så er de sikkert modne for utskifting uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Julen har nok slått til for fullt ja! Men jeg har også diverse problemer/tanker om godkjenning. (http://bimmers.no/topic/774507-strategi-for-godkjenning-av-senkesett-og-felger/?p=2802652)

 

Prøvde en coilover foran idag:

 

post-52827-0-06517700-1386889268.jpg

 

Senkefjør:

post-52827-0-26461200-1386889885_thumb.j

 

Coilover:

post-52827-0-10186800-1386889870_thumb.j

Ender nok opp på denne høyden ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får jo TUV-godkjente spacere, så jeg tror jeg ville kjørt inn med 19" og prøvd å godkjenne alt med en gang. Med mindre du har tilgjengelig noen andre felger som har litt mer klaring, da ville jeg heller brukt de og ikke brydd meg med felger/spacere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjørte med samme senk og felger som deg, kan ikke huske det var så lite klaring til demper.

men jeg endte opp med og kjøre med 25mm spacere forran og 20mm spacere bak for og fylle ut buene orntlig.

tror det var 245 dekk forrran og 265 bak, kan finne ut eksakt hvis du er intresert i mer detaljer.

ville godkjent med noen felger som har bedre klaring, pass på at de ikke subber i innerskjermer ved fullt rattutslag, dette ble ikke godkjent hos meg

måtte tilbake og vise bilen en gang til etter dette med felger som ikke subba, men da gikk det fint. lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Satser på å godkjenne alt samtidig. Style 95 med 10 mm SCC tuv-godkjente spacere foran. Med spacere blir det ET14 foran, altså totalt 12 mm positiv sporviddendring på framaksel. ET24 bak, altså totalt 8 mm negativ sporviddendring på bakaksel. Spacerne er godkjent til 1250 kg akseltrykk, framakslingen er registrert med 1070 kg. Alt er altså lovlig, i teorien. Så får vi se hva som skjer til våren :)

 

Bilen står med snuten på bukker, originaldemperne er røska ut, og lakkering av dempertårnene og topplagrene pågår. Satser på å bli ferdig med fronten i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...