Gå til innhold

Høydejustering på hovudlys lyser plutslig rett ned!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Har nå testa en brukt sensor forran, uten at det ga noe utslag.

Skal prøve og måle sensoren bak i dag, om je når tak i den og sjekke.

Nivåreguleringa virker slik den skal, når jeg laster tungt bak starter kompressor.

Kommer tilbake med mer :)

Har du testa å stille lysa manuelt?

Skrevet

Hadde lignende problem på min e46 for en tid tilbake. Viste seg at sensorene var i orden, elektronisk sett, men rust og møkk i de bevegelige delene gjorde at de ikke alltid virket som de skulle. Armen på selve sensoren er laget av plast, og svikter hvis leddet på metalldelen som går på bærearma setter seg fast.

Uansett; på min løste jeg problemet med å spraye crc 556 på de bevegelige delene på sensorene foran og bak. Dette gjorde jeg første gang for tre år siden, har gjort det ved hvert dekkskift etterpå, og ikke hatt problemer med høydejusteringen.

Skrevet

Hvorfor skal jeg justere manuelt? Har ingenting med det og gjøre, lysa er riktig "grunn innstilt".

Armen på sensoren forran var veldig treg da, spesielt den delen som satt på bærearna. Smørte litt med crc, ble litt bedre, men ikke so fryktelig. Bak har jeg bare et plast stag, tror ikke det er så treigt men skal smøre opp det også når jeg først holder på :) takk for tipset! :)

Fredrik

Skrevet

Har samme feil på en 2000 modell 530Dat så følger tråden din med interesse.

Mine lys justerer seg også inn hver gang jeg setter på tenning men lyser bare noen få meter foran bilen som et grøftelys.

Skrevet
Hvorfor skal jeg justere manuelt? Har ingenting med det og gjøre, lysa er riktig "grunn innstilt".

Armen på sensoren forran var veldig treg da, spesielt den delen som satt på bærearna. Smørte litt med crc, ble litt bedre, men ikke so fryktelig. Bak har jeg bare et plast stag, tror ikke det er så treigt men skal smøre opp det også når jeg først holder på :) takk for tipset! :)

Fredrik

Nei, då så hehe.. Håper du finner ut av det vertfall, har samme problem :P

Skrevet

I dag har jeg målt sensoren forran, der får jeg ingen utslag når jeg beveger på armen OBS!: Ny undersøkelse viser at dette er en hallgiver, og at den ikke vil gi utslag man kan måle med ohm), men det får jeg helder ikke på den andre sensoren vi har liggende.

Men når man måler spolen på den, får jeg 78 ohm, på min får jeg rundt 50 ohm.

Så dem er ikke like :?

Litt usikker på hva neste steg blir :?

EDIT:

Kunne jo vært til hjelp om dere også målte sensorene deres, så vi kan sammenligne tall, og forhåpentligvis finne ut hvilken av dem som da er gåen.. Eller om alle er like..

Men at der er kontakt, viser vertfall at det ikke er brudd, så da er jeg tilbake til start, og lurer på om det er den bak som er dårlig. MEN nivåreg. funker fint enda..... :|

Hadde vært fint om noen av dere med samme problem kunne målt deres, så kan vi sammenligne tall etterpå, og se om det er stor variasjon! :)

Skrevet

Hei igjen! Nå har jeg målt sensoren bak også, der er vertfall kontakt, og ikke noe brudd.

Så da står jeg på bar bakke, og må finne ut om jeg har LWR modul eller ikke.... Andre med 2003 mod som kan kikke opp bak hanskerommet og se om dere har den? Med gul kontakt.. :)

Skal ringe bmw i morgen og forhøre meg litt.

Fredrik

• 2 weeks later...
Skrevet

Fant du ut noe mer i denne saken? Har vært under og sett hos meg og sensorene og armene er ihvertfall hele og tilsynelatende på plass der de skal være.

Har sensor på begge sider bak og på høyre side framme men ser ut som den på høyre side bak har 5-6 ledninger men høyre framme og venstre bak har 3 ledninger. Er det slik at det er høyre framme og venstre bak som går til justering av lysa men høyre bak er til nivåruguleringa?

Skrevet

Hei,

Har ikke funnet ut noe mer nei. Stemmer at det er høyre forran og bak som styrer nivå.

Får ikke koblet til med DIS heller, får bare unknown verson..

Skal på et verksted og få tatt diagnose snart tenker jeg.

Fredrik

Skrevet

Hei,

Vet du om det skal dukke opp på diagnose hvis disse sensorene er defekte?

Skrevet
Hei,

Vet du om det skal dukke opp på diagnose hvis disse sensorene er defekte?

Ville tro det, må vel gå and å teste dem på et vis.. Og siden det er hallgivere går det ikke og ohme dem, må ha et spesielt apparat.. :-/

• 1 month later...
Skrevet

Hei,

I gårkveld var jeg på et verksted og fikk tatt diagnose på lysa mine.

Det viste seg, at ikke dem heller klarer og koble til boksen.

Så jeg skal sjekke alle sikringer, for enten får ikke boksen strøm, eller så er den gåen.

Gamlingen har en liggend (boks), så jeg kan teste, MEN jeg finner faen ikke LWR boksen min! Har kikket bak hanskerommet, men der ser jeg den ikke, og bmw sier DEN LIGGER DER..

Noen som har tips? :lol:

• 5 years later...
Skrevet

Denne tråden er fra 2011 så sikkert derfor det er dårlig respons med tilbakemelding her.
Jekk og bilen og se om begge armene er hele til nivåreguleringa. Mange av tilfellene så knekker disse siden dem bare er lagd av plastikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...