Gå til innhold

K-E's BMW E38 - 728iA


K-E
 Share

Anbefalte innlegg

Så absolutt! Karosseriet er stilrent, og drivverket er nesten skuddsikkert. Målet mitt er å vedlikeholde, beholde den og ha den som veteran :)

 

Facelift vs prefacelift er fryktelig smak og behag, jeg er faktisk på den "unormale" siden, nemlig prefacelift. Jeg synes fronten får penere linjer og bedre flyt når blinklysene er i samme størrelse som hovedlyktene. Jeg liker heller ikke det buede partiet under lyktene, siden det bryter med de ellers rette linjene. Det jeg derimot liker med facelift fronten er hellakkert fanger, noe jeg også planlegger å gjøre på min, når det blir nødvendig :)

Ikke noe unormalt i det:) Mange som liker prefacelift bedre. Bilen er kanon iallefall. E38 er sexy i alle former hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bestilte fra Tyskland. car-parts24.com. Håpte leveringstiden skulle være kortere enn FCP, men den endte på 13 dager.. Jeg betalte 3100 kr, inkl toll og postens mange gebyrer. Du sparer 200-300 kr om du kjøper med FCP istedenfor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

post-52827-0-27316200-1396518252_thumb.j

Klokken 08.00 åpnet dørene til hallen på trafikkstasjonen i Ørsta. Der ble jeg møtt av en meget hyggelig kar. Først gikk han gjennom alle papirene jeg hadde med meg, spurte litt om modifikasjonene. Deretter ble lysjusteringen sjekket, denne var selvfølgelig bang on, siden dette ble innstilt under firehjulskontrollen. Så ble bilen plassert på bukk og høydene ble målt. Loddrett fra hjulbue til senter av felgene. Så utførte han en liten test av understellet for å sjekke at der ikke var slark. Deretter jekket han den opp, en ende av gangen, sjekket at alle nummerene stemte og at alt var montert rett. Så sjekket han nummerene på spacerne, samt at felgene hadde god klaring til hjulbue og dempere. Tilslutt ble det en liten prøvetur på plassen utenfor. Ingenting å pirke på :)

Så kom det til dokumentasjonen. Har manglet jeg dokumentasjon på at felgene og dekkdimmensjonen passet på akkuratt denne bilen. Han så ingen grunn til at det ikke skulle fungere, men det måtte isåfall drøftes blant flere ansatte før han kunne godkjenne det. Spacerne foran var heller ikke et problem, ettersom jeg var innenfor kravene om sporviddeendring, og at jeg hadde tuv papirer på at de tålte belastningen.

Det hele endte med at jeg fikk kjøre derfra med et godkjent senkesett, med høydene F:35 B:35. Felger, dekk og spacere skulle han ringe meg om, etter at de hadde finlest tuv-papirene og drøftet det. Neste Tirsdag.

Han så ikke på bilen som ulovlig eller farlig på noen måte, så jeg fikk kjøre derfra uten noe kjøreforbud eller krav om ny visning. Alt i alt er jeg meget fornøyd, nå håper jeg bare at de godkjenner resten også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frister nesten og reise til Ørsta og få godkjent nå :P

Tallene fra TUV papirene var godt innenfor? Jeg fant kun noe om at jeg måtte ha 33,5 cm fra felgsenter til bue, Som betyr at bilen nesten må vere høyere enn hva den var før jeg monterte senk : /

 

Pen 7er dette! :) Men litt lavere hadde gjort seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...