Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hentet da en 318is i bergen på mandag.

Bilen ble prøvekjørt og alt virker fint som det skulle. Har da brukt naf sin kontrakt med avkrysset for selges som den er. samme regla som alle bruker vil eg tro.

Men i dag gikk eg under bilen da kat'n røyk for å sjekke over om det var den. Da oppdaget eg et stygt rusthull på venstre side rett før hjulbuen starter.

4b8klz04s6e0niecv1i9.jpg

o9zn9xhx27l6oym39fsq.jpg

wvnflho1h58c7n37arjf.jpg

Siste bildet viser høyre side.

Er det feil av meg her å kreve en prisreduksjon og ta dette videre via forbrukerrådet om han ikke vil det?

Skrevet

Tja. Dette er jo en bil som trolig er over 15 år gammel, så slikt kan forekomme. Er nok ikke store problemet å få sveiset og reparert. Jeg tror nok ikke du kommer langt via forbrukerrådet når du kjøper en så gammel bil som det står i kontrakten at selges som den står, med mindre prisen avviker enormt fra bilens tilstand.

Skrevet

Trist med det. Personleg ville eg ikkje kjøpt ein bil som har gått i Bergen med mindre du har vert under å sjekket. Dei bruker alvorleg masse salt på veiene her.

Men er du NAF medlem så ta ein telefon til ein NAF advokat og spørr :)

Lykke til!

Skrevet

Oki, ja tenkte ta en telefon å høre med de i morgen. Bilen ellers ser veldig bra under da, jekkfestene var hele også, ingenting utvendig heller.

Skrevet

Tviler på du kommer noen vei ;)

Så lenge du har skreve under på at den selges som den står..

Så kommer du desverre som oftest ingen verdens vei... :(

Skrevet

Dette er risikoen på å kjøpe gammel bil. Slik "smell" må du nesten regne med er mulig.

Ville ikke laget noe problem ut av dette, fiks og glem det. Må huske at det er ytterst få bileiere som har full kontroll på tilstand på bilen under. Så skal nok ikke se bort i fra at forrige eier ikke viste om det. Trikset er å sjekke bilen på bukk før du handler.

Skrevet

Såpass må du regne med på en så gammel bil med mindre selger sier at den er rustfri (selgere som sier det bør du forøvrig styre unna).

Du har kjøpt en gammel e36, ikke en ny Ferrari, du kan ikke kreve prisavslag for alle småfeil du finner.

Dette er dessuten et rusthull som du burde oppdage når du så på bilen.

Skrevet

Hei

Viss du har kjøpt bilen privat så har du ingen mulighet til å få noe som helst.Viss bilen hadde hatt en støre skade slik at den var nærmest kondemde da sist eiger hadde den å du kunne bevise dette ville du sikkert fått hevet kjøpet etter mye styr.

Så det er nok frem med sveiseaperatet å gå i gang ,,eg synes ikke det ser så gale ut eg.

Etter å kjøpt å solgt biler i 20 år så har aldrig jeg klaget over slikt ,tar bare noen timer å fixse det;-)

Eirik nils

Skrevet

Janei, å fikse det selv er i grunn greit..tar endel mer en ett par timer da det går utover til kanalen også..Men greit å se synspunkt til folket her inne ang sånne saker, selv synst eg det var litt surt i og med at tannstanga røk, kat'n røk i tillegg:P

Men det her blir fikset selv uansett;)

Skrevet

Kjøpte alfa romeo her om dagen....skrev i kontrakten; Bilen er rustfri i gulv, kanaler og andre skjulte områder....og hva skjedde?Jo var masse overflate rust under og i kanalene.. Og selger måtte dekke 80% av kostnadene...

Skrevet

mhm..hadde også en kompis som kjøpte cosworth der hele ramma bak var rett og slett kjeks..fjærene kollapsa opp i ramma..

Der måtte også selger dekke alt, kom vel på over 50 000,-...men er da større alvorlige rust angrep det her da..

Skrevet

Dersom du skal ha noen sak her så skal bilen ha kostet langt mer enn hva en 318is normalt koster og bilen være i vesentlig dårligere stand enn ventet. Selv om selger krysser av for "selges som den står", så frafaller ikke dine krav som kjøper av den grunn. Det er imidlertid verdt å merke seg at selger har opplysningsplikt, således som kjøper har undersøkelsesplikt. Det er med andre ord like mye din plikt å undersøke bilen skikkelig (noe du åpenbart ikke har gjort i dette tilfellet) som det er for selger å opplyse om feil/mangler som selger burde visst og som har en innvirkning på salget.. Det er helt normalt at det finnes småplukk på gamle biler, så jeg ville ha tatt frem sveiseapparatet dersom jeg var deg. Dette er ingen sak for forliksrådet.. :wink:

Skrevet

er nok mer en 2 timers det her..er mer utover mot kanal som ikke vises..:P

dette gikk fort og greit med selger av bil og vi ble enige så null stress:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...