joachim sørlie Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Vet hvordan det er og bare kjøpe litt og litt men ville nok kjør en lambda som sagt over her, og en chip til og starte med, du får masse dyser på ebay, de funker nok helt ok men ville valgt litt større enn 330 hvis jeg først skulle kjøpt nye
Pedi Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Bredbåndslamda er et must, og gjør som Joachim sier - kjøp større dyser hvis du skal handle nye. Ta iallefall og tenk igjennom hvor mye hester du på sikt skal ha, og handle deretter. Forenklet regnestykke på dysestørrelse ved seks-sylindret motor er 1cc per 1 hk. Ang ventiltikking... Jeg ville nå tatt en kikk på vippeverk og kamaksel, og iallefall justert ventilene til korrekt klaring. Å montere turbo på en motor, og ikke gjøre (for meg) noe så viktig som en ventiljustering - er helt på jordet i min verden. For meg så begynner jeg heller i andre enden av skalaen. Tilstand motor er alfa omega. Registerreim, vannpumpe og generell mekanisk tilstand motor må være på stell. SÅ kan tankene om effektøkning heller settes i sving. Men det er nå bare meg...
Pedi Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 kan fint lade 1 bar uten å gjøre noe med komp. sålenge du har riktig blandingsforhold og tenning Var ikke dette en litt drøy påstand Morty? Det du sier er at så lenge en har feks sprut som er skikkelig mappet, så er det good to go med 1 bar? Sorry Mac, men det synes jeg ble for enkelt å si. Jeg har altfor lite personlig erfaring med turbo-effektøkning egentlig, men litt av hvert har jeg nå sett opp gjennom årene da...
martinwenberg Skrevet Desember 29, 2011 Forfatter Skrevet Desember 29, 2011 Vet hvordan det er og bare kjøpe litt og litt men ville nok kjør en lambda som sagt over her, og en chip til og starte med, du får masse dyser på ebay, de funker nok helt ok men ville valgt litt større enn 330 hvis jeg først skulle kjøpt nye Hehe, hadde vært greit med mer penger ja! Har sett på litt mer avanserte greier nå så blir faktisk bestilling av ting og tang idag
martinwenberg Skrevet Desember 29, 2011 Forfatter Skrevet Desember 29, 2011 Bredbåndslamda er et must, og gjør som Joachim sier - kjøp større dyser hvis du skal handle nye. Ta iallefall og tenk igjennom hvor mye hester du på sikt skal ha, og handle deretter. Forenklet regnestykke på dysestørrelse ved seks-sylindret motor er 1cc per 1 hk.Ang ventiltikking... Jeg ville nå tatt en kikk på vippeverk og kamaksel, og iallefall justert ventilene til korrekt klaring. Å montere turbo på en motor, og ikke gjøre (for meg) noe så viktig som en ventiljustering - er helt på jordet i min verden. For meg så begynner jeg heller i andre enden av skalaen. Tilstand motor er alfa omega. Registerreim, vannpumpe og generell mekanisk tilstand motor må være på stell. SÅ kan tankene om effektøkning heller settes i sving. Men det er nå bare meg... Synes du gjør det helt riktig da, sånn det skal være Hadde av toppdekselet en gang å alt av armer og slikt så bra ut, kunne trengt en justering ja. Ene er at det kanskje kan ryke pga tikkingen, men synes ikke lyden er spessielt artig å høre på heller.
martinwenberg Skrevet Desember 29, 2011 Forfatter Skrevet Desember 29, 2011 kan fint lade 1 bar uten å gjøre noe med komp. sålenge du har riktig blandingsforhold og tenning Var ikke dette en litt drøy påstand Morty? Det du sier er at så lenge en har feks sprut som er skikkelig mappet, så er det good to go med 1 bar? Sorry Mac, men det synes jeg ble for enkelt å si. Jeg har altfor lite personlig erfaring med turbo-effektøkning egentlig, men litt av hvert har jeg nå sett opp gjennom årene da... Synes og 1 bar uten å senke komp var litt drøy, kanskje det funker en liten stund men er ikke det jeg er ute etter, dette skal faktisk vare gjennom årene også
joachim sørlie Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Vet hvordan det er og bare kjøpe litt og litt men ville nok kjør en lambda som sagt over her, og en chip til og starte med, du får masse dyser på ebay, de funker nok helt ok men ville valgt litt større enn 330 hvis jeg først skulle kjøpt nye Hehe, hadde vært greit med mer penger ja! Har sett på litt mer avanserte greier nå så blir faktisk bestilling av ting og tang idag Husk og del hva du kjøper da sånt er viktig!
martinwenberg Skrevet Desember 29, 2011 Forfatter Skrevet Desember 29, 2011 Hehe skal huske det. Så på forskjellige greier i går kveld. Deler det med dere seinere i kveld
martinwenberg Skrevet Desember 29, 2011 Forfatter Skrevet Desember 29, 2011 Etter mye om og men med liten/stor chip osv, bestemte jeg meg for å bestille noe litt mer avansert og noe som er ganske tøft Bestillte nettopp MegaSquirt2 (datasprut) og Innovate MTX bredbånds-lambda. MS2'en er ikke loddet så må lodden den selv. Har en kjenning her på Fauske som har gjort dette før, han kunne gi meg tips om hvordan ting skal gjøres Slipper å stå i hagen også nå, har fått lånt garasjen til en kompis som jeg kunne stå i. Legger ut både planer og bilder Planer videre * Lodde dataspruten * Montere lambda * Senke komp * Polering av bilen * Sette på noe tøffe stickers Her er noen bilder av spruten jeg får og lambdaen
joachim sørlie Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 det her var morro og se skal ha noe av det lignende selv mye kom det på i frakt egentlig?
martinwenberg Skrevet Desember 29, 2011 Forfatter Skrevet Desember 29, 2011 Oiaa såppas Skal du kjøpe ferdig loddet da eller? Kommer på ca.500kr i frakt, toll og moms. Sånn sirka iværtfall
joachim sørlie Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 skal egentlig ha ganske mye.. hehe tenker meg MS3 med kabelmatte, for det tror jeg ikke følger med boksen, samma lambda som deg og coil osv..
martinwenberg Skrevet Desember 29, 2011 Forfatter Skrevet Desember 29, 2011 Oiaa kult, er vell mere du kan gjøre med MS3? Var grei pris på ting der inne. Kjøpte alt på www.diyautotune.com . Blir vell å bestille mer ettehvert. Men skal få montert spruten osv først så jeg har alt i boks
joachim sørlie Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 tror det ikke var så mye mer man kunne gjøre sånn jeg skjønte det, bare mer utganger osv men morro at du gikk for datasprut og ikke chip
Kvasi Skrevet Desember 29, 2011 Skrevet Desember 29, 2011 Husket på at du må ha tps for å få sprutet til å virke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå