RS-Heggem Skrevet August 5, 2011 Skrevet August 5, 2011 Ikke 124, men 123 har det, legendarisk femmerlyd.. perfekt harmoni av hissig og grov lyd men med fin gange på tomgang. Hahaha!! Har hatt et par stykker av dem, og det står en på tomta her ennå. Skrudd ihjel dieselpumpa, så nå er det ikke liv lenger. Voldtok supersprint-anlegget fra en sedan cosworth jeg hadde, og brukte det på sistnevnte. Ble for tam lyd, så fjernet til slutt alt av potter. Fikk den over 3 liter på mila, så da ble jeg tilfreds. Brukte stoort kn-filter, så var ganske så "frän" lyd av den også.
NBCustom Skrevet August 5, 2011 Forfatter Skrevet August 5, 2011 Hehe;) Her er en svensk e36 touring med modda pumpe og holset hx35 adne95 reagerte på dette 1
Kjexx Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 Den var litt cool, men det ser ut som det ryker mere av bilen en hjula.
RS-Heggem Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 Jeg likte veldig godt den siste. Og at det ryker godt er jo bare tøfft synes jeg da. Har allerede begynt å sett etter en 36 touring tds. men er litt få av de.. vil ha
Kjexx Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 Er det bare hevet i større turbo? Ser jo det er slitene vinterdekk bak.
RS-Heggem Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 Er det ikke litt stor dimensjon for å være rene vinterdekk? Syns de ser realt dimensjonerte ut jeg?
daigzen Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 Er det bare hevet i større turbo? Ser jo det er slitene vinterdekk bak. Større Turbo, og større element++ i dieselpumpa
Reset Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 Sikkert veldig tøft..... Liker godt turbo diesel i nyere biler ja... men dette... Greit nokk at motoren stammer fra e46, men trenger jo ikke og voldta den fordi.... Haha, så du mener at en original nyere turbodiesel-motor er grommere enn dette? Det her forumet slutter ALDRI å overraske Det var kanskje ment som en spøk eller? Forøvrig er moderne turbodiesel-motorer søppel, altfor avanserte til seriøs tuning. Kunne gjerne tenkt meg en e60 535d eller noe. Har selv en e46 320d facelift. greit fornøyd med den. Dog pga lavt forbruk å greit med moment! Men når det blir snakk om 3 liter på mila osv. så er jo hele poenge borte med diesel. Diesel er kun brukende som billig fremkomstmiddel
RS-Heggem Skrevet August 6, 2011 Skrevet August 6, 2011 Mange er opptatt av moment også. Og Da, er det kun diesel som gjelder! (nå snakker jeg om de som er ute etter dra-kraft, og ikke mulighet til å dra løs bakhjula på bane)
NBCustom Skrevet August 6, 2011 Forfatter Skrevet August 6, 2011 Sikkert veldig tøft..... Liker godt turbo diesel i nyere biler ja... men dette... Greit nokk at motoren stammer fra e46, men trenger jo ikke og voldta den fordi.... Haha, så du mener at en original nyere turbodiesel-motor er grommere enn dette? Det her forumet slutter ALDRI å overraske Det var kanskje ment som en spøk eller? Forøvrig er moderne turbodiesel-motorer søppel, altfor avanserte til seriøs tuning. Kunne gjerne tenkt meg en e60 535d eller noe. Har selv en e46 320d facelift. greit fornøyd med den. Dog pga lavt forbruk å greit med moment! Men når det blir snakk om 3 liter på mila osv. så er jo hele poenge borte med diesel. Diesel er kun brukende som billig fremkomstmiddel 535d er geniale ja
TRF Skrevet August 14, 2011 Skrevet August 14, 2011 kun stigj som så hvilken gjeng som hadde bygget denne motoren? til dere som ikke skjønner dere på slikt, ikke stress med å kommentere, at man på generelt grunnlag hater diesler, helt greit.. men dere skjønner åpenbart lite av hva som foregår på filmen. Vakkert rett og slett, men nok ganske ukjørlig. 10mm element er seriøst helt latterlig stort på en 3 liter.. originalt har de fleste 3 litere ca 5,5mm. Men så var det da lite m57 igjen her.. for en jobb..
Forbiss Skrevet August 14, 2011 Skrevet August 14, 2011 5,5mm? Det hørtes veldig lite ut i mine ører. F.eks M21 mekanisk pumpe har jo mykje større element enn det originalt. Syns ikkje det hørtes så ille ut med 10 mm på ein 3 liter eg men. Med tanke på den turboen som blir brukt i dette tilfelle. Edit: såg nå at det var rekkepumpe, da stemmer sikkert det du sier. Har aldri vært borti rekkepumper så da melder eg pass:)
TRF Skrevet August 14, 2011 Skrevet August 14, 2011 hehe, yup, rekkepumpe er noe helt annet. m21 har jo 10mm org. samme har m51, og egentlig de fleste diesler med ve/vp37 pumpe. Er ikke overrasket om de skubber 4-500 % mer drivstoff med den pumpa der, enn det den gir i utgangspunktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå