larserso Skrevet August 19, 2011 Share Skrevet August 19, 2011 Jeg har endelig funnet ut hvilke felger jeg vil ha til nye bilen Har funnet et komplett sett med 245 framme og 285 bak. Framme er det Kuhmo og bak er det Yokohama. Hvordan er det å kjøre på ulike dekk framme og bak? Hvordan er kvaliteten på Kuhmo? Yokohama går jeg utifra er bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 19, 2011 Share Skrevet August 19, 2011 Det er ingen problem å kjøre på ulike dekkdimmensjoner foran og bak på E60/E61. På det groveste kjørte jeg med 245/30 ZR20 og 285/25 ZR 20 med Pirelli P-Zero Nero (bakdekkene ble byttet til 295/25 ZR 20 Vredenstein Sessanta) på min tidligere E61. Pirellidekkene var en drøm å kjøre med, lite støy og svært lite sporing, mens Vredensteindekkene sporet noe voldsomt (Jeg vurderer faktisk 255/30 ZR 20 og 305/25 ZR 20 dersom det havner en E60 i gårdsplassen min nå).. Dersom dekkene er av Yokahama Advan Sport så er dette også fantastiske dekk å kjøre på. Hva slags felger har du funnet..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet August 19, 2011 Share Skrevet August 19, 2011 Jeg har 245 og 285..sporer ingenting, men alfa omega er gode dekk! michelin,continental,pirelli osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 19, 2011 Share Skrevet August 19, 2011 Men det er ingen fordeler ved å kjøre ulike dekk foran og bak. Kan ikke rullere, dyrere dekk og dårligere balanse; mer understyring. Ikke noe stort problem noe av det på gatekjøring, men verdt å nevne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skilbert Skrevet August 19, 2011 Share Skrevet August 19, 2011 Har et ligende spørsmål, så slenger det inn her i håp om at det er greit. Så slipper jeg og belaste forumet med en nesten lik tråd. (Men si fra om jeg skal slette ) Har en E30 325IX hvor det av diverse grunner kan bli til at jeg på vinteren må kjøre med forskjellige dekk forran og bak. Er dette spessielt ugunstig med tanke på at den trekker på fire hjul? Eller burde det gå bra? Blir altså to nye og de som står på fra før. Hvor blir det i så fall best å sette de nye dekkene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet August 19, 2011 Forfatter Share Skrevet August 19, 2011 Dekkdimensjonen er greit nok, tenkte mer på ulike dekkmerker foran og bak. Er det ok og er Kuhmo framme ok? Skal ja 8,5" framme og 10" bak med Breyton. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet August 19, 2011 Share Skrevet August 19, 2011 på en 4x4 anbefales det ikke å bare bytte 2 og 2.. det går, men slites på fordelingskassa... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet August 19, 2011 Forfatter Share Skrevet August 19, 2011 Yokohama Adv sport bak og Kuhmo Ecsta KU31 eller hva de heter. Er det ok dekk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 20, 2011 Share Skrevet August 20, 2011 Yokahama Advan Sport er gode dekk. Khumo KU31 fungerer også fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thoslags Skrevet August 30, 2011 Share Skrevet August 30, 2011 Dekkdimensjonen er greit nok, tenkte mer på ulike dekkmerker foran og bak. Er det ok og er Kuhmo framme ok? Skal ja 8,5" framme og 10" bak med Breyton. Ser at det tydligvis var litt vanskelig for folk å skjønne at det var ulike merker framme og bak, ikkje dimmensjoner. Eg hadde ulike merke framme og bak før, og merka ikkje noke spesielt med det. Men begge merker bør vere noenlunde bra. Men om du veit at det eine merket sporer litt meir enn det andre f.eks så ville eg valgt å ha det som sporer litt bak for å minimalisere sporinga. Altså viss det eine merket er litt bedre enn det andre på kva som helst måte, så velg å ha det beste framme. Sikkert noken som er uenig i det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå