martinwenberg Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Skrevet Januar 1, 2012 Ser det er mange kommentarer her nå Men herregud altså, man kan jo ikke si til sønnen sin at " du får ikke lov å gå i bassenget før du har lært deg å svømme ". Blir akkurat det samme her, man må begynne en plass. Ja, jeg har kjøpt et billig sprut som ikke er loddet, og som dere mener at er helt håpløst siden jeg bare kommer til å bi plaget med dette. Skjønner at dere har erfaring men må da få lov til å prøve meg Hvis jeg hadde spart opp penger til et dyrere sprut, hadde jeg aldrig fått penger til noe annet. Lever på 1700kr i måneden og tenker da at MS2 er bra nok for pengene. Kommer helt ann på hvordan man " slenger " MS'en i bilen, hvordan man kobbler dette opp. Vil heller si at det er der folk feiler, enn at dette er et søppelsprut. Man kan heller ikke bli så negativ på dette siden jeg ikke vet hvilken sensorer jeg trenger, for man er ikke verdensmester med en gang man ser ned i motorrommet. Ting tar tid å lære seg.
Pedi Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 Du må ikke ta dette for negativt. Tror du bommer poenget litt her. Men du har helt rett i at jeg IKKE sier til guttungen min at han ikke får lov til å gå i bassenget for han har lært seg å svømme. Poenget mitt er at jeg ikke sender han alene ut på dypt vann før han kan svømme. Såvidt jeg husker fra min barndom, så låg vi en haug med elever og "tørr-svømte" på land, og gikk utpå der bassenget var grunnest. Er du med? Hvis jeg hadde hatt 1700kr måneden, så hadde jeg aldri begynt på et turbo-prosjekt engang... Det er iallefall der noe av dagens unge skiller fra mange av oss som er litt "oldschool". Det er ikke om å gjøre å satse så høyt som et turbo-bygg, når en er fersk i gamet. Turbo er mer enn bare en vifte, og et sprut er mer enn en lommelykt. Det er mer omfattende enn så. Men vi bestemmer heldigvis selv hva vi vil gjøre. Du får ha lykke til med både turbo og MS, jeg følger uansett med på hvordan det går.
Pedi Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 Ser at jeg er nevnt over her , nå har det seg sånn at min 2,8l har gått i Bilcross, og de fleste vet hvordan det foregår der.. Det er derfor jeg ikke åpner min motor og legger ned masse penger i den, derfor jeg vil bare sette inn motoren og gjøre alt klart rundt og heller legge ned mere tid og penger i det enn og fks åpne den og kjøpe det meste nytt når jeg selv har vært i Bilcross miljøet og vet hvordan behandling de motorene får, jeg fikk min motor av en jeg kjenner, tenkte den kan jeg prøve meg frem på og lære hvordan ting hengersammen rundt selve motoren og få det til og funke! Jeg skal så absolutt ikke dra ut mye hk av den motoren så tror ikke oljepumpa skal gå med det første.. @Martin: skal ikke spamme denne tråden din helt, men det er vel litt topic? @Joachim: Ja, jeg nevnte deg - men ikke negativt, kun for at du er ivrig og også vil bygge turbo. Husk at selv om motoren din har gått i bilcross, så kan den være i bedre tilstand enn en som har gått i "vanlig drift" - tro det eller ei. Du trenger ikke totaloverhale den, det viktige poenget mitt var at kunnskap er kjekkere enn turbo (når en bygger selv). Du kunne ha pilla den motoren der i småbiter, lært og målt mye - for lager og fjærer kan brukes omigjen så sant de ikke er fucka. Og hvis de hadde vært fucka, så hadde gjerne bare vært glad for at du ikke brukte motoren. Ny topp pakning burde du hatt uansett når du skal til å overlade, og oljekanalene burde spyles for å unngå havari. Dette bare som et par eksempler. Og ang den oljepumpa, jeg tenkte ikke om den skulle ryke egentlig - jeg tenkte helst leveringsmenge/trykk - uansett hk i motor. Og du vil vel gjerne ikke at turboen din skal ta kveld pga at oljepumpa ikke gjorde jobben sin? Men nok om det. Som jeg sa til Martin, dere styrer heldigvis dere selv. Og jeg følger med, og gleder meg over fremskritt selv om det ikke er i tråd med hva jeg ville ha gjort. Lykke til videre du også...
martinwenberg Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Skrevet Januar 1, 2012 Du må ikke ta dette for negativt.Tror du bommer poenget litt her. Men du har helt rett i at jeg IKKE sier til guttungen min at han ikke får lov til å gå i bassenget for han har lært seg å svømme. Poenget mitt er at jeg ikke sender han alene ut på dypt vann før han kan svømme. Såvidt jeg husker fra min barndom, så låg vi en haug med elever og "tørr-svømte" på land, og gikk utpå der bassenget var grunnest. Er du med? Hvis jeg hadde hatt 1700kr måneden, så hadde jeg aldri begynt på et turbo-prosjekt engang... Det er iallefall der noe av dagens unge skiller fra mange av oss som er litt "oldschool". Det er ikke om å gjøre å satse så høyt som et turbo-bygg, når en er fersk i gamet. Turbo er mer enn bare en vifte, og et sprut er mer enn en lommelykt. Det er mer omfattende enn så. Men vi bestemmer heldigvis selv hva vi vil gjøre. Du får ha lykke til med både turbo og MS, jeg følger uansett med på hvordan det går. Jeg er med på den ja, men du sjønner vell hva jeg vil fram til? Turboen å alt det der fulgte med bilen når jeg kjøpte den, det var en stor grunn til at jeg kjøpte denne. For da slapp jeg å kjøpe et turbokit, eller del for del. Er bare kjekt at du følger med og kommenterer
martinwenberg Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Skrevet Januar 1, 2012 At du spammer tråden min gjør ikke meg noe, er liksom derfor jeg laget denne. Sånn at jeg kunne få tips og råd fra dere. Synes også at dette er blitt til en liten " krangel ", å det vil vi vell ikke ha noe av?
Kvasi Skrevet Januar 2, 2012 Skrevet Januar 2, 2012 @Kvasi:Jeg har litt vondt for å tro at MS er no dritt. Aldri prøvd det selv, men ser at folk sliter med å få det til å fungere. For de som får det til, så funker det greit. Derfor er nok ikke MS den beste løsningen for en uerfaren sjel, selv om det er billigere... Nettop det jeg også mener. Jeg kjenner flere som har kjørt problemfritt med MS i flere år, og det må jo være en grunn til at det faktisk er mulig å selge det.. Det vil alltid være noen som prater dritt om ting de ikke har selv og i dette tilfellet tror jeg det hovedsaklig er to grunner til drittpraten; enten så har de prøvd MS og ikke hatt tålmodighet og skills til å gjøre det riktig, eller så har de ikke hatt tålmodighet og skills og, ikke vil innrømme det Så jeg tror at Martin kan få sitt sprut til å funke hvis han gjør alt rett underveis og lærer av andres erfaringer.
Azeton Skrevet Januar 2, 2012 Skrevet Januar 2, 2012 Ser at jeg er nevnt over her For all del, jeg er fult enig i alt du sier der.. MEN, nå har det seg sånn at min 2,8l har gått i Bilcross, og de fleste vet hvordan det foregår der.. Det er derfor jeg ikke åpner min motor og legger ned masse penger i den, derfor jeg vil bare sette inn motoren og gjøre alt klart rundt og heller legge ned mere tid og penger i det enn og fks åpne den og kjøpe det meste nytt når jeg selv har vært i Bilcross miljøet og vet hvordan behandling de motorene får, jeg fikk min motor av en jeg kjenner, tenkte den kan jeg prøve meg frem på og lære hvordan ting hengersammen rundt selve motoren og få det til og funke! Jeg skal så absolutt ikke dra ut mye hk av den motoren så tror ikke oljepumpa skal gå med det første.. Jeg kjører med denne motoren til den ikke vil mer, da setter jeg bort bilen og kjøper meg en ny motor og bygger den opp skikkelig, har mange venner som virkelig kan BMW motoren i nærheten.. Håper dere fikk litt klarhet i hva som skjer Og trådstarter, bare si ifra hvis jeg skal fjerne innlegget da det ikke har noe med ditt prosjekt og gjøre.. Syns det er helt riktig måten du gjør det på joachim! Skaff deg erfaring og kunnskap billig. så bygger du dyrt senere
martinwenberg Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Skrevet Januar 2, 2012 Ser at jeg er nevnt over her For all del, jeg er fult enig i alt du sier der.. MEN, nå har det seg sånn at min 2,8l har gått i Bilcross, og de fleste vet hvordan det foregår der.. Det er derfor jeg ikke åpner min motor og legger ned masse penger i den, derfor jeg vil bare sette inn motoren og gjøre alt klart rundt og heller legge ned mere tid og penger i det enn og fks åpne den og kjøpe det meste nytt når jeg selv har vært i Bilcross miljøet og vet hvordan behandling de motorene får, jeg fikk min motor av en jeg kjenner, tenkte den kan jeg prøve meg frem på og lære hvordan ting hengersammen rundt selve motoren og få det til og funke! Jeg skal så absolutt ikke dra ut mye hk av den motoren så tror ikke oljepumpa skal gå med det første.. Jeg kjører med denne motoren til den ikke vil mer, da setter jeg bort bilen og kjøper meg en ny motor og bygger den opp skikkelig, har mange venner som virkelig kan BMW motoren i nærheten.. Håper dere fikk litt klarhet i hva som skjer Og trådstarter, bare si ifra hvis jeg skal fjerne innlegget da det ikke har noe med ditt prosjekt og gjøre.. Syns det er helt riktig måten du gjør det på joachim! Skaff deg erfaring og kunnskap billig. så bygger du dyrt senere
martinwenberg Skrevet Januar 3, 2012 Forfatter Skrevet Januar 3, 2012 Kan legge MS'en litt bak oss nå Var å henta toppakningene idag, så blir vell å montere dem så fort jeg får bilen inn i garasjen Imens jeg bytter skulle jeg borre noe hull i innsuget for å hente vakum til turbotrykksmåleren og slikt. Er det såppas tjukt i godset at jeg kan gjenge om eller må jeg tig-sveise?
Morty999 Skrevet Januar 3, 2012 Skrevet Januar 3, 2012 bruk for guds skyld bare en! og ta vare på den andre til neste gang den ryker.
ehrnst Skrevet Januar 3, 2012 Skrevet Januar 3, 2012 facelift M20 med doble pakninger? nei, nei... Faren for at dette kommer til å lekke osv er stor, samtidig så vil du få unødvendig lav komp. i forhold til satsningen din, ca 7,6 om du ikke planer toppen, og pakningene er av orginal tykkelse
martinwenberg Skrevet Januar 3, 2012 Forfatter Skrevet Januar 3, 2012 bruk for guds skyld bare en! og ta vare på den andre til neste gang den ryker. Okei, skal bruke bare en Men da trenger jeg jo ikke å bytte, for den jeg bruker nå er ikke gåen.
martinwenberg Skrevet Januar 3, 2012 Forfatter Skrevet Januar 3, 2012 facelift M20 med doble pakninger? nei, nei...Faren for at dette kommer til å lekke osv er stor, samtidig så vil du få unødvendig lav komp. i forhold til satsningen din, ca 7,6 om du ikke planer toppen, og pakningene er av orginal tykkelse Okei skal bruke en En pakning er 1.88mm, så blir litt over 3mm hvis jeg slenger på begge, kan tenke meg at det blir litt my ja. Er også kjekt å ha en liggende. Hadde begynt å demontere nå, men trenger jo ikke det da siden den som står på nå funker
Kristov Skrevet Januar 3, 2012 Skrevet Januar 3, 2012 facelift M20 med doble pakninger? nei, nei...Faren for at dette kommer til å lekke osv er stor, samtidig så vil du få unødvendig lav komp. i forhold til satsningen din, ca 7,6 om du ikke planer toppen, og pakningene er av orginal tykkelse Okei skal bruke en En pakning er 1.88mm, så blir litt over 3mm hvis jeg slenger på begge, kan tenke meg at det blir litt my ja. Er også kjekt å ha en liggende. Hadde begynt å demontere nå, men trenger jo ikke det da siden den som står på nå funker Bare å kjøre videre med urørt motor da den har 8.8:1 komp originalt. Det funker fint til 1 bar+ med riktig mapping av MS'et. Vil anbefale å investere i ARP-bolter når pakningen ryker og du må bytte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå