Gå til innhold

Julian's E34 525i: Ikke fullt så orginal lengre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Gikk i går til innkjøp av en kjempestrøken og fin 5'er, selvfølgelig med en god 12ventilers 2,5 liters sekser og manuell gir.

Bilen har aldri vært eid av noen yngre enn 35år, og har alltid vært reparert på verksted. Fulgte med sikkert 10kg med papirer og kvitteringer (!) :mrgreen:

Har vært jevnlig tectylbehandlet så rust fant jeg ikke noe av i det hele tatt, utenom en 5øres overflaterust-flekk på innsteget ved førerdør.

Km-stand er 277 000.

Farge: Alpinweib II

Vanlig stoff-interiør som IKKE har hull 8)

Elektrisk takluke, men manuelle vindushevere.

MYE nytt på motor og i understell, bla clutch mellomaksel, hjullagre osv.

Negativt om bilen:

Slakk i viskeroverføringer framme

Rister i bil ved svak bremsing i 80+, men ikke ved hard bremsing?

Litt slakk i girspake

Ellers en meget flott bil med orginallakk, nesten orginale felger og helt urørt utseendes.

Planer:

- orginale felger, evt noe som er tidsriktig i 15" eller 16" med KANT

- fikse de få feilene

- vaske interiør skikkelig

- Montere en finere spiller som passer inn

- Montere nye høyttalere framme som spiller pent (de som står i er meget dårlige)

- Justere ventilløftere, skifte registerreim + vannpumpe

- Utføre stor-service

og sikkert mye annet som kommer til å skje framover med denne

Har kun disse bildene fra annonsen, men flere kommer så snart regnet slutter her i Bergen :mrgreen:

69jgcjme0r75v32irt0j.jpg

ehxrf54igdqad6bxvdhd.jpg

sdf9s7xydllo5go0hqr3.jpg

gap1v2ihmtljjghdecrt.jpg

• 1 month later...
  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

På tide med litt nyheter og sånn her :D

Fått gjort et par ting med bilen siden jeg kjøpte den:

- Byttet reg-reim m strammer

- Skiftet kasterstag

- Montert "ok" anlegg, SKJULT

- Kjøpt nye vinterfelger, orginale e34 felger med kant.

- Kjøpt nye viskeroverføringer, monteres snarest

- Justerer ventiler imorgen

-More to come! Bl.a nye dempere bak for rett høyde, skikkelig kantfelger med ok dekkstrekk fra rett tid, oppfriskning av lakk om penger strekker til +++

Litt bilder:

2011-09-24145335.jpg

2011-09-24145341.jpg

2011-09-24145402.jpg

2011-09-24145411.jpg

2011-09-24145421.jpg

2011-09-24145427.jpg

2011-09-24145434.jpg

2011-09-24145438.jpg

2011-09-24145500.jpg

2011-09-24145507.jpg

Skrevet

Ser ut som en flott bil du har skaffa!

Orginal og Clean er fin stil det og:)

Vil tipse deg om og lakkere baklyktene helrøde. det tror jeg vil heve utsene krafti! Gjor seg med meg hvertfall.

Si ifra om du vil jeg skal fjerne bildene:)

lakka.jpg

lakka1.jpg

Lyktelakk får du på biltema til 50 kroner, Akkurat samme flaske og produsent som Den mekonomen selger men den koster en del mer, Fin og legge og fin finish!:)

Skrevet

fin bil du har skaffet deg!:) jeg tror siden bilen din er kvit hadde de vert fint med m-lykter bak,eller de med klar/kvit blinklys glass. ikke de at de er noe gale med å lakke lykter men kan vere litt billi å harry løsning

Skrevet

Helrøde lykter var faktisk meget pent, men tror stianpej har et poeng siden jeg har hvit bil :D

Får ta meg en runde i photoshop og se hva som blir finest :-D

Ellers har jeg begynt å lure på om senk forann kunne gjort seg, selv om jeg har lyst å beholde original-looken.

Blir muligens kjøp av sånn lippe som står på E39 M5 bare for å se om det er kledelig. Har en liten plan i hodet om hvordan alt skal bli seendes ut :)

Og grunnen til at bildene i førsteposten ikke vises er fordi bimmers sin bildeserver er nede. De bildene etter det er lastet opp via photobucket så derfor vises de :D

Skrevet

gratulerer med ny bil : D denne så jo veldig hel og pen ut!

jeg villet vurdert sorte de lykter framme, mørke blinklys framme og lykter med børk blink bak. samt litt senk og noen bbs rs felger. da trur jeg den hadde bitt nice :D mørke lykter står godt til så lys bil synes jeg. men det er nå min mening da ; )

Skrevet

Veldig enig med deg, men føler _ALLE_ har sorte DE lykter og sånn, så frister å skille seg ut litt :D Dessuten er jo DE overpriset som faen. Blir isåfall lamin-x tipper jeg ;-)

Senk vurderer jeg sterkt da den er altfor høy forann, men vil beholde komforten. (Forrige bil hadde pinnestive coilovers og det ble forbanna slitsomt til og fra jobb :lol: )

Noen senkesett som ikke er for stive? Tenker da på ca 60mm forann og kanskje 15/20 bak?

Må ha nye dempere bak, men har hørt av diverse bekjente at biltema sine gassdempere bak til E34 er gode til senk.

Bilstein blir for dyrt og jeg vil ikke ha stiv bil igjen :P

Skrevet

Lekte meg litt på photoshop i de sene nattestimer:

ps.jpg

Tror det kan bli bra (såklart andre felger, men orket ikke bytte ) :D :D

Skrevet

der ja,de var tøft:) jeg har prøvd laminex på 2 biler.ser meget bra ut når de er nytt men de blir fort matt da vei støv å lignende limer seg fast når lyktene blir varme å de blir feldi matt å elendi lys. da er de bedre å bruke lakk.. men helst vente til en eller annen blir blakk å kjøpe noen DE lykter brukt på forumet:) lykke til iallefall,kjempefint utgangspunkt!:)

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...