K-E Skrevet August 26, 2014 Forfatter Share Skrevet August 26, 2014 Skulle hente plate idag. For et rot det er i lagersystemet deres. De hadde kun 16mm inne, selv om de skulle ha flere av både 19 og 22. Så nå fikk jeg sluppet ut litt aggresjon, og har et håp om at de har en 22mm plate klar på fredag. Heldigvis skjedde det noe positivt også: Et italiensk kunstverk ligger nå klar til bruk Fikk også et sett DD DXB 1.1 ørepropper. Overraskende god lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet August 30, 2014 Forfatter Share Skrevet August 30, 2014 Fikk endelig svar fra SFOOR! Var de samarbeidsvillige? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet August 30, 2014 Share Skrevet August 30, 2014 det er gundersen som styrer i ålesund og altså? er ikke helt enkel han ass. er ikke style 37 (parallel) levert originalt på e38 tru? kan jo prøve å vise til det da i tilfelle? eller så kan du låne deg noen alpinafelger med tuv og levere på visning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet August 30, 2014 Forfatter Share Skrevet August 30, 2014 Han har ansvaret for hele region midt. Nei, ikke på min årsmodell vertfall. Jeg baserte søknaden min på style 42, som har 8" bredde framme og 9,5 bak. 18". Jeg prøvde meg med samme dekkbredde som det ble levert på de. Men siden hverken diameteren, breddene eller innpresset er likt, så får jeg de ikke godkjent. Dette er akuratt samme svaret som jeg fikk fra kontrolløren i Ørsta, og det var nettopp han som tipset meg om å søke til SFOOR, for å få det spesialgodkjent. Mye vits med en spesialavdeling når de bare gir akuratt samme svaret. Hadde de begrunnet hvorfor felgkombinasjonen er "farlig" på min bil så hadde det vært greit. Bilen er godkjent med de andre felgene mine. Men der er alle fire felgene like store, så det er ikke et problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet August 30, 2014 Share Skrevet August 30, 2014 kan ikke skjønne problemet med å ha bredere bakdekk jeg iallefall. Ihvertfall ikke når det er levert det fra fabrikken. får iallefall godkjent alpina softline vet jeg.. har du mangellapp på det eller? hvis ikke ville jeg gitt fan bare : p kjører til jeg blir stoppet bare med mine jeg og.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet August 30, 2014 Forfatter Share Skrevet August 30, 2014 Det handler visst om balansen til bilen. Men jeg tviler på at den blir livsfarlig fordi felgene har et par mm forskjell i innpress fra et sett som er godkjent. Diameterendringen har ingenting å si om jeg går ned 5 i profil på dekkene. Og kontaktflaten med veien blir helt lik, siden jeg bruker samme dekkbredde. Som forøvrig er en godkjent dimmensjon ifølge STRO-normen. Alpina Softline har TUV-papirer, så det er ikke noe problem. Men jeg kan heller ikke bruke tuv papirene fra de, iom at de er 20" og har annet innpress. Neida, bilen er godkjent. Ville bare ha papirene i orden. Forstår godt hvorfor folk ikke gidder å i det hele tatt prøve å godkjenne uorginale felger. Makan til trangsynhet. Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xerc Skrevet August 30, 2014 Share Skrevet August 30, 2014 Hmm.. Jeg ser jo på style 311 felger, men disse har jo også helt feil innpress osv i forhold til e38. Tviler det er noe håp å få godkjent de Hva skjer om de tar en for uoriginale felger og feil dekkdim? Bare hjem å bytte og vise bilen? Hva skjer om du blir tatt flere ganger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet August 30, 2014 Forfatter Share Skrevet August 30, 2014 Kontrolløren snakket noe om at om du blir tatt tre ganger og har samme "mangel", så blir du anmeldt. Bøtesatsen veit jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet August 31, 2014 Share Skrevet August 31, 2014 blir man virkelig anmeldt? jaja, tipper det ikke blir store reaksjonene på det uansett. tenkte å godkjenne både felger, eksos og evt nytt senkesett til våren jeg. hvordan er de justerbare fk coilsa forresten? jeg vipper mellom hr fjærer (har kjøpt inn men burde sikkert hatt nye dempere og..) og supersport coilovers eller noe annet.. . bilstein b12 hadde ikke vært feil heller... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet August 31, 2014 Forfatter Share Skrevet August 31, 2014 Syns de funger helt flott. Kjekt å kunne stille hardheten. Stivere enn originaldemperne er de uansett, men fy så mye bedre den ligger på veien! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet August 31, 2014 Forfatter Share Skrevet August 31, 2014 Dyrøy klarte selvfølgelig ikke å skaffe MDF til helgen.... men takket være Eystein Ose og Håskjold her på forumet, så fikk jeg kjøpt meg en plate Dermed ble det et lite søndagsprosjekt! Bilder: Nå venter jeg til imorgen med å koble til, stille inn, og spille. Slik at Tec7'en får herde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet September 1, 2014 Forfatter Share Skrevet September 1, 2014 blir man virkelig anmeldt? jaja, tipper det ikke blir store reaksjonene på det uansett. Kompis ble stoppet med xenon i grøfteysene nå nettopp. Fikk beskjed om at tredje stopp ga bot på 2000 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xerc Skrevet September 8, 2014 Share Skrevet September 8, 2014 Du får fremdeles tilgang til reservehjulsbrønnen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuskv Skrevet September 8, 2014 Share Skrevet September 8, 2014 Ser rimelig greit ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet September 8, 2014 Forfatter Share Skrevet September 8, 2014 Du får fremdeles tilgang til reservehjulsbrønnen? Såklart! Kassen går akkurat bak til fremste del av luken Pynteveggen som kommer bakpå vil også få en knekk innover, nedenfor forsterkeren. Slik at den går helt inntil kassen der, og dermed ikke hindrer luken. Ser rimelig greit ut! Takker Bestilte meg FOCAL IS130 komponentsett idag Så nå blir det bytting av høyttalerne foran. Bak har visst tidligere eier byttet til et par Alpine SPR-13C coaxialhøyttalere, så de får duge sålenge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå