Gå til innhold

Magne's E30 "M3" s38 turbo - 613 whp


magne_
 Share

Anbefalte innlegg

Ja då var eg også komt meg innpå her!

Ser det har skjedd litt etter eg var ute og såg ;) Skal følge med her!

Så bra!

Ja, jeg prøver å få gjort endel nå, slik at den garantert er på veien til våren/sommeren :)

Morten.2:

Det var i grunnen et godt tips! Jeg har slikt feste på bensinpumpa mi faktiskt :P Men med litt modifisering, så er det stor sjanks for at den kan brukes i motorromet.. Har vertfall bestilt 2 på ebay nå, så prøver vertfall å se hvordan det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått gjort en del mer, uten at det er så veldig mye å ta bilder av.

Jeg skal jo ikke ha fordeler på bilen. Så jeg monterer deksel fra s38b38, samt camsensor fra samme motor. Jeg skal kjøre waste fire, så trenger egentlig ikke denne sensoren. Men er allikevell greit å ha, og ikke noe serlig ekstra arbeid å få montert.

Lokk fra 3,8:

2013-01-22183314_zps1655287d.jpg

Men for å få plass til dette, så må jeg modifisere den "giveren" som er der fra før, til fordeleren. Den er både for lang, og mangler et punkt som sensoren kan ta utgangspunkt i.

2013-01-22194315_zps94373273.jpg

Så jeg har fått dreid den ned en god del.

2013-01-26123733_zps4267ceae.jpg

Men jeg er ikke ferdig med dette "prosjektet" enda, det får vente litt :)

Jeg skal kjøre med VAG coiler. Jeg har leita mye på nett, og undersøkt litt på hvordan andre har gjort dette. Men jeg har bestemt meg for å bare modifisere det som trengs, for å få det utseende som jeg ønsker. Enkelte lar disse coilene stikke langt oppforbi toppdekselet, men det er ikke aktuelt for meg :) Dem kommer til å stå plassert noe slik som dette:

2013-01-27140829_zpsa2afd103.jpg

Jeg har fått en ubrukt bredbåndslamda av DANI, som han ikke trengte :D Så da blir det også montert nå når jeg først er i gang med å lage ledningsnett :)

2013-01-26123332_zpscf678627.jpg

Har også fått selve Vi-Pec styreenheten i hus:

2013-01-24110235_zps90062e50.jpg

Så da kunne jeg få montert opp disse to tinga på den "koblingsplata" som jeg har laget meg:

2013-01-27194101_zps072f77dd.jpg

Har såvidt begynt på å organisere ledningsnettet, og legge en plan på hvordan alt skal kobles opp! Selve loddinga ser jeg på som den minste jobben med å lage ledningsnett :P Men det er noen ledninger å velge i, her er stort sett alle dem som jeg ikke kommer til å bruke:

2013-01-27194434_zps09125525.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dårlig erfarig med de Vag coilene, de tåler ikke varme veldig godt. Byttet ut 4 eller 5 stk på min m50 Turbo i løpet av en sommer.

Kjenner flere som har gått vekk fra disse etter mye problemer.

115f cop coil du også har her vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo litt ViPec nå etter Formula Student-prosjektet vårt, så dette burde gå bra!

Ja, er veldig greit å ha gjort det en gang tideliggere! Dette blir endel bedre og penere lagt opp enn på Formula Student prosjektet :) Det høres ut som at gjengen som holder på i år, har store planer om at jeg skal legge opp det eletriske på årets bil.. Men greit nok det, bare jeg har fått min egen bil på hjul først :P

Har dårlig erfarig med de Vag coilene, de tåler ikke varme veldig godt. Byttet ut 4 eller 5 stk på min m50 Turbo i løpet av en sommer.

Kjenner flere som har gått vekk fra disse etter mye problemer.

115f cop coil du også har her vel?

Oki. Har hørt andre også som ikke er 100% fornøyd med holdbarheten til VAG coilene :? Men så er det jo også etter hvert endel svensker som bruker slike coiler, så dem kan ikke være helt ubrukeligge. Men klart, får jeg mye problemer med dem, så blir det en annen løsning neste sesong :)

Nei, jeg har en annen type.. Di har et ganske annet delnummer faktiskt, men tror egentlig det i hovedsak er lengden som er forskjellig. Dem har litt annen utforming både på toppen, og på selve "stanga" som går ned til pluggen. Men antar at det er pga dem er til en annen type motor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mange som bruker de, kjøpte mine fra PPF.

sikkert lurt å ha en ekstra i bilen når man er ute å kjører :)

Tror det er varmen som tar knekken på de, og turbo biler blir gode å varme under panseret :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mange som bruker de, kjøpte mine fra PPF.

sikkert lurt å ha en ekstra i bilen når man er ute å kjører :)

Tror det er varmen som tar knekken på de, og turbo biler blir gode å varme under panseret :mrgreen:

Oki :) Er jo også mange dårlige merker av VAG coilene, men dem PPF selger skal være bra. Jeg kjøpte mine hos Volkswagen forhandler..

Jeg får vel kjøpe meg et par ekstra coiler, som kan ligge i hanskerommet :)

Jeg har også vært å holdt på litt i dreiebenken :)

Har dreid forlengelseshylser til tennpluggene. Jeg har laget denne endel lenger enn jeg tror jeg kommer til å trenge. Jeg korter den bare inn etter hvert mens jeg prøver coilen i bilen, til jeg har funnet den lengden som jeg trenger :)

2013-01-30143118_zpsf51b2b77.jpg

Slik er den orginale:

2013-01-30143214_zpsf9b87522.jpg

Og hylse montert på plugg:

2013-01-30143131_zps56a88892.jpg

Jeg har også kortet inn den "giveren" til cam sensoren litt mer, samt dreid en 6mm tykk skive, som jeg har plassert i midten, og sveiset fast. Denne borret jeg et 5,2mm hull i, som skal gjenges opp. Jeg skal i tillegg ha et lite hull som brukes til å hindre at "pendelen" som skal på, kan få bevege seg.

2013-01-30151838_zpsc84fa71f.jpg

2013-01-30151851_zps2ffba53e.jpg

Slik ser coilen ut etter modifisering: Denne er nå ca 0,1mm mindre enn hullet den skal nedi, slik at det er forholdsvis tett..

2013-01-30151919_zps49d2a100.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ofret jeg nesten 5 timer for dette fantastiske prosjektet! Har kost meg fra side en og tatt opp mange mange gode tips fra deg, dette er virkelig imponerende arbeid, og tråden din gir noe utrolig med motivasjon. Dette blir nokk en høydare i 2013! Stå på og fortsett med slike detaljerte og fine updater.

Men du? Jeg er ikke særlig flink på ebay, (kunne jo forska på det litt) men siden jeg er innom og skriver uansett, hva skal jeg søke på for å finne de strømpene du kjøpte? :)

Mvh

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*subscribed* lest alle sidene nå, meget Strøkent arbeid.

Håper å få se denne på e30meet :)

Takk! :)

Ja, denne blir mest sansynlig å se på e30meet! Det skal gå mye galt for at jeg ikke stiller med bilen.. Det er e30meet som blir min store bilrelaterte happening dette året :)

Fett! Imponerende arbeid Magne!! Stå på :)

Takk Trond! :)

Har kjørt med mine VAG koileri 3 år nå uten å bytte en eneste en. 3 turer til Ringen osv. Virker helt perfekt.

Det var kjekt å høre at det er en som har positiv erfaring med VAG coiler! :) Jeg har også selv troen på at det skal funke greit, men må jo lytte til hva andre har erfart. Men kan jo også være at dem er mer holdbare på en motor uten turbo, siden det ikke kommer strålevarme fra turboen..

Da ofret jeg nesten 5 timer for dette fantastiske prosjektet! Har kost meg fra side en og tatt opp mange mange gode tips fra deg, dette er virkelig imponerende arbeid, og tråden din gir noe utrolig med motivasjon. Dette blir nokk en høydare i 2013! Stå på og fortsett med slike detaljerte og fine updater.

Men du? Jeg er ikke særlig flink på ebay, (kunne jo forska på det litt) men siden jeg er innom og skriver uansett, hva skal jeg søke på for å finne de strømpene du kjøpte? :)

Mvh

Håkon

Takk, det var kjekt å høre! :D

Øystein.e har fått lagt ut en link til slike strømper :) Braided sleeving er navnet på dem. Vil igjen anbefale selgeren furryletters, han var helt topp! Jeg handler jo en del på ebay, og di fleste selgere er bra. Men han var liksom hakket over det vanlige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...