Gå til innhold

520d starter ikke når den er varm


Jevnakers
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

håper på litt hjelp fra dere, jeg har en 01 mod 520d som ikke vil starte når den er varm. Jeg tror det kan være noe med en termometerføler som styrer mengden diesel inn i starten og at den da ikke får nok. For når den er kald starter den uten problemer og da går den jo over i kaldstartmodus.

Noen som vet hvor dette sitter og om det må på verksted for å få fikset det eller om det er noe jeg kan få gjort selv. er jo bare å vente til den er kald igjen, men er ikke alltid man har så god tid.

håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper der er en av dysene som "lekker"... ta av returen, den plastik "T"`en som sitter oppå alle dysene å stapp slangen nedi ei 1.5 liters flaske for å slippe søl..

start bilen, og den dysa det kommer mest diesel ut av returen må byttes.. skal komme litt, men ikke for mye ut.

hadde akoratt samme problem på en kompis sin 525d.. bytta dysa og bilen va helt i orden etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper der er en av dysene som "lekker"... ta av returen, den plastik "T"`en som sitter oppå alle dysene å stapp slangen nedi ei 1.5 liters flaske for å slippe søl..

start bilen, og den dysa det kommer mest diesel ut av returen må byttes.. skal komme litt, men ikke for mye ut.

hadde akoratt samme problem på en kompis sin 525d.. bytta dysa og bilen va helt i orden etterpå.

Ikke slike dyser på en 01 520D. Men den har ei innsprøytningspumpe som er lagd av kruttlappistol støpejern..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Stiller meg skeptisk til at pumpa slutter å fungere når den er varm. Pleier som regel å være rail trykk sensor eller dyser som er feilen.

Kjøp deg en meter med 5mm universal spylerslange, så kapper du 4 lengder, tar av t skjøtene i toppen på dysene (returledningene) setter en grip tang på retur slangen inn til pumpa VIKTIG!! og tar av sticka til dysene VIKTIG!!!.

Så ser du om det kommer en gjevn strøm av diesel ut av returen på dysene, mens du kinner (kan kinne i ca 5 - 8 sek.) er det en som skiller seg ut kan du levere den inn til overhaling.

Hvis det er en railtrykk sensor eller høytrykks pumpe hadde jeg fått bilen feilsøkt på litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne motoren har ikke railtrykk sensor, da den ikke har en rail.

Pumpa kan godt være defekt utifra hva TS sier, da det kan være en sensor evt noe annet som blir litt rar når motoren er varm.

Men jeg er enig med deg Baslek at det høres litt rart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei beklager, denne har vell en VP44 pumpe, da kan det være pumpen, eller en magnet ventil inni pumpen som stopper bilen, den får en vell ikke separat og må bytte pumpen. Da har de vell lest feilkoder med egendiagnosen som ligger i pumpen, en får en break out boks som passer til sticket på VP44 pumpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilkoden som kom opp var at det var noe som ikke var riktig inne i pumpa, og verkstedet kunne nesten garantere at det ville fikse seg med ny pumpe.

Er det grei jobb å bytte pumpen selv eller bør den inn på verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...