Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

martinwenberg
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må vel ha vanntempsensor og litt mer småtjafs også, og så ville jeg kvitta meg med fordeleren og coilen samtidig.

Vet ikke når jeg får ut fingeren og gidder å starte på det prosjektet. Min virker jo, men jeg har lyst til å kjøre e85.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, jaa sjønner. e85 er ikke dumt :D Angående vanntempsensoren... Funker ikke din heller? Min klikker helt. Når jeg slår på tenningen viser den at motoren er kald, når jeg slår litt i glasset går den rett over til rødstreken, må vell være instrumentet som er noe kødd med da? For den funker ikke i det heile tatt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, min funker. Men hvis jeg ikke husker feil trenger du en til føler til MS, for å styre tomgangen siden den originale blir borte.

Er ikke uvanlig at det blir dårlig kontakt bak på instrumentet i E30, prøv å lirk til på koblingene bak der og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ha en innsugs-temp-sensor, eller hva de heter :) Er det eneste jeg veit. I første omgang må jeg ihvertfall lodde sammen dette, såå kan jeg begynne å tenke på å kjøpe sensorer. Kan tenke meg at jeg ikke er ferdig på 1 dag så, er mye dilldall som må stå her og der så :) Ha en fin jul videre og godt nyttår forresten! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, min funker. Men hvis jeg ikke husker feil trenger du en til føler til MS, for å styre tomgangen siden den originale blir borte.

Er ikke uvanlig at det blir dårlig kontakt bak på instrumentet i E30, prøv å lirk til på koblingene bak der og se om det hjelper.

ahaa okei, skal forske litt på det der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

datasprut drar med seg litt sensorer rundt om kring :) hvis man ikke bare kjøper sånn pnp da.. eller nå hva de spruta kalles :)

pnp betyr bare at det passer i den originale pluggen der hjernen sitter, sånn at kan slipper å tilpasse ledningsnett til bilen. Kommer uansett etpar sensorer i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ha en innsugs-temp-sensor, eller hva de heter :) Er det eneste jeg veit. I første omgang må jeg ihvertfall lodde sammen dette, såå kan jeg begynne å tenke på å kjøpe sensorer. Kan tenke meg at jeg ikke er ferdig på 1 dag så, er mye dilldall som må stå her og der så :) Ha en fin jul videre og godt nyttår forresten! :D

Sensorene får du stort sett tak i på høggern til etpar hundrelapper tilsammen når du vet hva du skal ha. Mange nyere biler som har sånt originalt.

Ja, du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åjja okei, ja kan være greit. Eneste måten jeg kan merke tempen på, er om det er varme i vifta inne i bilen. altså om det er luft i kjølesystemet. Har el-vifte på bilen så er ikke noe grunn til at den skal bli varm egentlig, men har merket før at den plutselig kokte da radiatorslangen hoppet av. Var i bodø da med e30'n så var litt kjipt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...