Gå til innhold

MartinW's E30 Turbo Touring-farge og fyller side 83

Anbefalte innlegg

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ble ferdig tidlig på skolen idag, så da var det bare å hive seg rundt! Har nå lakkert hele bilen og det ble mye bedre enn jeg trodde! Lakken glinser og fikk fin flyt gjennom hele bilen. Holdt nok avstand på sprøyta sånn at lakken ikke renner nedover bilen. Har desverre bare ett bilde nå siden den står ganske tett inni teltet, men dere får nå se fargen hvertfall! :)

Var ganske vanskelig rundt takluka siden det er så mye trykk i sprøyta at maskeringsteipen for noen plasser. Ble da litt lakk på listen rundt luka. Klarer vell å få det vekk på et hvis ;)

fg56exwodq8jws0qoihe.jpg

8dokf7xguqpjblfhoswj.jpg

Og ja, jeg er ikke utdannet snekker så teltet er skeivt osv, men det duger hvertfall :P

Skrevet

Dette så jo meget bra ut! :D lagt på klarlakk også eller? hvis ikke kan du jo våtslipe mellom lakk og klarlakk, så får du et enda bedre resultat, og mindre støv i lakken ;)

Skrevet

Estoril faktisk? Ja, det blir spennende å se den i dagslys.

Men hva trykk kjører du egentlig på sprøyta siden du blåser tape'n vekk? Holder jo med 3-4 bar...

Skrevet
Dette så jo meget bra ut! :D lagt på klarlakk også eller? hvis ikke kan du jo våtslipe mellom lakk og klarlakk, så får du et enda bedre resultat, og mindre støv i lakken ;)

Takk for det! Ikke lakt på klarlakk enda nei. Teltet ble tatt av vinden så fikk noen riper i lakken som jeg må fikse, ikke noe problem :) Angående støv i lakken så er ikke det noe problem nå, ser ufattelig bra ut i virkeligheten. Men jeg skal prøve å polere den for å få en ENDA bedre finish ;)

Skrevet
Estoril faktisk? Ja, det blir spennende å se den i dagslys.

Men hva trykk kjører du egentlig på sprøyta siden du blåser tape'n vekk? Holder jo med 3-4 bar...

Tapen jeg brukte var ikke av beste kvalitet så derfor ble den blåst vekk. Justerte sprøyta på sirka minimum, men at den blåste bra. Biltema tape anbefales ikke som maskering når man lakkerer med trykk :)

Bilen ser veldig bra ut i sollys..

Skrevet
Hvor mye koster det for lakk egentlig?

Nå har jeg brukt 360kr på lakk til hele bilen. Kjøpte bengalakk og whitesprit for å tynne ut med. 9dl lakk og 1dl whitesprit.

Grunnen til at jeg brukte det er for at jeg kunne velge mellom å bruke 360kr og nesten 4000kr i lakk, og med min økonomi ble det det valget som jeg tok.

Ikke noe domt med å sprøyte på bengalakk, så ikke vits å klage på det! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...