Gå til innhold

Det er vel påtide å nekte ungdommer å kjøre bil i helgene.

Dolk
 Share

Anbefalte innlegg

Man får jo ikke kjøpe øl etter 20/18 så hvorfor ikke..

Det er ikke alle som burde få lov til å kjøpe øl i det hele tatt spør du meg,det samme med bilkjøring .Kansje alle skulle tatt en iq test for å få lov til noe som helst i det hele tatt i dette landet!!!!!!!

Dette blir bare mer å mer IDIOTISK

IDIOTI

Det innlegget her likte jeg. Norge er en lekegrind. Alt er farlig osv. IDIOTI!!! :angry::stupid:](*,)

Javel, men det er faktisk nesten strengere i mange andre land. Her i Danmark (som tradisjonelt er en god del mer liberalt enn Norge) er det f.eks intet som heter prøvekjøring før man fyller 18 år. I Norge er førerkortet gyldig i 100 år fra utstedelsesdatoen... i Danmark 60 år fra utstedelsesdatoen og i Sverige kun 10 år fra utstedelsesdatoen. Jeg mener at 10 år er anbefalt i EU systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 268
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kan vel skrive litt her, jeg og.

Jeg tror nesten trådstarter bare kødder. Har gått i klasse med en sånn kar i 1 1/2 år, og han pleide alltid å motsi alle andre osv :P Men kul kar.

Jeg vet at det er sinnsykt mye idiotkjøring i området rundt Tønsberg (Andebu, spesielt). JEg har kjørt moped i 2 år, siste sesongen nå. Alle skal ALLTID forbi, selv om det er skarpe svinger. Jeg ble en dag i fjor forbikjørt av 5-6 stykker i hver sin firmabil, alle med en hastighet på godt over 100, i en sving med 70-sone. Men så kommer spørsmålet: hvor mange ungdom er det som kjører sånn?

Siste jeg opplevde, var en forbikjøring, ikke farlig, men totalt unødvendig, i 60-sona i Vivestad (hvis det sier dere noe?). Bare litt over ei uke siden. Kjørte i kø, la meg forbi noen biler, var traktor foran. Og det å kjøre trimma moped = gassen i bånn hele tida. Dere vet sikkert alt om det, leste noen historier med bil før i tråden. Jeg dro forbi køen, la meg først i den. 60 i 60'en, bremsa litt for å lage kødd. Så var det en som ville forbi. Jeg gira ned, maks turtall og slapp han ikke forbi :P Jeg er en jævel noen ganger, men synes sånt er så teit på "tett"steder som dette. Og bilen som kom etter, ga full gass forbi meg, lå sikkert i nesten 130. Grønn Transporter, tror jeg. Så han rakk finger til meg i speilet. Men jeg kjørte litt til, rakk finger tilbake. Og gjett hva? Kødden bråbremser, prøver å blokkere veien for meg. Jeg drar på igjen, og ligger ved siden av han. Skulle likt å vite hva han ropte, pent var det nok ei.

Hovedsaken: det var en mann, kanskje 25-30 år, helskjegg, kort hår med litt voks i det.

Jeg har aldri hatt trøbbel med nykomlinger som skal forbi. Bare eldre mannfolk, og han her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel gjerne de med mest mel i posen som reagerer sterkest på slike tenkte scenarioer som her. Hvorfor er dere så voldsomt imot begrensninger? Jeg ønsker da seriøse svar, og ikke at Norge er en politistat og sånn piss.

Er dere forøvrig klar over at mopedførerbeviset dere har vokst opp med ikke eksisterte tidligere? At det ikke var krav til verken bilbelter eller barneseter før i tiden? Sannsynligvis har noen av disse lovene som generasjonen foran dere kjempet imot vært med og gjort at dere er vokst opp sunne og friske.

Et normalt fungerende samfunn søker stadig forbedringer for å verne beboerne, noen ganger til dets eget beste, noen ganger til samfunnets beste og noen få ganger mot bedre viten...

Så hvis det finnes tiltak som enkelt forbedrer skadestatistikken, hvorfor er dere så veldig imot det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel gjerne de med mest mel i posen som reagerer sterkest på slike tenkte scenarioer som her. Hvorfor er dere så voldsomt imot begrensninger? Jeg ønsker da seriøse svar, og ikke at Norge er en politistat og sånn piss.

Er dere forøvrig klar over at mopedførerbeviset dere har vokst opp med ikke eksisterte tidligere? At det ikke var krav til verken bilbelter eller barneseter før i tiden? Sannsynligvis har noen av disse lovene som generasjonen foran dere kjempet imot vært med og gjort at dere er vokst opp sunne og friske.

Et normalt fungerende samfunn søker stadig forbedringer for å verne beboerne, noen ganger til dets eget beste, noen ganger til samfunnets beste og noen få ganger mot bedre viten...

Så hvis det finnes tiltak som enkelt forbedrer skadestatistikken, hvorfor er dere så veldig imot det?

Nå skal jeg være litt seriøs her, for tråden har fått inn noen konstruktive og våkne personer.

Det Andreas1 skriver lurer faktisk jeg også på. Hvorfor er det så mange her inne som er i mot at samfunnet må ta grep for og hindre at unge dør i trafikken? Det viser vel bare at vi har ett samfunn som vil beskytte de vi er mest glad i, nemlig barna våre.

Det er en person som overrasker meg. Han er tilsynelatende en eldre godt voksen kar, og at han skal være i mot at samfunnet skal ta grep og hindre trafikkdød er jo litt rart. Det første som slo meg var at det kan virke som om at han tror han våkner opp en dag og er plutselig 20år igjen, og da kan det ikke være slike begrensninger for da kan han ikke kjøre bil når han ønsker. Jeg må skuffe deg der, men det kommer nok aldri til og skje, så du må komme deg bort ifra den tankegangen og heller tenke på hvordan vi kan beskytte barna våre på en best mulig måte. Og du, om jeg kjører en Lada Samara, hva så liksom? Gjør det meg til en dårligere person? Jeg har hatt mange råe sportsbiler, og hva jeg har idag er ikke så farlig, men de bilene gjør ikke meg til en bedre person enn det du eller noen andre er, så vet du det. Det kan virke på mange, og sikkert deg også at jeg kan være litt yppete, men det har ikke noe med hva jeg har eller har hatt. Jeg har vært sånn siden jeg begynte å gå vekk fra gurglingen til snakking, tror det var da jeg var 1.5år gammal, og nevner jeg i tillegg at jeg er Finnmaring, så ligger nok forklaringen på resten der. Og når jeg for engangs skyld er seriøs så skal ikke jeg gå ned til ditt nivå og falle for fristelsen og rakke ned på de bilene du har nevnt i profilen din, men hva jeg tenker om det blir bare mellom meg og ikke tema her inne.

Så er det en her inne som nevnte noe bra, de under 20år kan maks ha en passasjer i bilen og det er veldig fornuftig, og sett en begrensning på kjøretid, jeg skal ikke nevne når den kjørebegrensningen skal gjelde, men ulykkene skjer som regel midt på natta eller på kveldstid, så da er det vel mest natulig og sette begrensingen til da.

Og jeg tror ikke at det blir noe problem med at de under 20år bryter loven, de fleste i Norge har veldig god moral og vil nok avstå fra og kjøre bil når dem ikke kan, og hvis det ligger en prikkbelastning så vil nok de med mindre dårlig moral tenke seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de fleste i Norge god moral?

Har vi ikke nok lover som gjør vanlig folk til kriminelle?

Ja det vil jeg så absolutt si at dem har, senest idag hjalp jeg en 19åring med bilen, det var bare småting, men han kunne ikke la være å gi meg noen kroner for hjelpen, det endte med at han fikk konto nr og satt inn symbolsk sum på 300. Det viser bare det at han har ett veldig voksent hode i ett relativt ung kropp. Og moralen på plass.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror nok jeg ville gjort det samme, Dolk, men det er forskjell på å sette pris på at personer hjelper deg og at noen nekter deg å gjøre noe du har lyst til. Du snakker om å ta fra oss en frihet vi allerede har fått utdelt. Det må finnes andre og bedre løsninger på dette problemet.

Mengdetrening er den beste måten å bli trafikksikker på. Også om natta, når det er mørkt og det ferdes færre mennesker langs veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frihetsberøvelse alle med iq over 100 er svært opptatt av.. at du som fan av et totalitærsamfunn er for ytterligere begrensninger tilsier at du på ingen måte burde tatt del i et valg eller ha noe å si i samfunnet.

Et normalt fungerende samfunn gir beboerne frihet til å forme sitt eget liv basert på fornuft og moralske verdier, IKKE restriksjoner, ikke det du kaller "forbedringer"(begrensninger). Men innlegget ditt er vel nettopp et tydelig tegn på hva europas siste kommuniststat baserer seg på, strenge regler for ingenting og liberaliering av moral og kriminalitet. Det er ikke for ingenting at Norge har verdens mest naive befolkning, de nikker jo gledelig for alt kommunistbevegelsen velger å verifisere. :roll:

Det du sier er SÅ feil. I følge statistikk fra i fjor er hver fjerde dødsulykke knyttet til dårlige veger, hvem har ansvaret for dette, jo de som skal forbedre samfunnet i følge deg. Vi har 200km med midtdeler mens Sverige har 2500-3000kmt(husker ikke nøyaktig, men er ca det), dette er tiltak som reduserer dødsulykker med 90%. Hva gjøres? Jo, fotobokser og gjennomsnittsmålinger settes opp i stedet for utbedring av vegnettet. Hørte senest i går på radioen at vi har europas dårligste veger i forhold til EU-standardene. Vi må degradere store deler av vegnetter for å forholde oss til regelverket. Hva betyr egentlig dette? Jo: Ansvarsfraskrivelse fra Regjeringen. At SSV og Politiet bruker store deler av budsjette på fartskontroller og tekniske kontroller har de råd til, men å bruke skattebetalernes penger fornuftig er uhørt, de brukes til aksjespekulasjon i stedet for å bruke mer på kriminalitetsbekjempelse og helsevesen/utdanning/infrastruktur osv. Synes du 693 milliarder i tap av aksjer i 2008(?) er en liten sum? de har per dags dato klart å vinne tilbake 95 milliarder av dette. Hadde de investert alt det i veg så ville vegnettet i 60% av Norge blitt perfekt, det sier litt om etterslepet, og hvordan kommunistbevegelsen herser med folks penger.

De som i følge deg skal forbedre samfunnet gjør nettopp det stikk motsatte, alt som burde vært mer liberalt blir mer innskjerpet og omvendt. Men det er kommunistene for tilbakestående til å forstå, da de har en helt latterlig syk virkelighetsoppfatning av sikkerhet og et velfungerende demokratisk samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel skrive litt her, jeg og.

Jeg tror nesten trådstarter bare kødder. Har gått i klasse med en sånn kar i 1 1/2 år, og han pleide alltid å motsi alle andre osv :P Men kul kar.

Jeg vet at det er sinnsykt mye idiotkjøring i området rundt Tønsberg (Andebu, spesielt). JEg har kjørt moped i 2 år, siste sesongen nå. Alle skal ALLTID forbi, selv om det er skarpe svinger. Jeg ble en dag i fjor forbikjørt av 5-6 stykker i hver sin firmabil, alle med en hastighet på godt over 100, i en sving med 70-sone. Men så kommer spørsmålet: hvor mange ungdom er det som kjører sånn?

Siste jeg opplevde, var en forbikjøring, ikke farlig, men totalt unødvendig, i 60-sona i Vivestad (hvis det sier dere noe?). Bare litt over ei uke siden. Kjørte i kø, la meg forbi noen biler, var traktor foran. Og det å kjøre trimma moped = gassen i bånn hele tida. Dere vet sikkert alt om det, leste noen historier med bil før i tråden. Jeg dro forbi køen, la meg først i den. 60 i 60'en, bremsa litt for å lage kødd. Så var det en som ville forbi. Jeg gira ned, maks turtall og slapp han ikke forbi :P Jeg er en jævel noen ganger, men synes sånt er så teit på "tett"steder som dette. Og bilen som kom etter, ga full gass forbi meg, lå sikkert i nesten 130. Grønn Transporter, tror jeg. Så han rakk finger til meg i speilet. Men jeg kjørte litt til, rakk finger tilbake. Og gjett hva? Kødden bråbremser, prøver å blokkere veien for meg. Jeg drar på igjen, og ligger ved siden av han. Skulle likt å vite hva han ropte, pent var det nok ei.

Hovedsaken: det var en mann, kanskje 25-30 år, helskjegg, kort hår med litt voks i det.

Jeg har aldri hatt trøbbel med nykomlinger som skal forbi. Bare eldre mannfolk, og han her.

Hva i alle dager mener du med dette innlegget?????

Trimma moped, liker og lage kødd!!!!! Du provoserer i trafikken, det skaper mange farlige situasjoner, og er heller ikke aldersbestemt. Men at en figur på livsfarlig redskap, mener at det er hans oppgave og ta "ansvar" i trafikken, og bremse køen, ja det hadde provosert meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...