Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tror det er en funksjon for å kjøle ned kupeen hvis det er varmt ute på samme måte som man ønsker varme når det er kaldt :)

Noen som har utstyr til å programmere i Ålesunds område? :)

Har kun timer 1 og 2 samt vent on/off. Jeg har dog ikke navi skjerm.

jguukmwsjvqkr16pw580.jpg

Igjen, du får ike kjøpt ned uten AC. Og den funker ikke uten motor igang...

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Vet de men det er bare noe e har lestbpå andre forum. Noen sier også at den kan brukes til å holde bilen varm på restvarme fra motoren om man sitter i bilen med motoren av.. Mange teorier :P

Skrevet

Dere som har navi skjerm, vil få et valg som heter Aux. heat/vent og IKKE bare Aux. ventilation, slik som på BTK530 sitt bilde. Han har ikke fått programert inn Aux. heating, altså manuell start av webasto.

Mitt skjermbilde er helt lik med ditt BTK530, men det står som sagt Aux. heat/vent på "direct mode" linja. Bilen velger selv hva den skal starte utifra temperatur ute.

Når det gjelder Aux. vent så er dette en funksjon som er tiltenkt å brukes når det er varmt ute og bilen står tom, evt når man sitter i bilen og det regner f.eks, men ikke vil ha motoren i gang. Men her kan man også bruke "max" evt de som har "rest" knappen, da vil den hente restvarme fra motoren og varme kupèen.

Skrevet

Jeg har aux/vent på min skjerm. Vent skal som sagt blåse utvendig luft inn i kupeen ved sterk sol, alle vet vel det blir sykt varmt inne i kupeen da, så litt frisk luft kan gjøre godt. :)

Jeg har diagnose utstyr, og progman, men aner ikke om man kan aktivere det med det programmet, siden min har det fra før :) bor på Hareid da, så ikke direkte ålesund området :P

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Skrevet

Ser ikke helt greia med å bare blåse luft jeg. Bare å vri på tenninga så får man på vifta. Om det er 30 grader utr hjelper det ikke å starte ventilasjon..

Skrevet
Er det 30 grader ute, og sol, er det sikkert 60-70 grader inni bilen da.. :)

Jo det er sant.. Tenkte ikke helt på det:p ikke vært så plaga av det men. Gleder meg mer til varm bil på hyttaog slikt, med webastoen:)

Skrevet
Dere som har navi skjerm, vil få et valg som heter Aux. heat/vent og IKKE bare Aux. ventilation, slik som på BTK530 sitt bilde. Han har ikke fått programert inn Aux. heating, altså manuell start av webasto.

Mitt skjermbilde er helt lik med ditt BTK530, men det står som sagt Aux. heat/vent på "direct mode" linja. Bilen velger selv hva den skal starte utifra temperatur ute.

Når det gjelder Aux. vent så er dette en funksjon som er tiltenkt å brukes når det er varmt ute og bilen står tom, evt når man sitter i bilen og det regner f.eks, men ikke vil ha motoren i gang. Men her kan man også bruke "max" evt de som har "rest" knappen, da vil den hente restvarme fra motoren og varme kupèen.

Kjære Otis. Hvor gjorde du dette?? har vært i kontakt med 3 billia verksteder i dag der ene hevder det ikke går ann, den andre veit ikke, og den tredje skal selge halve lageret sitt for at det i det hele tatt skal kunne gå ann. Begynner å tvile sterkt på denne Billia greia...

Men ihvertfall så har jeg dette opsettet utenom slange nr 19, + en egen sirkulasjonspumpe nede ved varmeren. Regner med at dette er det riktige.. ihvertfall hvis du har dette.

il8p0g2cdfdjwqtrt3uh.gif

Skrevet

Jeg bare gikk til GS bildeler i Trondheim og spurte de. For meg så hørtes dette meget kurant ut og de spurte ikke mange spørsmålene før de satt opp en time.

Jeg er ikke sikker på om jeg har en egen sirkulasjonspumpe på webasto, men jeg vil tro du MÅ ha dette for å ha en parkeringsvarmer og ikke bare kjørevarmer. Eller mente du at du hadde en sirk.pumpe på webasto?

Om jeg har slange nr 19 vet jeg heller ikke.

Hva sier verkstedene når du spør de da? Sier de at det ikke går eller, har de sjekket bilen din mot ramme/reg. nummer? Evt sjekket fysisk? Koblet til en computer i det hele tatt?

Skrevet

Hei.

Jeg har en egen sirkulasjonspumpe nede ved webastoen. Sitter med egen slange og slangeklemmer. Sirkulasjonspumpen benevnes "sirkulasjonspumpe til kupevarmer" på et av bildene i ETK og sitter rett ved siden av brenneren. Mulig den er standard på alle med webasto?

Men man kan ha en ekstra pumpe på vannventilen i motorrommet som avgjør hele saken, men da vil jeg tro at da er bilen forhåndsprogrammert til parkeringsvarme allerede. Jeg skal ringe GS og høre med de. Jeg har kortfattet nevnt kun biltype og mine ønsker i forholdet til webasto og timer for så å blitt dømt nedenom og hjem før jeg nesten har fått fullført..hehehe.. :roll:

Som sagt så ringer jeg GS i morgen.. de har jeg liksom glemt oppi det hele.. :oops:

Skrevet

Den ventilation funksjonen er kun av viftene starter og sirkulerer på varme sommerdager for å få litt "frisk" luft i bilen. Har det samme på min E65. Den skal inn på bilia på onsdag for å oppgradere til å bruke webastoen når bilen ikke går... 16 000,- så ikke noe klaging fra dere!! :P

Skrevet
Hei.

Jeg har en egen sirkulasjonspumpe nede ved webastoen. Sitter med egen slange og slangeklemmer. Sirkulasjonspumpen benevnes "sirkulasjonspumpe til kupevarmer" på et av bildene i ETK og sitter rett ved siden av brenneren. Mulig den er standard på alle med webasto?

Men man kan ha en ekstra pumpe på vannventilen i motorrommet som avgjør hele saken, men da vil jeg tro at da er bilen forhåndsprogrammert til parkeringsvarme allerede. Jeg skal ringe GS og høre med de. Jeg har kortfattet nevnt kun biltype og mine ønsker i forholdet til webasto og timer for så å blitt dømt nedenom og hjem før jeg nesten har fått fullført..hehehe.. :roll:

Som sagt så ringer jeg GS i morgen.. de har jeg liksom glemt oppi det hele.. :oops:

Det kan godt hende det er standard ja. Høres vel kanskje mest sannsynlig ut mtp skikkelig sirkulasjon.

Den vannventilen i motorrommet skal være med egen pumpe på seg og litt annereledes enn de fleste andre om du har webasto og automagisk air condition eller hva det heter. Det står jo i ETK når man sjekker delenummer.

Bilen er IKKE programmert til parkeringsvarmer selv om du har en egen pumpe på vannventilen i motorrommet, ref de setningen over. Bekreftes av ETK mht delenummer og beskrivelse.

Se her for ref: Del nr 19. Dette er på min bil.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... _air_cond/

Høres ut for meg som om de ikke har peiling evt ikke vil ha peiling på dette. Jeg opplever vel noe av det samme på verkstedet til Strandveien her i Trondheim, de liker ikke garanti oppdrag eller.no kan det virke som.

Skrevet

Heisann.

Ja der har vi fasiten. Og det så jeg ikke tidligere i dag... da hadde jeg spart noen telefoner :shock: Jeg bare gikk igjennom ETK på gs sine sider. Denne linken var bedre :P

For å si det sånn så har ikke jeg den vannventilen med pumpe. Jeg har uten pumpe og slangene må bygges om.

Men det er fullt mulig å få det til og det er litt dyrt og det er litt jobb med tanke på slangene. Varmeren er den samme. Så modifikasjonen blir hovedsaklig i motorrommet, men man må også bytte displayet inne i kupeen. Der er 2 typer. Moroa koster ca 10 tusen + programmering om man vil prøve seg sjæl. Dette behøver ikke å stemme for alle e39`er. Så det er nok noen heldiggriser som bare kan plugge i kontakta og få det til å virke :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...