siigve Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 Hei. Var på bane i dag og kjørte min nyinnkjøpte e36 328i. Det tikket fra motoren etter siste løpet, ( etter en runde med bånn gass i 1 og 2 gir i et minutts tid.) Motoren var god og varm før jeg kjørte ut på banen. Den tikket i 20 min ca på vei hjem før den sluttet, og hørtes normal ut. Er det noe jeg bør gjøre med? oljen er byttet i januar (5-6000km siden) motoren er kjørt 214.000km
Bliza Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 HELT normalt på M52 er det fordi de er så kresene på oljen?. jeg ville skjekket olje nivået på motoren, evt bytta olje ettersom du har kjørt den hardt
siigve Skrevet September 6, 2011 Forfatter Skrevet September 6, 2011 Jeg må vel ikke bytte olje etter hver gang jeg drar litt på og kjører den til sperren? men hvis jeg bør skifte oljen så gjør jeg gjerne det
CrZyWiz Skrevet September 6, 2011 Skrevet September 6, 2011 Nei du må ikke bytte olje, ikke hør på alle luringene her inne. Som Endre sier, så er det helt normalt på M52 motoren. Det er ikke så mye å gjøre med det, bare sørg for å ha godt over minimumsmerket på peilepinnen
Yngvejos Skrevet September 6, 2011 Skrevet September 6, 2011 Har opplevd det samme på M50. Det som skjer er at oljepumpen suger bittelitt luft under kjøring. Dermed kommer det luft i de hydrauliske ventilløfterene med påfølgende tikking frem til de får fylt seg igjen. Hos meg tok det kun ett par minutt på tomgang før tikkingen forsvant. Det kan motvirkes ved å fylle olje til max merket på peilepinnen og evt montere skvalpeplater i bunnpanna.
siigve Skrevet September 7, 2011 Forfatter Skrevet September 7, 2011 Takk for bra svar, skal fylle olje jeg da:) det var litt over den laveste streken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå