Jevnakers Skrevet Juli 29, 2011 Share Skrevet Juli 29, 2011 Hei! håper på litt hjelp fra dere, jeg har en 01 mod 520d som ikke vil starte når den er varm. Jeg tror det kan være noe med en termometerføler som styrer mengden diesel inn i starten og at den da ikke får nok. For når den er kald starter den uten problemer og da går den jo over i kaldstartmodus. Noen som vet hvor dette sitter og om det må på verksted for å få fikset det eller om det er noe jeg kan få gjort selv. er jo bare å vente til den er kald igjen, men er ikke alltid man har så god tid. håper på svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 29, 2011 Share Skrevet Juli 29, 2011 Diagnose er tingen. Å gjette er litt dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Juli 29, 2011 Share Skrevet Juli 29, 2011 Diagnose er tingen... +1 Dette kan være mye forskjellig så diagnose er tingen! ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Juli 30, 2011 Share Skrevet Juli 30, 2011 tipper der er en av dysene som "lekker"... ta av returen, den plastik "T"`en som sitter oppå alle dysene å stapp slangen nedi ei 1.5 liters flaske for å slippe søl.. start bilen, og den dysa det kommer mest diesel ut av returen må byttes.. skal komme litt, men ikke for mye ut. hadde akoratt samme problem på en kompis sin 525d.. bytta dysa og bilen va helt i orden etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Juli 30, 2011 Share Skrevet Juli 30, 2011 tipper der er en av dysene som "lekker"... ta av returen, den plastik "T"`en som sitter oppå alle dysene å stapp slangen nedi ei 1.5 liters flaske for å slippe søl.. start bilen, og den dysa det kommer mest diesel ut av returen må byttes.. skal komme litt, men ikke for mye ut. hadde akoratt samme problem på en kompis sin 525d.. bytta dysa og bilen va helt i orden etterpå. Ikke slike dyser på en 01 520D. Men den har ei innsprøytningspumpe som er lagd av kruttlappistol støpejern.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jevnakers Skrevet August 1, 2011 Forfatter Share Skrevet August 1, 2011 Jeg tar den på diagnose jeg også ser vi hva dem sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jevnakers Skrevet Januar 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2012 Nå har jeg hatt den på diagnosetest og dem sier det er noe feil med pumpa. Noen som vet hvor jeg kan få tak i ny pumpe billigst mulig? og om dette er en grei jobb og gjøre selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 www.dieselgrossisten.no er rette plassen for deg. Jeg skiftet pumpe for litt over et halvt år siden. Kjøpte fra www.dieselgrossisten.no og fikk et lokalt Bosch verksted til å skifte pumpa. Pumpa kostet meg da 10500,- ca 4000,- for arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baslek Skrevet Januar 5, 2012 Share Skrevet Januar 5, 2012 Stiller meg skeptisk til at pumpa slutter å fungere når den er varm. Pleier som regel å være rail trykk sensor eller dyser som er feilen. Kjøp deg en meter med 5mm universal spylerslange, så kapper du 4 lengder, tar av t skjøtene i toppen på dysene (returledningene) setter en grip tang på retur slangen inn til pumpa VIKTIG!! og tar av sticka til dysene VIKTIG!!!. Så ser du om det kommer en gjevn strøm av diesel ut av returen på dysene, mens du kinner (kan kinne i ca 5 - 8 sek.) er det en som skiller seg ut kan du levere den inn til overhaling. Hvis det er en railtrykk sensor eller høytrykks pumpe hadde jeg fått bilen feilsøkt på litt bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 6, 2012 Share Skrevet Januar 6, 2012 Denne motoren har ikke railtrykk sensor, da den ikke har en rail. Pumpa kan godt være defekt utifra hva TS sier, da det kan være en sensor evt noe annet som blir litt rar når motoren er varm. Men jeg er enig med deg Baslek at det høres litt rart ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baslek Skrevet Januar 6, 2012 Share Skrevet Januar 6, 2012 Nei beklager, denne har vell en VP44 pumpe, da kan det være pumpen, eller en magnet ventil inni pumpen som stopper bilen, den får en vell ikke separat og må bytte pumpen. Da har de vell lest feilkoder med egendiagnosen som ligger i pumpen, en får en break out boks som passer til sticket på VP44 pumpene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jevnakers Skrevet Januar 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2012 Feilkoden som kom opp var at det var noe som ikke var riktig inne i pumpa, og verkstedet kunne nesten garantere at det ville fikse seg med ny pumpe. Er det grei jobb å bytte pumpen selv eller bør den inn på verksted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Januar 9, 2012 Share Skrevet Januar 9, 2012 http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/53/70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jevnakers Skrevet Februar 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2013 Det var dieselpumpen, ordnet seg når jeg fikk byttet. www.dieselgrossisten.no en bra plass, og halv pris i forhold til å handle på andre plasser i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
argi520dat Skrevet Februar 9, 2013 Share Skrevet Februar 9, 2013 Bra det ordnet seg. Veldig bra at du avslutter tråden med konklusjonen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå