martinwenberg Skrevet Desember 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2011 oiaa okei hadde jo vært kjekt det Takk takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Desember 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2011 Hadde litt problemer med at jeg ikke fikk gnist da jeg skulle flytte coilen. Men dette er fikset nå og har gått over motoren skikkelig! Blir prøvetur på torsdag, gleder meg veldig! Tenkte jeg skulle begynne med noe av det elektriske inni bilen som ikke fungerer. Må ha noe å gjøre til delene kommer Elektriske feiler * Takluke * speil * Lys i instrumenter Er noe mer småtterier som skal fikses selv om jeg hater elektriske ting! En liten update i motorrommet Beklager alt rotet! Ser litt mer ryddigere ut nå. Som dere ser på bildet,har jeg flyttet coilen opp til innsuget, har også koblet opp vanntemp i radiatorslangen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Desember 15, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2011 Da var første prøvetur unnagjort! Kjørte til bodø (Sirka 1 time fra der jeg bor). Var deilig å få lufte den litt men kjenner jeg vil ha litt ladetrykk! Pengene er på vei så er bare å bestille litt snacks til motoren nå Når vi kom til bodø, hoppa den ene radiatorslangen av og ble fri for frostvæske. Måtte da kjøre til nærmeste motbakke å få lufte kjølesystemet på nytt Men ellers var det en fin tur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Desember 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2011 Har nå ringt litt rundt om kring angående plass å stå i vinter! Viste seg at en slektning av meg har et verksted stående som ingen bruker. Skulle få stå der i vinter siden jeg har bestemt meg for fargen jeg skal ha på bilen En kompis av meg er lakkerer så får litt hjelp av han men blir å lakkere litt selv og. Eneste som trengs og gjøres med motoren nå er toppakning å dyser. Har vært veldig treg i å få bestillt dette men er snart jul så må nesten prioritere litt penger der og Føler forresten at jeg snakker litt med meg selv her inne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Desember 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2011 Har nå bestilt dobbel toppakning fra http://www.koed.no Har også fått tillatelse fra naboen å stå i garasjen hannes en liten stund. Hvordan blir det når jeg har senka kompresjonen egentlig? Blir det " tryggere " for motoren da? Eller må jeg ha nye dyser før jeg blir så godt som klar for å kjøre litt ladetrykk? Tenker jeg skal prøve meg på 0.2bar først å se om det funker greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 På 0.2 bar trenger du ikke å gjøre noe egentlig. Ei heller vil du ha for mye glede av 0.2 bar. 0.4-0.5+ bar så må du begynne å tenke litt konsekvens... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Desember 20, 2011 Share Skrevet Desember 20, 2011 dobbel pakning hadde jeg aldri brukt uansett.. kan fint lade 1 bar uten å gjøre noe med komp. sålenge du har riktig blandingsforhold og tenning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Desember 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2011 På 0.2 bar trenger du ikke å gjøre noe egentlig. Ei heller vil du ha for mye glede av 0.2 bar. 0.4-0.5+ bar så må du begynne å tenke litt konsekvens... Mener du at jeg ikke trenger å senke komp på bare 0.2 bar? Tenker å bare begynne på 0.2 først å bare stille opp etterhvert som de nye delene blir montert. Gidder ikke noe motorhavari så Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Desember 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2011 dobbel pakning hadde jeg aldri brukt uansett.. kan fint lade 1 bar uten å gjøre noe med komp. sålenge du har riktig blandingsforhold og tenning Oiaa såppas ja Grunnen til at jeg skal bruke dobbel pakning, er for at det er billigere å funker ganske greit, liker også å være på den trygge siden. Har selv en kompis som har gjort dette. Skal også bestille bredbåndslambda og bensintrykks-regulator. Trenger jeg nye dyser for å få korrekt blanding? Eller er det bare å justere på bensintrykks-regulatoren? Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Desember 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2011 Dro til en lakk-forhandler i dag for å kjøpe lakk til bilen. Dem sa jeg trenger 3.0 liter for hele bilen. Så jeg spurte om prisen og den lå visst på 3000kr så må jeg ha klarlakk i tillegg. Er ikke det litt dyrt for bare 3 liter? Noen som veit hvor jeg kan kjøpe billigere lakk? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 Trenger jeg nye dyser for å få korrekt blanding? Eller er det bare å justere på bensintrykks-regulatoren? Takk for svar! Du trenger; dyser, alt over 330 duger regulator, og når du vet hvor mye ladetrykk du skal ha, chip. Chipen "styrer" bensinmengden og tenninga ift turtall og ladetrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Desember 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2011 ahaa okei Tenker at 0.5 egentli er nok. Kjører 0.3 nå og merker bra forskjell. Skal jeg bare bestille 330 dyser og regulator i første omgang? Veit du om noen nettsider hvor dem selger billige dyser? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 28, 2011 Share Skrevet Desember 28, 2011 Jeg prøver å si, det har ikke noe å si hvilke dyser du har hvis du ikke har elektronikk som styrer de. Så lenge du kjører med original "hjerne" leser den (smalbands)lambdaverdier og prøver å korrigere de med dysene den er progrramert til. De originale. Går du for 0,5 i ladetrykk trenger du kanskje ikke å gjøre noe som helst, men det vet du ikke før du har bredbåndslamda på plass. En sugemotor på ren bensin har afr på 14.7, når den har ladetrykk endel mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2011 Derfor jeg skrev at jeg skulle bestille det i første omgang altså til jeg får mer penger. Veit at jeg må ha chip og bredbåndslambda å alt det der. Er bare det at jeg tjener ikke noe serlig med penger for tiden så må bare kjøpe litt og litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 28, 2011 Share Skrevet Desember 28, 2011 Jeg vet det. Men hvis du kjører motoren mager og skjærer den koster det vanligvis myye mer enn en tusenlapp for en lambda. feks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå