Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

Anbefalte innlegg

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har gått over hele adapteret. Var en del som måtte skiftes på, og var noen ekstra jeg måtte lodde på. Kan tenke meg at sylindrene er fulle av bensin nå? Siden pumpa har vært starta mye uten at bilen var i gang. Får sjekke enten idag eller imorgen om jeg har gnist, så får jeg prøve å koble på hovedrelè og bensinrelè og sjekke om det blir bedre :)

Skrevet

Jeg vil se MSQ og legg ved ini fila. Det skal ikke være noe problem å starte motor med reg_fuel å en tenningsmap. Motor starter på det meste helt på tryne den går bare ikke rent. Jeg exel fil med som lager tenning så med god margin så man har noe å gå ut ifra.

Skrevet
Jeg vil se MSQ og legg ved ini fila. Det skal ikke være noe problem å starte motor med reg_fuel å en tenningsmap. Motor starter på det meste helt på tryne den går bare ikke rent. Jeg exel fil med som lager tenning så med god margin så man har noe å gå ut ifra.

Hmm skjønte ikke helt hva du mente nå... Har ikke sottet meg så mye inn i mapping og slikt så det får komme etterhvert. Skulle egentlig ha begynt å lest nå siden det er rett før oppstart ( håper jeg ). Angående " ini " fila.. Mener du da den jeg brukte da jeg lasta inn koden på tunerstudio? isåfall så har jeg ikke peiling på hvordan jeg skal vise deg dette.

Skrevet

MSQ fila er selve mapp fila. Når du er tilkoblet MS med laptop så trykker du save as, og da lagrer du ei MSQ fil under mine dokumenter/TunerStudioProjects/MS2 3.2.1. Current Tune fila som ligger der er nok bra nok.

Husker jeg rett så har du 3.2.1 koden http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 01&t=43433

Det skal uansett ikke være noen store forskjeller av betydning for deg fra 3.1.1 kode og oppover.

Ini fila er ikke den du/jeg lastet inn på MS2 nei. Ini fila brukes av Tunerstudio for å sette opp menyene, og innstillig/valg.

Skrevet
MSQ fila er selve mapp fila. Når du er tilkoblet MS med laptop så trykker du save as, og da lagrer du ei MSQ fil under mine dokumenter/TunerStudioProjects/MS2 3.2.1. Current Tune fila som ligger der er nok bra nok.

Husker jeg rett så har du 3.2.1 koden http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 01&t=43433

Det skal uansett ikke være noen store forskjeller av betydning for deg fra 3.1.1 kode og oppover.

Ini fila er ikke den du/jeg lastet inn på MS2 nei. Ini fila brukes av Tunerstudio for å sette opp menyene, og innstillig/valg.

Okei sånn sett ja :) Husker bare vi brukte en ".ini" fil, men husket ikke hva den var til. Var så mye innstilling og lasting og testing så :P

• 2 weeks later...
Skrevet

tjaaa, står ikke helt stilt ;) Begynte å demontere motoren igår (tirsdag), siden jeg skal bytte til neddreide stempler. Fikk tatt av toppen å innsuget + eksos og turbo. Bare å ta av bunnpanna å løfte motoren litt opp slik at jeg får den ut :) Håper også på å kanskje se årsaken til at den smeller nå :)

Skrevet

Har begynt å montere motoren nå. Har fått i de neddreide stemplene og toppen er på plass. Nå som innsuget er av, tenkte jeg å gå over det meste av ledninger for å sjekke etter eventuelle brudd og slikt. Er det noen måter jeg kan sjekke med innsuget av om dysene leverer som dem skal? For kan tenke meg at det kan være noe feil men bensintilførsel inn i selve forbrenningen. Går det ann å sette i kontakten til innsuget og turne motoren for å se om alle dysene spruter bensin? :)

Skrevet

Sett dyserekka i noen halvlitersflasker. Da får du sjekket om det er store avvik.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...