Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lys selv mens det fjusker? Ikke variasjon i styrken/blinkingen på lyset engang? om det lyser like bra mens det fjusker, prøv å mål retur av bensin. Og selvsagt prøv noen av de andre gode tipsene som har kommet her.

Til feilsøking kan du fint bruke MSen. Om du skal lage ett adapter mot det orginale ledningsnettet må du uansett finne ut av koblingene der. Strøm og jording henter du selvsagt fra orginalhjernen også.

Denne feilsøkinga jeg foreslår her blir ikke ulik den piggyback MS2 installasjonen jeg gjorde på Ken-Thomas sin svarte IST. Der koblet jeg meg til og med til LMM for å logge signalet derfra. LMM vist som EGT7 her med og uten dump:

dumpventil.png

utendumpventil.png

Disse screenshotene beskriver også litt hvordan en dumpventil virker, og hvordan chatter ser ut :P

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Espen: takk for oppdatering om MS, får et lite innblikk om hvordan jeg kan gjøre det nå ;) Først skal jeg sjekke det enkle. Altså om registeret er rett, også får jeg teste med MS etterpå. Kan bli spennende å koble den opp i bilen for første gang ;) Men angående blinkingen så fant jeg ikke ei pære å prøve med, hadde prøvelampe som jeg sjekka strømmen med. Da lyser den jo konstant, så får prøve på nytt med ei pære.

Stensheim: Nei har ikke montert MS enda, kjører original ECU nå :)

Skrevet

Har sjekket nå at registeret er helt korrekt. Så litt på rotor og fordeler, siden det ligger hvitt støv inni der? :P De pinnene som går opp ifra fordelerlokket var svart, så tok å pussa dem litt ned, for å få dem blank igjen. Startet opp bilen , men ble ikke bedre. Skal ta feilsøkingene som er blitt nevnt tidligere, men får ta litt av gangen ;)

o3b5sbfa5d97nasq6ixp.jpg

59vpptvacb62hdewxbog.jpg

Skrevet
Kan ikke være rare kontakten mot rotor der..

Ser ut som at det kan være dårlig kontakt der ja. Frister å prøve med annen rotor og fordeler, men synd jeg ikke har råd til det :P Pluss at er kjedelig å kjøpe masse deler også funker det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...