Gå til innhold

Tips for å forbedre gassrespons M54B22?

Kennethe34
 Share

Anbefalte innlegg

Nettopp kjøpt en 520 2001, og irriterer meg over forsinkelsen fra man trør på gassen til motoren reagerer. Vet at denne forsinkelsen ligger i programvare pga z4 med 2,2 ikke er slik.

Så det jeg lurer på, ligger denne forsinkelsen i pedalboksen, eller i styreenheten?

Har sett slike "sprintboostere", men er ikke så sugen på det.

Så også på turnermotorsport at de har shark performance software som programmerer om DME for raskere respons, og optimaliserer styreenheten. De hadde noe dyno papirer på dette, så meget bra ut.

http://www.turnermotorsport.com/c-69-bm ... -cars.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kjøpt en 520 2001, og irriterer meg over forsinkelsen fra man trør på gassen til motoren reagerer. Vet at denne forsinkelsen ligger i programvare pga z4 med 2,2 ikke er slik.

Så det jeg lurer på, ligger denne forsinkelsen i pedalboksen, eller i styreenheten?

Så også på turnermotorsport at de har shark performance software som programmerer om DME for raskere respons, og optimaliserer styreenheten. De hadde noe dyno papirer på dette, så meget bra ut.

De Shark Injectorene er beregnet på Amerikanske biler og kan ikke brukes på våre biler her i Europa, da vil du få trøbbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Shark Injectorene er beregnet på Amerikanske biler og kan ikke brukes på våre biler her i Europa, da vil du få trøbbel.

Tenkte på det samme selv, og sendte derfor en mail og spurte om de har/kan lage til europeisk 2,2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet en løsning som fungerer meget bra :)

Leste på bimmerpost at det ligger en restriktor i inntaket til luftfilterboksen, fjernet denne, oppdaterte softwaren på DME, og slettet adapsjonene. Nå er gassresponsen så kjapp som jeg mener den burde vært i utgangspunktet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer en 3" luftslange inn på filterboksen i nerkant, og der er selve boksen og 3" men det ligger en "trompet" inni der som er 1,75" (øyemål), så fjerna denne slik at inntaket på boksen og kaldluftsrøret ble samme diameter.

Jobber på forhandler så oppdaterte softwaren selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...