Gå til innhold

Selge bil til forhandler uten inbytte? Og Bergen Bilauksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har skaffet meg en ny bil nå ettersom jeg behøver en litt mer økonomisk bil. Så ble med en diesel bil da. Men greien er den at jeg sitter fremdeles igjen med min E39 523i, jeg har den ute på både finn og autodb men lite respons. Dette på tross av at den er den billigste i min landsdel (50k) som ser ok ut og uten store mangler.

Så det jeg lurer på er. Er det noen bilforhandlere som kjøper biler? Eller er det slik at man kan kun selge bilen til en bruktbilforhandler om man tar ut en annen bil, og bruker nåværende bil som innbytte?

Og er det forestten noen som vet om Bergen Bilauksjon på Damsgård fremdeles er oppe og går?

Takker for svar!

Skrevet

Jeg vet det finnes en del biloppkjøpere i Bergen.Ta å kjøp deg BT så sjekker du annonsene der, som oftest pleier det å stå masse annonser fra biloppkjøpere.

Skrevet

de fleste kjøper bilen din, så lenge prisen er bra

men ligger den ute til 50 tusen. gir en bilforhandler nok ikke mer en 30 000

Skrevet

Som andre også påpeker vil en bilforhandler alltid vurdere biler som er rimelig fornuftige (les: kan omsettes uten for store ekstrakostnader). Utfordringen for deg er at de i kjøpsprisen alltid vil ta høyde for både risiko og forjeneste... og slikt åpner jo opp for at du kan få temmelig uanstendige tilbud på bilen.

Hvis du absolutt må ha penger for bilen nå vil jeg tro at en bilauksjon er det rette stedet å selge bilen. Normalt får man litt høyere pris for en bil der enn ved et rent salg til en forhandler.

Alternativt kan du prøve å bytte bil med en forhandler. De er alltid til å snakke med hvis de har en lettere ukurant bil stående (les: feil type, feil farge/utstyr og/eller feil motor). Kanskje kan bilforhandleren lettere selge din bil og du selge hans bil. Vær imidlertid oppmerksom på at denne formen for handel dreier seg om små marginer og at den profesjonelle bilhandleren stort sett alltid trekker det lengste strået (les: han vet ganske sikkert mer om bruktbilmarkedet enn deg).

Skrevet
Hei! Jeg har skaffet meg en ny bil nå ettersom jeg behøver en litt mer økonomisk bil. Så ble med en diesel bil da. Men greien er den at jeg sitter fremdeles igjen med min E39 523i, jeg har den ute på både finn og autodb men lite respons. Dette på tross av at den er den billigste i min landsdel (50k) som ser ok ut og uten store mangler.

Så det jeg lurer på er. Er det noen bilforhandlere som kjøper biler? Eller er det slik at man kan kun selge bilen til en bruktbilforhandler om man tar ut en annen bil, og bruker nåværende bil som innbytte?

Og er det forestten noen som vet om Bergen Bilauksjon på Damsgård fremdeles er oppe og går?

Takker for svar!

Det første du må gjøre for og selge den er og sette ned prisen.. Desverre har prisene på E39 sunket veldig siste året.

Skrevet

Jeg sparte/tjente 60000.- på å selge bilen selv isteden for å ta bilen innbytte når jeg handla meg ny bil.. Så som oftest lønner det seg å selge bilen selv fremover innbytte selv om man må vente noen mnder..

Skrevet
Jeg sparte/tjente 60000.- på å selge bilen selv isteden for å ta bilen innbytte når jeg handla meg ny bil.. Så som oftest lønner det seg å selge bilen selv fremover innbytte selv om man må vente noen mnder..

Innbytte lønner seg sjelden. Jeg forsto imidlertid karl92 på den måten at han har prøvet å selge bilen selv, men uten resultat. Han har kjøpt en ny bil og trenger pengene. Det mest nærliggende er derfor å senke prisen (som aplet86 påpeker) eller å selge bilen på auksjon.

Skrevet

Det er desverre sånn at mange folk er villige til å reise land og strand, og gjerne betale 2-3000 tusen meir i reiaeutgifter for å få ein bil til 49 k enn 50k. Utruleg nok. . . Ein NAF test vil nok berolige ein del kjøpere. Meiner også at vist du har NAF test på den kan du bruke finn sin forsikringsgaranti?

Skrevet

Du kan senke prisen ganske mye og likevel få igjen mer for bilen enn ved innbytte til forhandler. Ved innbytte skal forhandler ta seg betalt for enhver skade på bilen, om bilen trenger service eller eventuell annen påkost. Det vil også bli lagt inn en salgsfortjeneste, lagerkostnader, klargjøringsutgifter og garantikostnader. I tillegg regnes omregistrering til ny eier inn i prisen. Kort sagt så blir dette fort tusenvis av kroner. Det er ikke uvanlig at differansen på innbyttepris og salgspris er over 50 000kr. Du kan derfor senke prisen på bilen din med fort 10 000kr og fremdeles spare mye kontra salg inn til forhandler.

Skrevet

Du kan jo ta deg en tur ned å preike med de.

Damsgårdsveien 90

5058, BERGEN

eller ringe de

Telefonnummer: 55340680

Mobiltelefon: 94 56 61 96

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...