truckdriver Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Hehe. Blir sikkert bra til slutt dette selv med litt hopping selv om mange som har skrevet tidligere her ikke ser ut til å ha trua på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truckdriver Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Morty: Jeg kjenner Espen, han skulle hjelpe meg med mappinga. Har også pratet med en kar som har ferdig ledningsnett og mapp som jeg kunne få for 1000kr =) Du lager mye bra ledningsnett sjøl for 1000 kr. Og såvidt jeg veit er det ikke tillatt å ta betalt for noe som har med firmware, osv. til MS å gjøre. Om du melder dette til B&G, en av extra kode utviklerne, eller forhandlerne, så tror jeg den som prøve å selge deg en en "ferdigmapp" kan risikere å bli bannet fra firmware, software, og fremdtidige kjøp. En tuner kan selvsagt ta betalt for å justere bilen din Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truckdriver Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 men han plages jo alltid selv og da så Sa han som fant opp begrepet å plages Hvor mange dusin motorer sa du at du har på samvittigheten før du lærte ett og annet? Men fra spøk til alvor. Når du først har rota deg bort innpå tråden her Når har du tid å komme oppover å lære Martin å høre etter tenningsbank? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 . Vet det finnes en side der man kan laste ned grovmap til MS til bla M20 motoren men finner den ikke igjen. Har du anelse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truckdriver Skrevet Januar 21, 2012 Share Skrevet Januar 21, 2012 Tror jeg har vært borti det, mulig skogenracing? Det du egentlig trenger er safe utgangspungt til tenningsmapp, som kanskje må moddes litt til ditt oppsett, ettersom turbo, kamvalg, komp og drivstoff. Den må uansett justeres for å passe din motor. Bensinmap grovjusterer du raskt med VEAL. Tenningsmapp kan altså hentes fra hvilket som helst sprut. De skogenracing mappene jeg har sett på har vært veldig grov. Hørt med Mortyom han har? Han har vel sikkert justert M20. Eneste M20 jeg har prøvd meg på tidligere gikk på e85, og hadde antakelig dårlig toppakning allerede fra første oppstart, så jeg vil ikke kalle den mappen for safe. Om han ikke har tenningsmapp fra M20 så kan kanskje M30 turboen være nært nok, da den vel har likt forbrenningskammer? Om motorene så har like data på kamtiming, lignende turbo i forhold til motorvolum, og lik komp, porter og drivstoff, så ville jeg på M20 begynt med litt seinere tenning på ladetrykk enn det som er perfekt på M30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Januar 22, 2012 Share Skrevet Januar 22, 2012 men han plages jo alltid selv og da så Sa han som fant opp begrepet å plages Hvor mange dusin motorer sa du at du har på samvittigheten før du lærte ett og annet? Men fra spøk til alvor. Når du først har rota deg bort innpå tråden her Når har du tid å komme oppover å lære Martin å høre etter tenningsbank? tid til å komme oppover ja. si det har ikke du høreselværn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2012 Truckdriver: Jeg trenger ikke støtte fra alle på forumet for å kan klare å lodde dette. Så lenge jeg har trua på meg selv, og faktisk ser at dette blir bare bedre å bedre, så er det ikke værdt å mase på at di skal tro på meg Men er jo alltids greit med positive tilbakemeldinger. Morty: Hehe, et dusin motorer som du har plagdes med? Er klart at man må ødelegge litt før man lærer skikkelig. Men er ikke vits å si at jeg ikke blir å klare dette. =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2012 For litt utenom loddingen, driver jeg på med litt andre greier og. Er snart ferdig å sveise eksosen. Blir 3" med 1 lyddemper. Hvis det blir for mye lyd slenger jeg på noen fleire Har noen planer for hvordan bilen skal se ut i sommer Planer - Polere bilen - Stance|works klistermerker - sote baklyktene - lakkere panser på nytt ( rustflekker ) - Få den litt lavere bak Og nye felger. Blir kanskje å lakkere de originale BMW sommerfelgene svart, men veit ikke enda Noen andre som har tips om hva jeg kan gjøre med bilen utvendig? Vil ha den litt " Clean " i sommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truckdriver Skrevet Januar 22, 2012 Share Skrevet Januar 22, 2012 men han plages jo alltid selv og da så Sa han som fant opp begrepet å plages Hvor mange dusin motorer sa du at du har på samvittigheten før du lærte ett og annet? Men fra spøk til alvor. Når du først har rota deg bort innpå tråden her Når har du tid å komme oppover å lære Martin å høre etter tenningsbank? tid til å komme oppover ja. si det har ikke du høreselværn? Joda. Men selv med med hørselvern klarer ikke jeg å plukke opp tenningsbank fra en bil som er 100m unna og ligger på full gass i sladd på asfalt Du er faktisk den eneste som jeg vet av som klarer det Du får eventuelt ta turen oppover på ett av sommertreffene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Januar 22, 2012 Share Skrevet Januar 22, 2012 Joda. Men selv med med hørselvern klarer ikke jeg å plukke opp tenningsbank fra en bil som er 100m unna og ligger på full gass i sladd på asfalt Du er faktisk den eneste som jeg vet av som klarer det Du får eventuelt ta turen oppover på ett av sommertreffene hehe skal vell få til det kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truckdriver Skrevet Januar 22, 2012 Share Skrevet Januar 22, 2012 Håper på det ja Truckdriver: Jeg trenger ikke støtte fra alle på forumet for å kan klare å lodde dette. Så lenge jeg har trua på meg selv, og faktisk ser at dette blir bare bedre å bedre, så er det ikke værdt å mase på at di skal tro på meg Men er jo alltids greit med positive tilbakemeldinger. Supert. Men arbeidet stopper ikke ved loddinga. Når du er ferdig med loddinga starter det som virkelig er interesangt og morsomt Morty over her er ett godt eksempel på att det går an å drive med bilhobby med lavt budsjett om man bare har viljen Ja det er greit at man lærer av feilene man gjør, men jeg ser ikke poenget i gjennta samme feilene gang på gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2012 Håper på det ja Truckdriver: Jeg trenger ikke støtte fra alle på forumet for å kan klare å lodde dette. Så lenge jeg har trua på meg selv, og faktisk ser at dette blir bare bedre å bedre, så er det ikke værdt å mase på at di skal tro på meg Men er jo alltids greit med positive tilbakemeldinger. Supert. Men arbeidet stopper ikke ved loddinga. Når du er ferdig med loddinga starter det som virkelig er interesangt og morsomt Morty over her er ett godt eksempel på att det går an å drive med bilhobby med lavt budsjett om man bare har viljen Ja det er greit at man lærer av feilene man gjør, men jeg ser ikke poenget i gjennta samme feilene gang på gang Hehe snakker du om mappinga nå? Tror det kan bli morsomt iværtfall, gleder meg til å prøve det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2012 Ikke mye igjen av loddinga nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truckdriver Skrevet Januar 22, 2012 Share Skrevet Januar 22, 2012 Hehe snakker du om mappinga nå? Tror det kan bli morsomt iværtfall, gleder meg til å prøve det Ja Det er da man virkelig har muligheten til å lære litt om hvordan fysikken i en motor fungerer Mange ting man justerer har også følger som lager forandringer andre plasser, osv. F.eks tenningen har mye å si på avlest AFR, ikke bare bensinmappen. Så har man all slags mulige korrigeringer som er nødvendig med Speed Density. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinwenberg Skrevet Januar 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2012 Hehe snakker du om mappinga nå? Tror det kan bli morsomt iværtfall, gleder meg til å prøve det Ja Det er da man virkelig har muligheten til å lære litt om hvordan fysikken i en motor fungerer Mange ting man justerer har også følger som lager forandringer andre plasser, osv. F.eks tenningen har mye å si på avlest AFR, ikke bare bensinmappen. Så har man all slags mulige korrigeringer som er nødvendig med Speed Density. Ahaa okei Tenkte jeg skulle begynne med programmet allerede så jeg kan litt om det når det er klart for mapping. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå