olepeder Skrevet August 8, 2011 Share Skrevet August 8, 2011 Jeg hadde kjøpt nye seter og dørsider for å skifte på min brors X5. Selvfølgelig ble denne stjålet.. Nå har jeg dette liggende som forøvrig er til en 7-seter. Disse er i svart skinn og er fra en bil som er gått 10 000 km. Strøkne komfortsstoler. Er det noen som vet om det er et marked for dette og evt hva som er en naturlig pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 8, 2011 Share Skrevet August 8, 2011 Et komplett skinninteriør (sport) til 3/5-seriene koster 12-15000 NOK. Her er imidlertid markedet rimelig stort fordi mange biler er levert uten skinn og/eller med sportsseter. Det finnes vel knapt en E70 X5 som ikke er levert med dette. Et forsiktig anslag kan derfor kanskje være i området 15-17000 kroner. Vet du om stolene er spesielle for E70? Hvis de kan brukes i andre modeller også 5/7-seriene vil de om ikke annet være lettere å selge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olepeder Skrevet August 8, 2011 Forfatter Share Skrevet August 8, 2011 Takk for tilbakemelding. Om stolene passer andre biler klarer jeg dessverre ikke å finne ut, har prøvd via ETK hos GS-bildeler uten å bli klokere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 8, 2011 Share Skrevet August 8, 2011 Et komplett skinninteriør (sport) til 3/5-seriene koster 12-15000 NOK. Her er imidlertid markedet rimelig stort fordi mange biler er levert uten skinn og/eller med sportsseter. Det finnes vel knapt en E70 X5 som ikke er levert med dette. Et forsiktig anslag kan derfor kanskje være i området 15-17000 kroner.Vet du om stolene er spesielle for E70? Hvis de kan brukes i andre modeller også 5/7-seriene vil de om ikke annet være lettere å selge. Dersom forstolene passer så er jo forsåvidt det uinteressant da verken bakseter eller sidepaneler vil passe andre modeller. Det er heller ikke plug and play for montering av komfortseter i en slik bil som dette og jeg anser det derfor som et relativt begrenset marked for et slikt interiør. Det er ikke mange som bygger om en E70 X5 som dette - hvertfall ikke i Norge. Jeg vil tro du kan få maks 8000kr... dersom du er heldig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olepeder Skrevet August 8, 2011 Forfatter Share Skrevet August 8, 2011 Et komplett skinninteriør (sport) til 3/5-seriene koster 12-15000 NOK. Her er imidlertid markedet rimelig stort fordi mange biler er levert uten skinn og/eller med sportsseter. Det finnes vel knapt en E70 X5 som ikke er levert med dette. Et forsiktig anslag kan derfor kanskje være i området 15-17000 kroner.Vet du om stolene er spesielle for E70? Hvis de kan brukes i andre modeller også 5/7-seriene vil de om ikke annet være lettere å selge. Dersom forstolene passer så er jo forsåvidt det uinteressant da verken bakseter eller sidepaneler vil passe andre modeller. Det er heller ikke plug and play for montering av komfortseter i en slik bil som dette og jeg anser det derfor som et relativt begrenset marked for et slikt interiør. Det er ikke mange som bygger om en E70 X5 som dette - hvertfall ikke i Norge. Jeg vil tro du kan få maks 8000kr... dersom du er heldig.. Det er plug and play og montere stolene så fremt det er elektriske stoler der fra før. Det er nok et temmelig lite marked, men jeg trenger bare en kjøper Uansett blir det for tåpelig å lage garasjestoler/sofa av dem, de er bare for bra. Takk for innspill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet August 8, 2011 Share Skrevet August 8, 2011 Er vel kanskje ett skudd i mørket, men hva om å høre med Bildesign i Skien om hvordan markedet er? Muligens de kan ordne ett salg for deg (mot betaling), evt om de kan være intr? Vel, har ingen anelse.. Koster uansett bare tellerskrittene for å ta en telefon. http://www.finn.no/butikk/bildesign?org ... t=1&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 9, 2011 Share Skrevet August 9, 2011 Det er plug and play og montere stolene så fremt det er elektriske stoler der fra før. Det er nok et temmelig lite marked, men jeg trenger bare en kjøper Uansett blir det for tåpelig å lage garasjestoler/sofa av dem, de er bare for bra. Takk for innspill Har du forhørt deg om at det er plug and play? I mange tilfeller vil det være forandringer i pluggene fra årsmodeller til årsmodeller. Hvordan vil dette være i en 2010 modell med 2 gen. iDrive? Uansett så kan det godt være at pluggene er plug and play, men det er mye koding og mas og tjas allikevel. Ergo må dette settes bort. Å lage garasjestoler er selvfølgelig ingen god idè, men med et så begrenset marked vil det i de fleste tilfeller ende i kjøpers favør. Jeg tror derfor at priser over 10.000kr vil være svært optimistisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå