indola1234 Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Har ganske nye reimer på bilen. Men har hatt en vannlekasje fra termostat huset som nå er fikset. Etter lekasjen ble fiksa har reimene begynt og skrike. Høres ut som reima piper over dynamoen. Er det noe det går ann og prøve eller er det dynamoen som begynner og gå tungt?
Kvasi Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Belt grip er no seriøst kliss du ikke vil ha motoren din full av. Bytt reim, når den først har begynt å slure blir den hard og glatt. Koster deg en hundrings å slippe å plages.
Virtual Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Har ganske nye reimer på bilen. Men har hatt en vannlekasje fra termostat huset som nå er fikset. Etter lekasjen ble fiksa har reimene begynt og skrike. Høres ut som reima piper over dynamoen. Er det noe det går ann og prøve eller er det dynamoen som begynner og gå tungt? Prøv litt silikonspray så er du kvitt problemet, men sjekket du strammehjulene når du hadde av reimene? Hvis lagrene i disse holder på å ryke så kan lyden komme der fra. Det gjør det på min nå, har også nettopp byttet reimer men merket at strammehjulene var utslitt.
Otis Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Reimene tåler ikke kjøevæske. Vask godt med rent vann og du kan være heldig å problemet forsvinner.
indola1234 Skrevet Juli 27, 2011 Forfatter Skrevet Juli 27, 2011 Ok. Får prøve og vaske litt. Se hvordan det går. Har byttet reimjul, så alle de er i orden.
Stonescream Skrevet Juli 27, 2011 Skrevet Juli 27, 2011 Jeg har hatt denne hylinga selv på min E39 pga liten lekkasje på radiator. Når jeg hadde lekkasje tok jeg på litt WD40 istedenfor andre ting og det fungerte fint en stund til det var fuktig av kjølevæske igjen. Nå har jeg fått skifta radiatoren og før motoren var varm og jeg starta opp, tok jeg å helte en 4 liter vann over reimene slik at jeg fikk vanna ut frostvæskesvineriet. Så langt ingen hyling.
Stonescream Skrevet Juli 28, 2011 Skrevet Juli 28, 2011 Hyla såklart når vi kjørte til jobben igjen i dag, så får ta på litt dritt såpass det holder over helga når jeg skal på tur. Får bestille og skifte over helga i og med at det ser ut som en grei jobb å skifte de ( etter å ha skifta radiator, er det bare å fortsette )
indola1234 Skrevet August 3, 2011 Forfatter Skrevet August 3, 2011 Fant også ut at det var lekasje fra det ene røret fra servooljetanken som går over reimene. Det drypper midt oppå reima.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå