Gå til innhold

Bimmers sin PORSCHE tråd!

wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

Fredrik; Alfaen veier 1290kg så teoretisk sett skal dette gå fint.. Men hvordan kan du påstå at dette ikke går?! Toppfarten er nok ikke det samme men eller skal nok Alfaen klare å kjøre fra denne ganske greit...

Jeg påstår ikke at din Alfa ikke kan kjøre fra Porschen. Jeg sier bare at din Alfa må klare 0-100 Km/t hurtigere enn 5,6 sekunder for å kunne kjøre fra Porschen. Det er forskjell på disse uttalelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hadde ikke turbo cup enkle modifikasjoner og kun 250hk? Uansett så er nok 944 turbo mye tyngre i virkeligheten, min veier inn på rett over 1300kg, og dette er uten takluke, AC og el seter.

En fin bil... og vekten tror jeg også stemmer. Såvidt jeg kan se er Turbo S 55 Kg lettere enn den tidligere Turbo modellen.... 1225 Kg vs. 1280 Kg. Dette er før DIN regulativet så tallene varierer trolig noe.

Det var ulike 944 Turbo Cup serier med ulikt effektuttak... 250 HK for de tyske bilene og 290 HK for de franske. Forskjellen er grovt sett en remap av motorstyringen, høyere bensintrykk samt en modefisert wastegate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igrunn ikke...du skrev fakta, ergo påstår du! Men skal du virkelig kverulere her også? :)

Alfaen min kjører fra den porscha! Det påstår jeg!

Wicky... jeg skrev ordrett: "Ja... hvis Alfaen klarer 0-100 Km/t på 5,6 sekunder og har en topphastighet på mer enn 265 Km/... ellers ikke."

Spørsmålet er om din bil har en like hurtig akselerasjon. Hvis ikke... er den ikke like hurtig som Porschen. Porschen klarer også 0-200 Km/t på 21 sekunder. Dette er omtrent som den 7 år nyere E36 M3 3,2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke turbo cup enkle modifikasjoner og kun 250hk? Uansett så er nok 944 turbo mye tyngre i virkeligheten, min veier inn på rett over 1300kg, og dette er uten takluke, AC og el seter.

En fin bil... og vekten tror jeg også stemmer. Såvidt jeg kan se er Turbo S 55 Kg lettere enn den tidligere Turbo modellen.... 1225 Kg vs. 1280 Kg. Dette er før DIN regulativet så tallene varierer trolig noe.

Det var ulike 944 Turbo Cup serier med ulikt effektuttak... 250 HK for de tyske bilene og 290 HK for de franske. Forskjellen er grovt sett en remap av motorstyringen, høyere bensintrykk samt en modefisert wastegate.

Du sitter ikke på noe offisiel data fra Porsche om den Franske cup modellen? Har forgjeves prøvdå finne noe annet en løse påstander på nett om den effkten. Forøvrig er jeg overasket over at Turbo S er så mye lettere da disse i utgangspunktet er like som Turbo versjonen, bortsett fra noen små modifikasjoner på turbo, understell og girkasse. Turbo S ble også standard på alle Turbo modeller fra 89 om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche er et merke jeg rett og slett må ha en gang! Spiller ingen rolle om det er en gammel en med 160 slitne hk :)

944 S2 er også en bil jeg har sansen for, til tross for dens ellers lite likhet til Porsche generelt.

369443036.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel det man kan kalle en Porsche mann egentlig. Det har vert den store drømmen siden dag 1. Men når Porsche bare kommer opp med nye modeller som er ENDA finere enn den forrige så er det ikke lett. Trodde toppen var nådd med 997 jeg, men det ser ut som de har klart det igjen. Bare å vente til bilder av de skikkelige utgavene av den nye nå. GT3 Club Sport i 997 er det som står høyest hos meg i dag.

Jeg fant en fin på Finn.no i dag, som er innenfor rekkevidde viss jeg selger M3en. Men den mangler liksom et par hundre hester http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30211279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle veldig gjerne hatt med en Cayenne :) Jeg var så heldig å få låne Cayenna til en kompis av faren min for en del år siden. Dette var første utgaven og kun med 3.2l med 250hk.. Men alikevel, det var en spesiell bil å kjøre! Må jo være den perfekte trekkbilen for turbo bimmern min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største spørsmålet frå mi side er kva innovative teknologi Porsche har biddratt med innenfor motorsport og det vi ser i day-to-day-car?

Personleg synest eg 911 serien har endret seg veldig lite siden den var ny - og heilt klart dei gamle med den looken som Larsinnj linker over her som er Porsche for min del - og så skal eg innrømme at eg liker 944...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sitter ikke på noe offisiel data fra Porsche om den Franske cup modellen? Har forgjeves prøvdå finne noe annet en løse påstander på nett om den effkten. Forøvrig er jeg overasket over at Turbo S er så mye lettere da disse i utgangspunktet er like som Turbo versjonen, bortsett fra noen små modifikasjoner på turbo, understell og girkasse. Turbo S ble også standard på alle Turbo modeller fra 89 om jeg husker riktig.

Man kan finne ganske mye korrekt informasjon forskjellige steder på nettet. Jeg kom over denne siden som virker rimelig seriøs.

http://www.deutschnine.com/porsche-tran ... bo-cup.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ufattelig at det må en porsche tråd til på et BMW forum for å holde tulletråden ren for porsche prat.

Det er ikke en dag man er på tulletråden uten at noen snakker om porsche. Ikke noe å lese om BMW omtrent.

Det jeg egentlig mener; dette var en meget fornuftig tråd, når det først skal prates så mye om porsche her.

Og jeg mener også Cayenne er småfrekk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo litt glad i Porsche.

Hadde en 944 NA, men den ble litt for lik MX-5 i kjøreopplevelse. Den var litt sprekere, men hadde tak. Derfor utløste den ikke like gode følelser som man får med cabriolet - en MX-5 blir man glad av å ratte, 944 måtte man grisekjøre hardere for å få samme gleden av.

928 har jeg aldri tent helt på. En sen GTS med manuell er kanskje ok motorveiføner, men altfor dyr og de bruker veldig mye bensin.

Mtp 911 foretrekker jeg G-serien 1974-1989, siden de er lite high-tech og ganske simpel. Spesielt 3.2 1984-1989 er ganske driftsikre, ruster lite og bruker lite bensin.

996 og 997 sliter dessverre med mange motorhavarier - disse er rett og slett ikke like trygge å eie som luftavkjølte 911er. Det er ikke uten grunn at 993 (1994-1997) holder seg bedre i pris enn 996.

Jeg skulle gjerne hatt en 996 som bruksbil, men gidder ikke risikere regning på 150k for ny motor. Har en 86 3.2 nå - den er helt konge. Går som et skudd - aldri kjørt så spreke 231hk. Kvikkere enn E34 M5 touringen jeg hadde...Har kjørt over 13k km med den i vår/sommer med kun et tilbakevendende problem - slitt starter pga alder.

Siden jeg har den optimale 3.2en mtp utseende/utstyr i mine øyne må det bli 993 C2 (964 er dyrere i drift enn 993) neste gang hvis jeg skal bytte til en annen 911.

Mange kritiserer 911 for boble-looken, men for meg er det det som er herlig (spesielt G-serien). Den krasse vinkelen på A-stolpen, og det deilige avrundete designet bakover mot rompa. Det mange folk ikke skjønner er at med årene blir det kritiserte og utdaterte old school-designet en fordel - det er tidløst og holder seg bra. Samtidig er alt såpass enkelt at man ikke behøver diagnoseverktøy for å finne feil - og det er KVALITET! Tysk kvalitet - jeg liker å trekke paralleller med E30 og MB W201. Noe av det beste bilverdenen noensinne har sett og vil se i form av det som kan sammenrulles til få ord: Ekte og simpel bilglede - less is more! Ting trenger ikke være mest mulig high-tech og luksus for at det skal være fett.

Til medlemmer på bimmers som smådrømmer om kjøp av Porsche, så vil jeg anbefale 911 3.2 (kun til sommerkjøring) eller 964 (fin helårsbil pga bra 4wd på C4).

Cayenne synes jeg er en teit motebil for folk uten smak.

Dessuten bruker Turbo-versjonene hinsides mye drivstoff. Vanlig forbruk på pen, skandinavisk langkjøring (type 70-120 km/t) er 1.6 på mila, ved aktiv kjøring er det ikke uvanlig med 30 mil pr tank...

Vil du ha SUV, kjøp deg X5 4.8is...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...