Gå til innhold

BMW E24 Coupetråden.


ESveen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde selv E24 som var verneverdig tatt inn fra Sverige. Kjørte med breie felger og ulik bredde forran og bak, samt en del estetiske endringer. Ble stoppa av politi én gang på 5 år som hang seg opp i dette verneverdig tullballet, og jeg bruke selv bilen som hverdagsbil i 3 sesonger.

Kan ikke si det er noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei gutter. Jeg trenger litt profesjonell hjelp hehe. Ikke psykolog håper jeg helt ennå, men litt ekspertise på E24. Jeg har kjøpt en 1982 635csi, og denne har fått felger og komplett interiør fra en alpina. Skal visst være plukket fra en skadet originalbil, men det sitter dessverre ikke alpina motor i den. Jeg har skaffet dekor og frontleppa for å få den mest mulig komplett utseendemessig. MEN, den leppa passer ikke på den fangeren som står på min. Når jeg sammenligner med originale Alpinaer, så ser jeg at lysene i fangeren står lenger nede på min kontra Alpina.

 

E7X7hTF.jpg

 

ldzmHJF.jpg

 

gwWlRf4.jpg

 

Burde vel sett ut noe slikt som dette. Her ser dere lysene sitter høyere oppe. 

 

xsYvK2v.png

 

SQAJHIZ.jpg

 

kcxN5NY.jpg

 

Så jeg lurer på om noen vet hvilken fanger jeg må ha, evnt noen som har liggende?

Takknemlig for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gutter. Jeg trenger litt profesjonell hjelp hehe. Ikke psykolog håper jeg helt ennå, men litt ekspertise på E24. Jeg har kjøpt en 1982 635csi, og denne har fått felger og komplett interiør fra en alpina. Skal visst være plukket fra en skadet originalbil, men det sitter dessverre ikke alpina motor i den. Jeg har skaffet dekor og frontleppa for å få den mest mulig komplett utseendemessig. MEN, den leppa passer ikke på den fangeren som står på min. Når jeg sammenligner med originale Alpinaer, så ser jeg at lysene i fangeren står lenger nede på min kontra Alpina.

 

E7X7hTF.jpg

 

ldzmHJF.jpg

 

gwWlRf4.jpg

 

Burde vel sett ut noe slikt som dette. Her ser dere lysene sitter høyere oppe. 

 

xsYvK2v.png

 

SQAJHIZ.jpg

 

kcxN5NY.jpg

 

Så jeg lurer på om noen vet hvilken fanger jeg må ha, evnt noen som har liggende?

Takknemlig for all hjelp.

http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1270089-ALPINA-Front-Spoiler-or-Stock-Valance

 

post 11 forklarer ein del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er ikke noen av dere som har peiling på noen som kan ha en slik fanger liggende som jeg kan bruke til alpinafronten? Som evnt kanskje kunne tenkt seg den fronten jeg har? Takknemlig for alle tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal kanskje hente ein std front til uka.får sjå korleis den ser ut.

 

så kan vi snakkes

 

Suverent. Flott hvis du kunne sendt en PM hvis du skulle hatt noe som kunne passe.

 

Jeg fant denne på eBay. Det er den jeg trenger.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/NOS-Genuine-BMW-E24-628-CSi-Front-Bumper-Centre-Panel-Valance-51111900403-/121642280950?pt=LH_DefaultDomain_3&fits=Car+Make%3ABMW%7CPlat_Gen%3AE24&hash=item1c5271e7f6

 

Den pluss de to sidene her:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/NOS-Genuine-BMW-E24-628-CSi-Front-Bumper-Right-Corner-Panel-Valance-Offside-/121642280955?pt=LH_DefaultDomain_3&fits=Car+Make%3ABMW%7CPlat_Gen%3AE24&hash=item1c5271e7fb

 

Men da begynner det å bli litt kostbart, så i første omgang ønsker jeg å undersøke bruktmarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Sesongen for de fleste av disse gjenlevende bilene er nå slutt..

 

Er det flere som skal pusse opp eller oppgradere i løpet av vinteren?

Hatt min første sommer med min på veien og det har blitt  flere fine turer, nå står ytterligere forfining og oppgradering for tur i løpet av vinteren...

 

_MG_9046_zpsmpxsvi3s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei! Jeg er ny på forumet, og beklager på forhånd om jeg spør om noe som er blitt spurt om mange ganger før. Har forsøkt å lese meg opp via søkefunksjonen, men likevel...

 

Er for øvrig ikke BMW-eier ennå. Har aldri vært BMW-mann, men glad i Mercedes i mange år, og kjørt E-klasse siden 93-94. Mistet litt sansen for de nyeste, og fått veldig sans for 5-serie fra E60/61, og kjøpte en 2007 (facelift) E61 525 DAT M-sport til mine foreldre for et par år siden. En herlig kjøremaskin som hverken jeg eller min 85-årige far kan få fullrost (det er for øvrig hans første BMW også).

 

Såvidt kostbar bruksbil ligger ikke i min umiddelbare fremtid (kjører 1999 Golf med 380.000 km på telleren nå, og så lenge den går), men en annen gammel BMW-drøm har fått litt næring nylig. Har alltid likt E24, og fikk med meg den mørkeblå 1985 635 CSien til 25.000 kroner som dukket opp på Finn for et par måneder siden. Hadde ikke mulighet da til å reise til Telemark (eller hvor det nå var den sto), og ble ikke overrasket over at den ble solgt på et døgn. Da dukket den imidlertid opp til salgs her i Østfold til 49.000 kroner, og siden jeg skulle til Fredrikstad på en jobb stakk jeg innom og kikket på den (se bilde fra annonsen under, hvis jeg ikke kløner det til).

 

Det er sikkert flere av dere her på forumet som kjenner til bilen, og har sett den. For å gjøre en lang historie kort var den altså veldig "riktig", med mørkblå metallic-farge, soltak, sportsstoler i sortrutet stoff og manuell dogleg-kasse. Manglet egentlig bare en runde Alpina-felger, slik jeg ser det. Men den var samtidig ekstremt rusten, med store hull i alle skjermer og hull helt opp til bagasjeromslåsen på bakplaten. Jeg hadde tenkt å sende den for å prøve ut et karosseriverksted i utlandet, men innså (heldigvis) at den trengte for mange kostbare deler til at det hadde vært økonomisk forsvarlig uansett om man fikk arbeidet billigere enn i Norge.

 

Sitter nå og følger med på Autoscout, Mobile, Blocket og til og med eBay for å se etter noe som kan friste, men det er langt mellom E28-baserte 635-biler i mørk farge (mørkblå, antrasitt eller sort) med sportsinteriør. Vet jo det finnes en del i Norge også, men de blir ikke omsatt så ofte, ser det ut til. Er det noen omsetningskanal for slike biler som jeg ikke vet om – den norske merkeklubben eller noe slikt? Takknemlig for råd om hvor jeg bør følge med...

 

MVH Tore

post-87465-0-93834700-1452388730_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...