Gå til innhold

Nybygd dansk e30 superturbodiesel

Share

Anbefalte innlegg

Ikke 124, men 123 har det, legendarisk femmerlyd.. perfekt harmoni av hissig og grov lyd men med fin gange på tomgang. [-o<

Hahaha!! Har hatt et par stykker av dem, og det står en på tomta her ennå. Skrudd ihjel dieselpumpa, så nå er det ikke liv lenger.

Voldtok supersprint-anlegget fra en sedan cosworth jeg hadde, og brukte det på sistnevnte. Ble for tam lyd, så fjernet til slutt alt av potter. Fikk den over 3 liter på mila, så da ble jeg tilfreds.

Brukte stoort kn-filter, så var ganske så "frän" lyd av den også. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert veldig tøft..... :roll:

Liker godt turbo diesel i nyere biler ja... men dette... :roll:

Greit nokk at motoren stammer fra e46, men trenger jo ikke og voldta den fordi....

Haha, så du mener at en original nyere turbodiesel-motor er grommere enn dette? :roll: Det her forumet slutter ALDRI å overraske :lol: Det var kanskje ment som en spøk eller?

Forøvrig er moderne turbodiesel-motorer søppel, altfor avanserte til seriøs tuning.

Kunne gjerne tenkt meg en e60 535d eller noe.

Har selv en e46 320d facelift. greit fornøyd med den.

Dog pga lavt forbruk å greit med moment!

Men når det blir snakk om 3 liter på mila osv. så er jo hele poenge borte med diesel.

Diesel er kun brukende som billig fremkomstmiddel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert veldig tøft..... :roll:

Liker godt turbo diesel i nyere biler ja... men dette... :roll:

Greit nokk at motoren stammer fra e46, men trenger jo ikke og voldta den fordi....

Haha, så du mener at en original nyere turbodiesel-motor er grommere enn dette? :roll: Det her forumet slutter ALDRI å overraske :lol: Det var kanskje ment som en spøk eller?

Forøvrig er moderne turbodiesel-motorer søppel, altfor avanserte til seriøs tuning.

Kunne gjerne tenkt meg en e60 535d eller noe.

Har selv en e46 320d facelift. greit fornøyd med den.

Dog pga lavt forbruk å greit med moment!

Men når det blir snakk om 3 liter på mila osv. så er jo hele poenge borte med diesel.

Diesel er kun brukende som billig fremkomstmiddel :)

535d er geniale ja :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kun stigj som så hvilken gjeng som hadde bygget denne motoren? :P

til dere som ikke skjønner dere på slikt, ikke stress med å kommentere, at man på generelt grunnlag hater diesler, helt greit.. men dere skjønner åpenbart lite av hva som foregår på filmen.

Vakkert rett og slett, men nok ganske ukjørlig. 10mm element er seriøst helt latterlig stort på en 3 liter.. originalt har de fleste 3 litere ca 5,5mm.

Men så var det da lite m57 igjen her.. for en jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5,5mm? Det hørtes veldig lite ut i mine ører. F.eks M21 mekanisk pumpe har jo mykje større element enn det originalt. Syns ikkje det hørtes så ille ut med 10 mm på ein 3 liter eg men. Med tanke på den turboen som blir brukt i dette tilfelle.

Edit: såg nå at det var rekkepumpe, da stemmer sikkert det du sier. Har aldri vært borti rekkepumper så da melder eg pass:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, yup, rekkepumpe er noe helt annet.

m21 har jo 10mm org. samme har m51, og egentlig de fleste diesler med ve/vp37 pumpe.

Er ikke overrasket om de skubber 4-500 % mer drivstoff med den pumpa der, enn det den gir i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...