Gå til innhold

BMW E24 Coupetråden.

ESveen
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderte den og da bilen min var levert med den da den var ny,men lurte egentlig mer på den som er en dobbel stripe i ett. Noen som har forslag? Har lett på Ebay men finner ikke.(må innrømme at jeg ikke har sort belte i Ebay søk da). :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisantydning er vel litt usikker da jeg har spurt litt fosskjellige kompetente folk og fått litt forskjellige svar.Antar at den vil bli lagt ut for rundt 230-250k.Og KUN til en som tar vare på den.Bilen er tatt inn til Norge midt på 90tallet og skjøtet med en samme mod norsk bil av aut.verksted.Totalreataurert og påkostet store summer over år.Bilen har vin nr 1050005 og var eid av BMW M avd fra ny(3 nov 1983) og til den ble solgt til en BMW forhandler i Munchen.Bilen er ifølge BMW Mobile Tradision trolig den tidligst produserte M635 som finnes i verden.Bilen er MEGET strøken og 99% rustfri.Ellers er det mulig for interesserte å få mer opplysninger på mail eller tlf. jan-arve@stihur.net eller 91771878.Ligger også noen bilder på Facbookprofilen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Tungstartet og oljetrykk

I det siste når det er varmt i været blir bilen tungstartet. Virker som den drukner og kveles når den settes i drive. Har M30 fra 1984 temperaturmåler (P100) i LMM? Har byttet alle slanger rundt tomgangsregulator, veivhus og luftbelg, så ingen falskluft.

En annen ting er at oljetrykklampa lyser litt lenge av og til. I dag måtte jeg gi litt gass for at den skulle slutte å lyse etter oppstart. Dårlig oljepumpe?

Bilen forbruker IKKE olje og vann. Stabilt på 4000km etter oljeskift i vår.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tungstartet og oljetrykk

I det siste når det er varmt i været blir bilen tungstartet. Virker som den drukner og kveles når den settes i drive. Har M30 fra 1984 temperaturmåler (P100) i LMM? Har byttet alle slanger rundt tomgangsregulator, veivhus og luftbelg, så ingen falskluft.

En annen ting er at oljetrykklampa lyser litt lenge av og til. I dag måtte jeg gi litt gass for at den skulle slutte å lyse etter oppstart. Dårlig oljepumpe?

Bilen forbruker IKKE olje og vann. Stabilt på 4000km etter oljeskift i vår.

Noen forslag?

Det med oljetrykkslyset er en ventil i oljefilterhuset som ikke lukker seg skikkelig - mange som lider av det, inkludert min.

Ang tungstart og kveling - er alle pluggledningene skikkelig i? Hvis du har dårlige motorfester, så siger motoren frem og fordelerlokket gnisser mot dekselet til vifte/radiator, og drar forsiktig ut pluggene - fra coil og en av sylinderene. Sånn var det på min ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info.

Noe å gjøre med den ventilen? Sitter den i del 3 på tegningen? Skal få målt oljetrykket for sikkerhets skyld.

5euign1f97b7qb6b2s8y.jpg

Byttet motorfestene i fjor, men kan gå over pluggledninger i vinter. Skal bytte tennplugger til neste sesong også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...