Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ganske nye reimer på bilen. Men har hatt en vannlekasje fra termostat huset som nå er fikset. Etter lekasjen ble fiksa har reimene begynt og skrike. Høres ut som reima piper over dynamoen. Er det noe det går ann og prøve eller er det dynamoen som begynner og gå tungt?

Skrevet

Belt grip er no seriøst kliss du ikke vil ha motoren din full av.

Bytt reim, når den først har begynt å slure blir den hard og glatt. Koster deg en hundrings å slippe å plages.

Skrevet
Har ganske nye reimer på bilen. Men har hatt en vannlekasje fra termostat huset som nå er fikset. Etter lekasjen ble fiksa har reimene begynt og skrike. Høres ut som reima piper over dynamoen. Er det noe det går ann og prøve eller er det dynamoen som begynner og gå tungt?

Prøv litt silikonspray så er du kvitt problemet, men sjekket du strammehjulene når du hadde av reimene? Hvis lagrene i disse holder på å ryke så kan lyden komme der fra.

Det gjør det på min nå, har også nettopp byttet reimer men merket at strammehjulene var utslitt.

Skrevet

Reimene tåler ikke kjøevæske.

Vask godt med rent vann og du kan være heldig å problemet forsvinner.

Skrevet

Jeg har hatt denne hylinga selv på min E39 pga liten lekkasje på radiator. Når jeg hadde lekkasje tok jeg på litt WD40 istedenfor andre ting og det fungerte fint en stund til det var fuktig av kjølevæske igjen.

Nå har jeg fått skifta radiatoren og før motoren var varm og jeg starta opp, tok jeg å helte en 4 liter vann over reimene slik at jeg fikk vanna ut frostvæskesvineriet. Så langt ingen hyling. [-o<

Skrevet

Hyla såklart når vi kjørte til jobben igjen i dag, så får ta på litt dritt såpass det holder over helga når jeg skal på tur. Får bestille og skifte over helga i og med at det ser ut som en grei jobb å skifte de

( etter å ha skifta radiator, er det bare å fortsette ) :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...