Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

martinwenberg
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde litt problemer med at jeg ikke fikk gnist da jeg skulle flytte coilen. Men dette er fikset nå og har gått over motoren skikkelig! Blir prøvetur på torsdag, gleder meg veldig! :D Tenkte jeg skulle begynne med noe av det elektriske inni bilen som ikke fungerer. Må ha noe å gjøre til delene kommer ;)

Elektriske feiler

* Takluke

* speil

* Lys i instrumenter

Er noe mer småtterier som skal fikses selv om jeg hater elektriske ting! :P

En liten update i motorrommet :) Beklager alt rotet! Ser litt mer ryddigere ut nå. Som dere ser på bildet,har jeg flyttet coilen opp til innsuget, har også koblet opp vanntemp i radiatorslangen.

4kajf5kfev1x6bz9n9z3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første prøvetur unnagjort! Kjørte til bodø (Sirka 1 time fra der jeg bor). Var deilig å få lufte den litt men kjenner jeg vil ha litt ladetrykk! Pengene er på vei så er bare å bestille litt snacks til motoren nå :D Når vi kom til bodø, hoppa den ene radiatorslangen av og ble fri for frostvæske. Måtte da kjøre til nærmeste motbakke å få lufte kjølesystemet på nytt :( Men ellers var det en fin tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå ringt litt rundt om kring angående plass å stå i vinter! Viste seg at en slektning av meg har et verksted stående som ingen bruker. Skulle få stå der i vinter siden jeg har bestemt meg for fargen jeg skal ha på bilen ;) En kompis av meg er lakkerer så får litt hjelp av han men blir å lakkere litt selv og. Eneste som trengs og gjøres med motoren nå er toppakning å dyser. Har vært veldig treg i å få bestillt dette men er snart jul så må nesten prioritere litt penger der og :D Føler forresten at jeg snakker litt med meg selv her inne :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå bestilt dobbel toppakning fra http://www.koed.no :D Har også fått tillatelse fra naboen å stå i garasjen hannes en liten stund. Hvordan blir det når jeg har senka kompresjonen egentlig? Blir det " tryggere " for motoren da? Eller må jeg ha nye dyser før jeg blir så godt som klar for å kjøre litt ladetrykk? Tenker jeg skal prøve meg på 0.2bar først å se om det funker greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 0.2 bar trenger du ikke å gjøre noe egentlig. Ei heller vil du ha for mye glede av 0.2 bar. 0.4-0.5+ bar så må du begynne å tenke litt konsekvens...

Mener du at jeg ikke trenger å senke komp på bare 0.2 bar? Tenker å bare begynne på 0.2 først å bare stille opp etterhvert som de nye delene blir montert. Gidder ikke noe motorhavari så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dobbel pakning hadde jeg aldri brukt uansett.. kan fint lade 1 bar uten å gjøre noe med komp. sålenge du har riktig blandingsforhold og tenning

Oiaa såppas ja :D Grunnen til at jeg skal bruke dobbel pakning, er for at det er billigere å funker ganske greit, liker også å være på den trygge siden. Har selv en kompis som har gjort dette. Skal også bestille bredbåndslambda og bensintrykks-regulator. Trenger jeg nye dyser for å få korrekt blanding? Eller er det bare å justere på bensintrykks-regulatoren? Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro til en lakk-forhandler i dag for å kjøpe lakk til bilen. Dem sa jeg trenger 3.0 liter for hele bilen. Så jeg spurte om prisen og den lå visst på 3000kr så må jeg ha klarlakk i tillegg. Er ikke det litt dyrt for bare 3 liter? Noen som veit hvor jeg kan kjøpe billigere lakk? Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jeg nye dyser for å få korrekt blanding? Eller er det bare å justere på bensintrykks-regulatoren? Takk for svar!

Du trenger;

dyser, alt over 330 duger

regulator,

og når du vet hvor mye ladetrykk du skal ha,

chip.

Chipen "styrer" bensinmengden og tenninga ift turtall og ladetrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å si, det har ikke noe å si hvilke dyser du har hvis du ikke har elektronikk som styrer de.

Så lenge du kjører med original "hjerne" leser den (smalbands)lambdaverdier og prøver å korrigere de med dysene den er progrramert til. De originale.

Går du for 0,5 i ladetrykk trenger du kanskje ikke å gjøre noe som helst, men det vet du ikke før du har bredbåndslamda på plass.

En sugemotor på ren bensin har afr på 14.7, når den har ladetrykk endel mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...